Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belinda
#711256
Ik ben al een 1/2 jaar gebruiker van huntershomevoer en de resultaten zijn
hartstikke goed. :D Huntershomehondenvoer is samengesteld door een Ierse setter fokker die al meer dan 30 jaar honden fokt! De laatste jaren intensief bezig geweest met het uitzoeken van een goed samengesteld voer voor zijn eigen honden. Vele merken geprobeerd van duur tot goedkoop, uiteindelijk zelf maar gestart met gezonde eerlijke ingredienten zonder toevoegingen van smaak-, en kleurstoffen. Geen afvalvlees of andere troep. Met verbluffende resultaten. Ik had zelf 2 slechte eters, nu is alles al op voordat ik het voer neergezet heb. Een hond is een jaar geleden erg ziek geweest en had huidsuitslag(tekenziekte gehad), nadat we overgegaan zij op dit voer is hij eindelijk goed aangekomen en huiduitslag is weg! Wij voeren onze honden niet anders meer... de vacht glanst en is zacht en ze zijn energiek en gezond.
We zijn zelf een aantal keren bij de bereiding aanwezig geweest dus hebben met eigen ogen gezien wat erin gaat. Kopvlees, hart, lever en nieren aangevuld met vuile pens, maiskiemolie, granen en groente(wortels en/of mais) kalk, knoflook en wat suikers.(suikers is nodig voor de energieverbranding voor actievehonden belangrijk). Dit is alles wat een hond nodig heeft. Fokker staat open voor suggesties maar zoekt wel eerst uit of een ingredient meer waarde heeft voor de hond.
Dat weinig mensen dit product kennen is logisch en wordt nog maar in beperkte hoeveelheden gemaakt en alleen op bestelling! Verpakt in 750 gram verpakking en direkt ingevroren. Brokken en diner voer ik mijn honden niet meer. Brokken bestaan uit 70 % suikers en 20 % vlees, hiervan gaan honden zo overmatig drinken! Leg maar eens een brok in water en kijk hoe het uitzet! Dit gebeurt ook in de maag van de hond! Fabrikanten beloven mooie dingen maar naar 25 jaar geloof ik hier niet meer in. En wat ik zeker geleerd heb, duur is niet altijd goed!!Dat het voer goed opgenomen en verteerd wordt  blijkt wel uit de ontlasting dit minstens de helft minder als voorheen. Ik ken deze website pas sinds gisteren maar ik hoop dat de de andere gebruikers ook willen reageren op de vragen over dit voer voor de honden. Heb je meer vragen stel ze gerust of ga naar de website van deze fokker www.huntershome.nl of bel hem desnoods! :) 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#711267
Ik geloof ook niet meer in fabrikanten. Vandaar dat wij barfen, dan weet ik namelijk altijd wat ik voer en ben ik niet afhankelijk van een momentopnae dat ik er een keer met mijn snuffert bijsta. Zodra iemand op grotere schaal voer maakt en dit verkoopt ben je in mijn ogen gewoon een fabrikant. Dus zie ik het verschil even allemaal niet zo met ander kvv's.
Kopvlees, hart, lever en nieren aangevuld met vuile pens, maiskiemolie, granen en groente(wortels en/of mais) kalk, knoflook en wat suikers.(suikers is nodig voor de energieverbranding voor actievehonden belangrijk). Dit is alles wat een hond nodig heeft.
Nou, ik zie hier toch wel een erg eenzijdig aanbod, ik zie geen botjes en ik zie dingen die (mijn) honden absoluut niet nodig hebben.

Maar goed, ieder zijn prakkie, maar ik zou dit never aan mijn honden voeren.

En wat Tinker al zegt...voorstellen mag je een paar etages lager doen :P.
Door Belinda
#711283
Ik zit geloof ik op de verkeerde afdeling.  :'( (Mijn reactie was op een vraag die gesteld was, bij vragen over kant en klaar versvlees: kent iemand dit product? Ben ook blij dat als iemand voor het eerst op een website komt gelijk zo hartelijk wordt ontvangen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe deze website werkt. Maar aan reacties trouwens gezien vraag ik mij af of iemand echt wel weet wat hij voert  en de achterkant van zijn verpakking leest?
Kan mijn reactie geplakt worden acher de vraag over dit product?
Dan komt het bij de goede persoon aan.Tussenhaakjes als iemand enthousiast is over een product mag hij dit toch ook wel meedelen ik nam aan dat deze website hier o.a. overgaat.
Door Annicha
#711301
[quote="Belinda"]
Maar aan reacties trouwens gezien vraag ik mij af of iemand echt wel weet wat hij voert en de achterkant van zijn verpakking leest?

