Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Just Joan
#697684
Hallo allemaal,
Sinds een week probeer ik alle katten over te krijgen op vers, helaas tot op heden zonder succes, ik heb het direct geprobeerd, ook gemengd met blikvoer, maar ze laten zich niet foppen.
Daar sta ik dan met al mijn goede voornemens het lijkt wel of ze me uitlachen.....help hoe krijg ik ze ooit over op vers !!!!!!

Alle tips zijn welkom

We hebben ook 2 hondjes, 1 is nu al verzot op vers, maar de ander kijkt en ruikt eens en draait subiet zijn koppie om en kijkt me dan aan op een manier van : hoe durf je me dit voor te zetten, ik snap hier niks van want juist bij honden is het over het algemeen hap slik weg
Door geer
#697726
Begin met heel veel van het favoriete blikmerk en een minuscuuuuuuuul beetje vers. Hou dat een weekje vol en voer het heeeeel langzaam op... Bij mijn katten heeft het een hele poos geduurd, maar toen aten ze het!
Door Sorcha
#697814
Hoi Joan,

Hier heb ik ook veel moeite gehad met sommige katten. Vooral Carnibest vonden ze niet allemaal lekker. Bibi vinden ze allemaal (op één na) wel heel lekker gelukkig. Waar ze bij mij helemaal gek van zijn is, als ik wat vitaminevlokjes van Gimpet over het voer strooi. Misschien dat dat bij jou ook helpt.
Mocht het echt niet lukken om ze op vers over te krijgen, net als bij Moenie, misschien is het dan iets om ze Animonda Carni, Snoezepoes of bv Almo Nature blikjes te geven. Dat krijg mijn Moenemeis nu.

Succes en ik hoop toch dat het lukt ze aan het verse voer te krijgen!
Door Rosita
#697973
Het rauwe vlees vinden ze vaak niet lekker ook al zit er blik doorheen. Om het lekker te maken zou je het heel even op een schoteltje in de magnetron kunnen opwarmen (totdat alles bruin is, voor 30 gram duurt dat maar een paar seconden) en desnoods daarna nog wat blikvoer door doen. Mijn kat Dayna wou het in begin alleen uit de magnetron eten, ook rauw met blik moest ze niet. Ik heb toen heel langzaam de tijd in de magnetron verminderd totdat ze het helemaal rauw at (heeft iets van 3 wk geduurd).
Laatst gewijzigd door Rosita op do 25 jan 2007, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Just Joan
#698382
Sorcha schreef: Hoi Joan,

Hier heb ik ook veel moeite gehad met sommige katten. Vooral Carnibest vonden ze niet allemaal lekker. Bibi vinden ze allemaal (op één na) wel heel lekker gelukkig. Waar ze bij mij helemaal gek van zijn is, als ik wat vitaminevlokjes van Gimpet over het voer strooi. Misschien dat dat bij jou ook helpt.
Mocht het echt niet lukken om ze op vers over te krijgen, net als bij Moenie, misschien is het dan iets om ze Animonda Carni, Snoezepoes of bv Almo Nature blikjes te geven. Dat krijg mijn Moenemeis nu.

Succes en ik hoop toch dat het lukt ze aan het verse voer te krijgen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi Sorcha
Animonda Carni lusten ze wel maar dan alleen de visvariant ( de slimmers), Almo Nature lusten ze ook.
We zijn nu weer een paar dagen verder en ik blijf het proberen, maar er zijn er gewoon bij die erg hardnekkig om hun brok blijven zeuren, dat zijn ook degene die nooit blik wilden eten maar verslaafd zijn aan hun carocat en proplan. Ik heb nu BiBi besteld en is het even wachten totdat het binnen komt ben benieuwd of ze dat wel willen eten, bedankt voor de tip
Laatst gewijzigd door Just Joan op vr 26 jan 2007, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cat
#701279
Sinds een aantal dagen eet mijn asielkat ook vers. We hebben er ruim 6 weken over gedaan om haar dit te laten eten. Gemengd met blik, hart, brokjes en al die gein. Echter, een aantal dagen geleden was ik er helemaal klaar mee. Ik heb toen Carnibest lam-rijst voor de kat neergezet zonder verder iets erdoor of erbij. Ik heb het op deze dag ongeveer 6 keer aangeboden. Ze at het niet, dus zette ik het na 5 minuten gewoon weer weg! Zo heb ik precies 24 uur volgehouden. Na 24 uur begon ze het uiteindelijk te eten. Nu smult ze ervan!
In mijn specifieke geval was het dus mijn eigen schuld dat ze het vers niet at in 1e instantie. Ik was veels te toegeeflijk en schakelde steeds veel te gauw over op iets wat ze dan wel lekker vond.
Uiteraard weet ik niet of dit ook gaat werken bij andere katten. Bij mij in ieder geval wel.

