Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#712259
Vrijdag naar Mill geweest. 5 kilo eenden karkassen meegenomen. 'Zitten nog wel wat veertjes aan' zei Branco aan de telefoon. Kom ik thuis met al het vlees. Doe de doos open....... wordt ik aangestaard door 10 koppies van dooie eenden ::)
Dat vond ik toch wel heel zielig hoor. Maar goed, niet kijken en invriezen die hap.

Morgen is de eerste keer dat mijn hond zo'n karkas zou krijgen. Maar ik heb 1 probleem. Een dag telt 2 maaltijden en 1 eend is ruim 500 gram. Dus zat voor 1 dag. Hoe krijg ik dat beest door midden???
Vandaag naar de huishoud winkel voor zo'n vleesbijltje, maar die dingen zijn hartstikke duur man! Ruim 100,-  :o
Hoe doen jullie dat?

Enne, ik zit net te denken. Moet die eend niet eerst 10 dagen in de vriezer?
In dat geval heb ik ook nog wel een partijtje eendenekken liggen voor morgen. Stuk makkelijker. hihihi


Groetjes Marieke
#712362
Afbeelding

Zoiets of elke andere tuinschaar knip met groot gemak de botten.
Ik vind 't veel makkelijker en vlugger dan 'n bijl,daar vliegen de spetters in de ronte, met 'n schaar
kan je precies knippen waar je wil zonder rotzooi te maken en hoef ook geen hakplank schoon te maken
Door K&D
#712569
Voor het lichtere werk gebruik ik een snoeischaar (zo eentje als boven van Gardena) en voor het heavy werk de bijl. En dan hak ik buiten met een stuk schutting als onderplaat.
Het aanrecht zou ik er niet aan wagen. Een flinke klap en je aanrecht is kapot.
Eendennekken ram ik ook met een flinke klap in tweeën. Ik moet bijna alles hakken, want ze eten hier per dag 130 gram gemiddeld. (nog een maandje of wat 2 maaltijden en dan gelukkig weer naar eentje)
Door evds
#712863
Batatinha schreef: Als je dan een houtbijl gebruikt doe je daar dan een houten hakblokje onder of gewoon voorzichtig op het aanrecht?

Groetjes Marieke
Op een houten hakblok en op de grond in de garage (ik hak vrij hard ;D). Ik gebruik een gewone houtbijl (paar euro bij de cranembroek) of een hekmes dat nog komt uit de boerderij inboedel. Werkt allebei super!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door