Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door marjan-
#710885
Ik heb gister flink ingeslagen bij de islamitische slager hij had nogal wat gehakt liggen voor een goed prijsje en omdat ik er zeker van ben dat het puur spiervlees is allemaal meegenomen.

Nu zit ik alleen met het volgende, er zit geen bot door heen ik heb wel wat bot in huis maar kan op het moment niet meer vlees kwijt voor bijv kippennekken.
Kan ik nu het beste een supplement er bij geven zoals calcium? en zo ja wat raden jullie dan aan?
helaas heb ik geen eierdoppen meer die ik kan malen.

groetjes Marjan
Door Mevroi Kruim
#711498
Als je een paar dagen alleen spiervlees voert is dat echt geen probleem. Ik voer ook soms een paar dagen kopvlees en dan weer iets van kip of kwartel met bot. Krijgen ze niks van.
Ik ben zelf niet enthousiast over minerale calcium, ik zou dan eerder een ei met schaal door het gehakt heen mikken. De schaal flink pletten dan gaat het wel naar binnen.
Door *Robin*
#711597
ik zou ook niks anders durven geven zelf als eierschaal, is toch het meest natuurlijk calcium als vervanger van bot. Op 1 kilo vlees hoef je maar een theelepeltje te gooien en goed mengen. Je kan dan eventueel het ei bij het vlees gooien, kneed het ook makkelijker ;)
Door marjan-
#711912
dank je voor jullie reacties.

Ik dacht dat ik geen eierschaalpoeder meer had maar ik heb het toch nog gevonden. dus dan ga ik dat er bij geven.

het zal ietsje langer zijn dan een week, maar gelukkig heb ik ook nog kipresten gekregen waar ik later achter kwam waar bot  aan zit dus het valt dan nog allemaal mee.  :)
Door Mevroi Kruim
#712002
Je zou ook nog tussendoor wat kippenvleugels kunnen lopen en voeren bij het spiervlees. Volgens mij verkoopt AH die zelfs en dan hoef je geen grote hoeveelheden in te slaan.
Door marjan-
#712006
ja goed zodra ik weer wat meer ruimte heb ga ik weer kippennekken kopen.

Maar vind het verder wel erg prijzig als je voor 6 katten kluifjes haalt bij de ah.
maar goed ik kan hier wel even mee vooruit  :)
Door Mevroi Kruim
#712013
Je moet ook geen kluifjes kopen, die zijn idd peperduur. Vleugels zijn bottiger en goedkoper. En het goedkoopst zijn nekken of karkassen. Karbo's zijn een goede tussenvorm maar daarvan moet je de botten wel goed pletten.
Door marjan-
#712136
ja goed ik neem wel eens vleugels/poten van de islamitische slager (voor de hond)  maar mijn katten laten vaak het bot liggen hahah en die kluiven het vlees er lekker van af.
daarom geef ik de katten ook vaak kippennekken en eendennekken dan eten ze het helemaal op.

ben nog steeds ook wel opzoek naar ander bot wat ze een beetje makkelijk eten haaskarkas gaat er ook nog wel in. maar dat is weer een ander onderwerp  ;)
Door Mevroi Kruim
#712255
Kwartels zijn heel goed te eten door katten, zelfs mijn Kruimel zonder tandjes krijgt die botjes weg.
En verder plet ik de vleugels/karbo's grondig ofwel laat ik ze malen door heer Kruimel.
Door marjan-
#712272
ja ik wil erg graag kwartels proberen eendagskuikens vallen in de smaak, maar muizen vinden ze niet echt lekker heb 2 weken geleden geprobeerd en iemand heeft ze stiekem gegeten.

Maar ik kan niet echt in de buurt kwartels krijgen en om nu gelijk groot te bestellen bij kiezebrink terwijl ik niet weet of ze het eten is ook eenbeetje riskant?

verder zijn het al gevorderde barfers gelukkig  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door