Succes!

groetjes Cat
Door kimh
#701714
Wat vervelend dat ze niet vanzelf over willen. Mijn mannen waren bij de eerste keer meteen verkocht. Van het een op het andere moment van brokken naar CB.

Ze hadden toen al wel een aantal maanden kuikens gehad, dus misschien dat dat de reden was. Ze zijn 9 maanden en eten nu ongeveer 1 maand CB en 5 maanden kuikens.

Wie weet is dat een idee?
Door Just Joan
#704416
kimh schreef: Wat vervelend dat ze niet vanzelf over willen. Mijn mannen waren bij de eerste keer meteen verkocht. Van het een op het andere moment van brokken naar CB.

Ze hadden toen al wel een aantal maanden kuikens gehad, dus misschien dat dat de reden was. Ze zijn 9 maanden en eten nu ongeveer 1 maand CB en 5 maanden kuikens.

Wie weet is dat een idee?
Kuikens !!! ze kijken ernaar, ruiken eraan, en dat is alles, terwijl de kittens er om vechten die weten er wel weg mee.

Over kittens gesproken, ik heb hier een nestje liggen wat nu 7 weken oud is mijn probleem met hun is dat ze alleen nog maar vers willen, harstikke goed natuurlijk maar helaas staan niet alle kittenkopers hier positief tegenover, niet iedereen wil de moeite nemen om vers te voeren omdat dit toch duurder is dan brok.
Inmiddels is er van de 8 volwassen katten hier in huis 1 poes over de streep zij eet nu het liefst vers......................nog 7 te gaan hihi

En de honden ? 1 eet het wel en het is voor mij onbegrijpelijk dat de andere hond alleen maar moeite doet het te begraven die neemt er heel stellig GEEN hap van.
Door Farideh
#708262
Mijn katten zijn ook zo moeilijk..... Heb het al eerder geprobeerd maar dat is mislukt.
Ik heb ze nu zover dat ze beiden kippennekken lusten en eentje lust hart.
Wil nu toch weer proberen ze op CB over te zetten of ik ga eens kijken of ik aan Bibi kan komen. Misschien ben ik de vorige keer ook te toegeeflijk geweest. Ik ga nu proberen vol te houden en meerdere manieren proberen. Vanavond krijgen ze voor de eerste keer kuikens, ben benieuwd :-\
Door Nelly
#712129
Just Joan schreef: Kuikens !!! ze kijken ernaar, ruiken eraan, en dat is alles, terwijl de kittens er om vechten die weten er wel weg mee.

Over kittens gesproken, ik heb hier een nestje liggen wat nu 7 weken oud is mijn probleem met hun is dat ze alleen nog maar vers willen, harstikke goed natuurlijk maar helaas staan niet alle kittenkopers hier positief tegenover, niet iedereen wil de moeite nemen om vers te voeren omdat dit toch duurder is dan brok.
Inmiddels is er van de 8 volwassen katten hier in huis 1 poes over de streep zij eet nu het liefst vers......................nog 7 te gaan hihi

En de honden ? 1 eet het wel en het is voor mij onbegrijpelijk dat de andere hond alleen maar moeite doet het te begraven die neemt er heel stellig GEEN hap van.
Wat heb je voor katten?
Door nanna
#712154
helaas hier ook een ramp ben al bijna twee jaar bezig. Onze rode reggy at het wel maar hij is helaas overleden in nov heft de laatste 1 1/2 jaar nog heerlijk gegeten.Helaas die twee siamezen zijn echt zeurpieten. Heel af en toe een beetje gemalen maar dan moet er een heleboel van die smerige blik doorheen.
Door Femke
#712193
bij mij heeft het ook heel lang geduurd, na een jaar heb ik gewoon geen brokken meer gekocht en stug alleen nog maar KVV gegeven......

nou was bij mij het probleem niet dat ze het niet lustten (want soms aten ze het wel) maar als er brokken of blik stond dan gaven ze gewoon de voorkeur aan B&B......
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door