Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#711314
Jonas heeft eigenlijk altijd wel een puspiel,soms weer even niet,maar t komt altijd terug.Nu zijn we pas verhuisd en hebben nu lichtgekleurde plavuizen en nu vind ik behoorlijk wat groene klodders op de vloer en zelfs klodders die wat rood zijn alsof er wat bloed bij zit.Vanmorgen had hij ook wat bloederige afscheiding in de vacht bij zijn piemel.Kan dit een super-ernstige voorhuidontsteking zijn of zou het bloed van een evt blaasonsteking afkomstig zijn?Hij plast normaal,niet vaker dan anders en maakt verder geen zieke indruk.
Door Lizzy
#711413
Puspiemel.

Ik zou zo snel mogelijk gaan spoelen met een oplossing van Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw. En een weekje extra vitamine C (ascorbinezuur dus geen ester c of calcium ascorbaat).
Door Lizzy
#711465
Miekie schreef: ik heb nog cranberry+vitamine C van Bloem in huis vanwege de blaasgruis van de kat.Ik heb ook nog appelazijn,zal ik dat ook geven?
Nee, dat zou ik niet geven, appelazijn. Alleen cranberry + vitamine C is genoeg. Je moet de urine ook niet te zuur willen maken. En tegelijkertijd wil je aan de weerstand werken, vandaar vitamine C.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door