[/quote]

Mijn hond doet het het beste als hij geen graan krijgt. Hierom zo dit voer voor mij dus niks zijn. Ik geef de beestjes zo min mogelijk kvv en zoveel mogelijk Barf.




[quote="Belinda"]
Ben ook blij dat als iemand voor het eerst op een website komt gelijk zo hartelijk wordt ontvangen.


[/quote]

Natuurlijk ben je blij dat jou honden het goed doen op dit voer maar als je je eerste berichtje leest klinkt het wel wat als reclame. Je bedoelde het voor een ander topic maar dat weten de lezers niet.
Er word gereageerd op dat wat je zegt, je meld het als het enige goede voer en het blijft zo dat voor elke hond/kat een goed voer is maar dat dat niet deze hoeft te zijn.

Heel veel leesplezier hier er staat echt stikveel info op dit forum.



Elk dier doet het goed op een bepaald voer de jouwe op deze en de mijne zou er ziek van worden.
Door Rosita
#711328
Er zijn genoeg merken die een calciumsupplement toevoegen en waar ook andere granen dan rijst inzitten, dus wat dat betreft zal het niets slechter of beter zijn dan andere merken kvv zoals AHV, Smuldier, Kivo, Rodi. Als er dan toch een nieuw kvv op de markt komt (zij het heel kleinschalig) dan vind ik het wel jammer dat het dus meer van hetzelfde is. Ik zelf ben voor minimaliseren, geen toeters en bellen ook al heeft het volgens sommige mensen een meerwaarde. Knoflook kunnen we altijd zelf toevoegen en suiker ook, beide ingredienten zijn overbodig voor een goede gezondheid. Zorg gewoon het voer aan de basis behoefte voldoet en dat het een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Laatst gewijzigd door Rosita op zo 18 feb 2007, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dogshome
#711378
[quote="Belinda"]
Ik zit geloof ik op de verkeerde afdeling.   :'( (Mijn reactie was op een vraag die gesteld was, bij vragen over kant en klaar versvlees: kent iemand dit product? Ben ook blij dat als iemand voor het eerst op een website komt gelijk zo hartelijk wordt ontvangen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe deze website werkt. Maar aan reacties trouwens gezien vraag ik mij af of iemand echt wel weet wat hij voert  en de achterkant van zijn verpakking leest?
Kan mijn reactie geplakt worden acher de vraag over dit product?
Dan komt het bij de goede persoon aan.Tussenhaakjes als iemand enthousiast is over een product mag hij dit toch ook wel meedelen ik nam aan dat deze website hier o.a. overgaat.


[/quote]

De meeste op dit forum barfen en geven hun honden geen suikers granen of kalk.
En ook ik geef geen granen suikers of kalk.
Vandaar deze reacties ;) op deze toevoegingen.
En natuurlijk mag je reclame maken over een voer waar jij tevreden over bent.
Maar geloof me de meeste mensen op deze site,
weten heeeel goed wat ze geven aan hun honden;) :)
Maar welkom op BP,  :) weet niet of je je eigen al bij voorstellen hebt aangemeld.
Maar daar kan je wat meer over jezelf en je honden neer zetten.
We weten graag wat meer over iemand :) niet dat we nieuwsgierig zijn hoor ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#711480
[quote="Belinda"]
Ik zit geloof ik op de verkeerde afdeling.   :'( (Mijn reactie was op een vraag die gesteld was, bij vragen over kant en klaar versvlees: kent iemand dit product? Ben ook blij dat als iemand voor het eerst op een website komt gelijk zo hartelijk wordt ontvangen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe deze website werkt. Maar aan reacties trouwens gezien vraag ik mij af of iemand echt wel weet wat hij voert  en de achterkant van zijn verpakking leest?Kan mijn reactie geplakt worden acher de vraag over dit product?
Dan komt het bij de goede persoon aan.Tussenhaakjes als iemand enthousiast is over een product mag hij dit toch ook wel meedelen ik nam aan dat deze website hier o.a. overgaat.


[/quote]

En wat staat daar dan op? niks niks en nog eens niks. Je kunt een etiket 100x lezen, zolang je fabrieksvoer geeft zul je nooit exact weten wat erin zit. Dus wat dat betreft zitten de meesten hier wel goed, want die weten omdat ze zelf samenstellen exact wat ze voeren.

