Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annetje
#712451
hallo allemaal,

heb even jullie deskundigheid nodig..nady is nu 7 mnd en eet vers AHV..dit had ze ook al bij de fokker...sinds 2 weken geven we haar dus vers en ze vind het heerlijk...agelopen vrijdagnacht ontzettend aan de diaree..spuitpoep..en zwart...de volgende dag ging t prima..en die nacht ook goed geslapen...zondag nacht en vannacht weer om 3 uur piepen dus eruit en ja hoor poepen...het is niet zwart meer maar donkerbruin en laagje slijm...dus de hele dag heeft ze nergens last van..is levendig..energie..eet goed (gekookt water en boombastpoeder)drinkt goed..de week daarvoor had ze heel weinig gepoept..

weet niet zo goed of t nu een virus is of niet? vriijdagmiddag had ze wel een rauw ei gegeten??

ben benieuwd naar tips

annetje
Door Lizzy
#712474
Hoewel een rauw ei laxeert, verwacht ik niet dit soort heftige reacties. Ik denk dat het een virusje is. En misschien is het een combinatie van het overschakelen en een virusje. Je kunt wat Okugest van VSM geven en wat probiotica over het voer doen. En als je het niet vertrouwt: dan zou ik naar de DA gaan. Maar zolang ze levendig is, energie heeft, geen koorts heeft en dus niet ziek is: zou ik het zelf even aankijken.
Door annetje
#712618
hoi lizzie

dank voor je bericht!! ga zo probiotica enzo halen..las net een artikel over giardia..kenmerk daarvan is zwarte poep..vrijdag had ze dat heel erg..en schijnt t e kunnen komen door drinken uit waterplassen??

maak me daar wel een beetje zorgen over?

annet
Door Mevroi Kruim
#713192
Zwarte poep kan komen doordat er oud bloed in de ontlasting zit. Vers bloed, dus van het einde van de darm, is rood, komt het van 'hogerop' dus dunne darm of maag dan is het zwart. Dit kan dus duiden op een beschadiging ergens in maag of darmen. En daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn, niet alleen giardia (maar dat kan dus wel).
Aangezien je hond verder helemaal niet ziek is zou ik voorlopig uitgaan van een vervelend virus. Daar kun je niet veel tegen doen (AB-kuren werken alleen tegen bacterien) behalve de weerstand van je hond opvijzelen met goede voeding en homeopatische middelen die helpen om de infectie zelf aan te pakken dan wel de verschijnselen dempen. Okugest is een goed middel.
Als je hond niet meer goed drinkt, koorts krijgt, lusteloos wordt of het duurt te lang, dan heeft het zin om naar de da te gaan.
Eigenlijk net zo als je zelf zou doen met een maag-darminfecite: uitzieken en pa naar de dokter als er andere vervelende dingen bijkomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door