Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#711029
wij hebben enkele maanden geleden een zwaar verwaarloosdde hond gekregen..een DSL.
Hij krijgt vanaf het begin bij ons carnibest, nu 3x per dag..en hij kwam ongeveer 1 kg per maand aan, maar dat loopt nu wat terug.
heeft iemand een tip om hem aan te laten komen??
Door hellenbanjerbo
#711105
zoek eens op satin balls hier. schijnen echte dikmakers te zijn. maar is hij/zij nog echt te mager? we raken zo gewend aan al die veel te dikke honden dat we denken dat het zo hoort. ik begrijp dat hij inmiddels al een paar kilo is aangekomen.
Door ElinevKa
#711154
Nee, hij is echt echt echt te mager; moet ca 25 kg wegen en weegt nu 16 ofzo..
ik heb al een paar keer bijvoorbeeld gehad dat iemand 'm bij me weg wou halen wegens mishandeling, terwijl hij dus juist bij ons zit omdat ie verwaarloosd was.


ik heb schapenvet gehad (nog niet als satinbal) maar daarvan kreeg hij diarree
Door Lizzy
#711444
Ach hemeltje, wat zielig :'(. Ik zou hem extraatjes geven, naast de Carnibest. Bijvoorbeeld: 1 keer of 2 keer (wel maximaal 2 keer) een zalmkop, 2 keer per week lamsvlees (in grote stukken) extra, 2 keer per week eendennekken/karkas extra en 1 keer per week een ander vleessoort, in grote stukken, extra.
Door Mevroi Kruim
#711506
Wat Lizzy zegt. En extra vet, niet die rommel uit de dsz maar vers vet. Lamsvlees is vet, en schaap, en geit ook vaak. Als je daar vers vet van kunt krijgen dan kun je daar voorzichtig van bijvoeren. Niet te veel, gewoon wat extra.
Wat ook wel wil helpen is minder vaak voeren. Geen 3x maar 2x per dag, en als dat goed gaat 1x per dag. Mijn ervaring is dat honden grotere hoeveelheden beter verteren dan steeds kleine beetjes.
Door pallas
#711510
Als het kan minder maaltijden per dag en het liefste s'avonds of als je dat niet wilt na een grote wandeling dan kunnen ze het voer echt pas rustig verteren en verbruiken ze het niet door overdag actiever te zijn ;)
Dit heeft bij mijn overactieve border heel goed geholpen.
Door ElinevKa
#711630
Hij krijgt als cb actief en dat helpt ook wel..
ik ga eens achter lam etc aan!! dat is een goede tip!
mind you, ik heb wel nog 2 andere honden die NIET hoeven aan te komen ;D

en van dat minder x voeren per dag wist ik ook niet.. de laatste keer krijgt hij wel vlak voor het slapen gaan..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door