Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#52717
Over een tijdje komt er een nieuw poesje bij. Zij is gewend om brokjes en blik te eten. Ze is 13 weken als ze bij mij komt. De eerste tijd geef ik haar nog hetzelfde als dat ze gewend is. Zodra ze zich thuis voelt dan stap ik over op Carnibest. Na een paar dagen zal dat wel al lukken. Misschien dat ze zelfs al eerder met de anderen mee wil eten, die kleintjes willen meestal maar al te graag hetzelfde doen als de groten ;) ;D

Vanaf wanneer kan ik die kleine eigenlijk nekken, vleugels enzo geven? Ik denk dat ze haar bekje niet eens om die nek heen krijgt ;D ;D ;D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loeka op do 12 feb 2004, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#52814
Hoi Loeka,ik zou direkt vanaf de eerste maaltijd bij jou thuis vers geven,hoe sneller ze van die blik en brok af is des te makkelijker de overgang,ik heb dit bij boris ook gedaan en die is ook probleemloos overgestapt,bij donna heb ik het ook zo gedaan en idem dito,probleemloos over.


Wat een mooie kitten om te zien zeg :-* echt een poepie
Laatst gewijzigd door sylvia op do 12 feb 2004, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#52829
En met nekken enzo. Daar nog mee wachten of ook meteen voorschotelen en zien wat er over blijft? :o Of kan dat gevaarlijk zijn voor die kleintjes?

Misschien eerst wat grotere stukken vlees geven dan de Cb, want dat sopt ze zo weg natuurijk :-X
Door Loeka
#52830
Enne dat ze zo mooi is komt door haar pappa ;) ;D ;D ;D ok ok, ook een beetje door mamma dan...

Afbeelding Afbeelding
pappa mamma
Laatst gewijzigd door Loeka op do 12 feb 2004, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#52935
Met die nekken kun je idd beter even wachten,en als je ze geeft kan ze er toch nog niets mee.Ik heb Boris met 12 weken wel eens een platgeslagen vleugel gegeven ,hij heeft zich er prima mee vermaakt maar kon er niets van eten.Wat wel al lukte was met 15 weken een ééndagskuiken,en versgevangen muizen.
Door Loeka
#52939
sylvia schreef: versgevangen muizen.
;D ;D ;D ;D ;D Ik heb hier nog geen muis gezien. O ja wel toen ik hier net woonde durfde er één door de tuin te lopen om vervolgens onder het tuintrapje en onder de verzakte tuintegels te schuilen. Nu ja de tuintegels zijn niet meer en ik denk dat ze ook niet meer durven met de katten. Dus net zoals jij in de weer met muizenvallen voor een vers muizenmaaltje zit er niet in voor die meid :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#52986
zet en voiliere in de tuin en/of een cavia ren met nachthok in de schuur en ook jou meisje heeft binnenkort verse muizen ;D
Door Loeka
#70346
Helaas, het kleine meisje gooit direct na het eten haar eten er weer uit. Dit heb ik een paar dagen aangekeken en jammer voor haar heeft ze nu tijdelijk brokjes. Ze eet "stiekum" nog wel een beetje mee met de anderen, maar zij heeft nu toch even brokjes.

Haar maagje is gewoon nog ontzettend klein die kan de hoeveelheid vlees die zij krijgt(en graag opeet) nog niet aan. Een mogelijkheid zou zijn om haar 5 of 6 keer per dag kleinere porties te geven, maar dat is praktisch niet haalbaar(werk). Dus nu eerst haar maagje wat groter en dan mag ze weer CB meeeten met de anderen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70517
Loeka schreef: Helaas, het kleine meisje gooit direct na het eten haar eten er weer uit. Dit heb ik een paar dagen aangekeken en jammer voor haar heeft ze nu tijdelijk brokjes. Ze eet "stiekum" nog wel een beetje mee met de anderen, maar zij heeft nu toch even brokjes.

Haar maagje is gewoon nog ontzettend klein die kan de hoeveelheid vlees die zij krijgt(en graag opeet) nog niet aan. Een mogelijkheid zou zijn om haar 5 of 6 keer per dag kleinere porties te geven, maar dat is praktisch niet haalbaar(werk). Dus nu eerst haar maagje wat groter en dan mag ze weer CB meeeten met de anderen.
Ik zou haar dan wel op het momenten dat het wel kan wel een klein beetje cb geven en alleen op momenten dat het niet kan brokken ,anders eet ze het misschien straks niet meer.
Door Loeka
#71193
Nou het is nog iets erger, donderdag had ze koorts en was heel de dag lusteloos. 's avonds naar de da. Daar heeft ze 3 prikken gekregen. Ab en antibraak en een pijnstiller. Ze heeft een bacterie of virus opgelopen. De stress van het verhuizen naar mij toe heeft natuurlijk haar weerstand verminderd. Ze heeft ook nog antibraak en een ab-kuur meegekregen.

De da raadde brokjes af omdat dat te zwaar voor haar maagje is, ze heeft nu lichtverteerbare kost(kipfilet, hartjes, levertjes, rijst wel gekookt) en dan per theelepel tegelijk. Elk half uur krijgt ze nu wat. Vanochtend had ze alles er nog uitgegooid. Nu kan ze inmiddels 2 theelepels tegelijk binnenhouden. Morgen weer wat meer tegelijk en misschien al een pietsie Cb er doorheen.

En nu maar duimen...
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 26 mar 2004, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71197
Ahhhh das jammer zeg,ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan,ik ga met je mee duimen dat ze er snel weer helemaal bovenop is.
Door Loeka
#71212
Dank je Sylvia. Zodra ze vandaag haar eten kon binnenhouden ging het eigenlijk meteen beter met haar. Ze hangt weer in de gordijnen! En... ze heeft de hele dag honger en mieuwt de oren van mijn hoofd. Maar ja wat wil je als je zo weinig krijgt. Maar alle beetjes bij elkaar heeft ze nu toch flink wat binnen.

Het lastige is dat ik nog niet precies weet hoe en wanneer ik weer MEGALANGZAAM zal gaan overschakelen op CB. Morgen meteen al met piepkleine beetjes of eerst nog de hoeveelheid gekookte kip vermeerder en dan pas later wat vers er doorheen doen? Heb jij een idee?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71216
Ik zou eerst even goed afwachten tot het even echt helemaal goed gaat,stel je voor dat je ht te snel doet.....ben je weer verder van huis.
Door Mayka
#71376
Fijn dat het nu wat beter gaat met je kitten, lijkt me een goed teken dat ze begint te zeuren om eten!
Sterkte met je gordijnen ;D
Door Loeka
#71824
Zeuren?! Ze belaagt me! Maar ja wat wil je, wat blijft er nu aan voedingstoffen over van gekookt kipfiletje?

Maar goed, vanochtend is ze weer aan de cb. Daar zit ze duidelijk voller van, ze ligt nu heerlijk uit te buiken op de bank. Ik heb precies haar hoeveelheid afgewogen die ze voor haar gewicht mag hebben. Ze weegt 1,5 kilo, dus mag ze 45 gram. Maar wat is dat weinig! Nu weet ik dat voeren met je ogen altijd beter is, maar in haar geval echt onmogelijk, ze mieuwt de hele dag de oren van je hoofd en ze zou doorgaan met eten tot ze het er allemaal weer uitgooit.

De vraag is eigenlijk, moet zo'n kleintje niet meer hebben omdat ze in de groei is of moet ik ongeveer wel die hoeveelheid aanhouden?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door