Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#710477
misschien een wat vreemde vraag, maar ik zag dat ze bij de jumper in hoogeveen ook ingevroren muizen hadden (net zoals eendagskuikens los ingevroren).

ik neem aan dat ze oospronkelijk bedoeld zijn om aan reptielen/slangen te voeren.

heeft iemand ervaring met het voeren van muizen aan je katten?

is dit in principe net zo goed te voeren als eendagskuikens?
en kan ik ervan uitgaan dat die ingevroren muizen veilig te voeren zijn voor mijn katten? (parasietvrij etc.).

stefanie
#710498
Heel veilig, heel natuurlijk en via sommige mensen kan je ze ook nog eens heel verantwoord gefokt en gedood krijgen. Dus geen ergerlijke bioindustriestoestanden.
Helaas lukte het hier niet bij een eenmalige poging met schattige babymuisjes en ik vond ze overal terug: op de bank onder de bank etc.
Het punt waar ik mee blijf zitten en waarom ik geen hernieuwde poging heb gedaan is mijn angst dat ze muizen dan nog interessanter gaan vinden en misschien de vergiftigde buurtmuizen gaan eten. Normaal ben ik niet zo onder de indruk van vergif bedoeld voor parasieten maar een muis is ook een zoogdier en wat voor hun gif is, is dat ook voor mijn katten.
#710518
Niet zo'n rare vraag, vind ik...  :)

Ik geef zelf muizen. Er is er maar 1(van de 7) die ze opeet, 2 anderen spelen er alleen mee. Ik vind geen restjes terug, alles gaat keurig op. Eerst "spelen", dan de nekbeet en vervolgens naar binnenwerken beginnend met de kop  8)

Robin voert nog meer soorten prooidier dus die al nog wel reageren denk ik ::)
#710563
Ik voer wel kuikens aan mijn kat(ten), maar muizen heb ik nog nooit geprobeerd. Simply Red zelf wel! ;) Die komt regelmatig met een muisje thuis, die zitten hier ook genoeg. Wat vergif betreft zal het hier wel meevallen denk ik; iedereen hier in het park denkt ook aan de roofvogels die hier wonen en willen daarom geen muizen of i.d. vergiftigen. Daar gaan die vogels immers ook dood aan.
#710591
Loeka schreef: Robin voert nog meer soorten prooidier dus die al nog wel reageren denk ik ::)
Jaja hier ben ik :D

Ik voer: Muizen, hamsters, ratjes, woestijnratjes, kuikens, kwartels en vlees (gewoon kip o.i.d.)

Dus ik vind het JUIST heel goed als je prooidieren voert en de muisjes in de DSZ zijn dan wel voor reptielen bedoelt maar de katten eten ze ook prima ;)
Wat kost zo'n zak muizen nou eigenlijk? Ik betaal (exlusief btw) 19 euro per kilo, of het nou grote muizen of kleine muizen zijn, hamsters zijn 5.40 en woestijn ratjes ook. kleine normale ratten zijn 12 euro per kilo en fuzzy (schrik niet :-[) 30 euro per kilo
ik koop alleen nooit fuzzy ratjes maar komende keer misschien wel kleine ratjes.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont? we bestellen binnenkort weer bij de kiezebrink. Loeka doet ook mee ;)

Edit: Ik zie dat je in of in de buurt van Emmen woont, dan kom je natuurlijk niet even naar Rotterdam voor een proefpakketje ;D
Veel succes met de dierenwinkel muizen ;)
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 17 feb 2007, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#711113
Wij hebben vorige week een kilo muizen gekocht bij Kiezebrink. Iemand had een doos van tien kilo voor ons klaargezet. Was ik even blij dat ik zei dat ik het eerst met een kilo wilde proberen, want
Thijs is hier de enige die muizen eet. De andere 12 halen er de neus voor op. Heeft Thijs even geluk, is de rest van de kilo muizen lekker voor hem  ;)
De rest heeft liever kuikentjes en daar hebben we nu ook weer een lekker voorraadje van.
#711635
misschien een idee om de muizen door de gehaktmolen te halen?

katten eten zelden aas of al dode dieren.
ik heb verschillende muizenvangers bij mijn katten gehad, maar die vingen zeen speelden er alleen maar mee totdat ze dood waren en lieten ze dan liggen.

zag elders op het forum dat de muizen in warm water leggen ook al helpt?

ik geloof dat de muizen bij de jumper in hoogeveen 15 euro per kilo kosten, maar ik heb de vorige keer maar vluchtig gekeken.
ik zal van de week eens bij de jumper in emmen langsgaan, ik weet dat ze daar bezig zijn om een hele reptielenafdeling met bijbehorende sprinkhaan voeders op te zetten. dus dan zullen daar ook wel muizen te krijgen zijn.
#711801
ben even naar de jumper in emmen geweest vanochtend.

in de diepvries hadden ze kilozakken eendagskuikens voor 3,95 per zak.

en op de aquarium-reptielenafdeling van dezelfde winkel kon ik muisjes krijgen (halfwas en pinkies, ik heb de halfwas genomen) voor 0,50 eurocent per stuk. zijn behaarde zwarte en witte muisjes van ongeveer een cm of 3 groot.
deze worden normaal aan slangen gevoerd, en zijn goede kwaliteit muizen zei de verkoper die ook op een bepaald voer gekweekt zijn om voedzaam te zijn als voedseldier om het zo maar eens te zeggen;))

ik heb een zak kuikens (wat ze wel zullen eten denk ik) en 4 muisjes meegenomen om te proberen.

ben benieuwd.

gr.

stefanie
Door stefcat
#712571
gisterenavond de muizen geprobeerd.
maar alle katten keken me zo aan van "wil je die lijkjes hier even weghalen!")

geen enkele interesse. Ook niet toen ik de muisjes door de vleesmolen had gehaald werd er met een grote boog omheen gelopen.

ik heb ze later op de avond door de carnibest gedaan, maar volgens mij hebben ze erom heen gegeten:))

vanavond de kuikens maar proberen.
kan ik die gewoon ontdooid en rauw geven? moet ik er nog wat vanafhalen. (pootjes, kop?) moet ik ze in warm water doen? wat is het beste?

gr.

stefanie
#717423
Mijn mannen lusten ook geen muizen. Ik heb er 1 x 2 gekocht voor ze. Van die grote van 13 cm, die waren 0,90 cent. Ze moesten er niets van weten. Later maar weggegooit.

Voor de rest geef ik ze ook kuikens. Ik laat ze eerst ontdooien en dan gewoon heel geven. Ze krijgen al kuikens sinds ze 4 maanden oud zijn, en dat ging meteen prima.

Heb geloof ik geluk met mijn mannen. Ze zijn van de ene op de andere dag van brok overgestapt op Carnibest (toen kregen ze al een paar maanden 1 x per week een kuiken), en daarna ook BARF.
Ik doe nu om de dag Carnibest en BARF.

Ze eten ook echt alles, behalve dus die muizen. En lamshart staan ze ook niet om te springen. Ze eten die wel, maar niet van harte...

Weet iemand trouwens wat meer over geitenvlees (hart, poot etc) te vertellen. Daar zijn ze namelijk helemaal dol op!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door