Uiteraard mag je enthousiast zijn over een voer, maar geef nou zelf ff toe dat je bericht zo out of the blue, zonder enige verder voorstelling elders op het forum erg veel op een reclameboodschap lijkt. Maar je hebt ondertussen de "reageerknop" gevonden, dus het zal allemaal wel goed komen.
En als jij roept "dit is alles wat een hond nodig heeft" dan mag ik het dar toch wel pikaal mee oneens zijn.
Door raindancer
#711789
:D Hallo mag ik mij even voorstellen ,ik ben Lia en de trotse bezitter van 4 ierse setters.
Graag wil ik ook even reageren op hh hondenvoer.
Wij zijn dit gaan voeren na informatie te hebben ingewonnen.
Reden dat wij zijn overgestapt zijn;wij op dat moment een Ier hadden van 14jr die op dat moment toch snel achteruit ging,vanaf het moment dat hij hh is gaan eten ging hij zienderogen vooruit ging weer met plezier een lange wandeling maken,en heeft hij de laatste maanden [zonder braken en ontlasting verlies ]nog mooie maanden belleefd.het tweede probleem dat wij hadden was een setter die altijd met tegenzin een beetje at waardoor hij te licht in gewicht bleef ,ook die zijn we hh gaan geven en tot onze verbazing eet hij nu binnen 5min zijn bak leeg ,plus dat zijn vacht zo ook van onze andere setters glanzend en zacht is .Kortom dit is geen reclame boodschap maar gewoon een eerlijk verhaal over onze ervaring,en wij zullen het onze honden zeker blijven voeren,na al het andere geprobeerd te hebben.gr van mij en mijn rooie rakkers ;D
Door danou2004
#711823
Als jullie honden het er goed op doen en geen tekort krijgen aan een bepaald iets dan zie ik geen probleem maar goed ik weet er ook nog niet zo heel erg veel vanaf ik vraag hier ook nog heel veel.De antwoorden die je krijgt zijn duidelijk en betrouwbaar en snap je het niet dan leggen ze je het gewoon nog en keer uit.
Ow en nog een tipje: stel je nog ff voor bij voorstellen nieuwe leden en vertel iets over jezelf dan weet iedereen wie je bent.  ;)
Door amiwoods
#711869
het is erg eenzijdig ??? en ik mis ook het bot, hij vervangt dat door Kalk.
ik geef ze dan toch liever een vers bot. en maakt hij dan ook meerdere varrianten want als dit alleen maar van rund is  ::)
ik geef mijn honden graag wat varriatie.
maar ok als die van  jou het er goed op doen is dat prima.
ik zou het niet willen geven, ten eerste al omdat het gemalen is.
ik zou als ik jou was toch eens goed op dit forum gaan lezen wat rauw voeren nu eigenlijk inhoud.
oja ik hoef geen etiketten te lezen aangezien ik geen kant en klaar voer geef. slachtafval heeft nog steeds geen etiketje ;)

het is overigens deze link die andere  gaat niet echt werken.
http://www.ofthehuntershome.nl/nl/index.htm
Laatst gewijzigd door amiwoods op ma 19 feb 2007, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#711909
Granen,kalk en suiker...
Ik zou deze bagger niet eens met geld toe willen hebben,laat staan voeren aan mijn honden.
Blij dat ik barf zodat ik 100% weet WAT ik voer.
Door raindancer
#711917
Er wordt wel heel snel geoordeeld dat mijn hond met elk ander voor het net zo goed zou hebben gedaan,denk niet dat ik dom ben en alleen dit geprobeerd heb en verder niets ,dus niet zo snel een mening geven wat op mij over komt alsof ik sinds korte tijd met honden ben begaan 25 jaar is toch een redelijke tijd.
Door amiwoods
#711920
[quote="raindancer"]
Er wordt wel heel snel geoordeeld dat mijn hond met elk ander voor het net zo goed zou hebben gedaan,denk niet dat ik dom ben en alleen dit geprobeerd heb en verder niets ,dus niet zo snel een mening geven wat op mij over komt alsof ik sinds korte tijd met honden ben begaan 25 jaar is toch een redelijke tijd.
[/quote]

mijn ma heeft al 40 jaar honden en nog steeds de ballen verstand van voer ::)
Door Rosita
#711922
[quote="raindancer"]
Er wordt wel heel snel geoordeeld dat mijn hond met elk ander voor het net zo goed zou hebben gedaan,denk niet dat ik dom ben en alleen dit geprobeerd heb en verder niets ,dus niet zo snel een mening geven wat op mij over komt alsof ik sinds korte tijd met honden ben begaan 25 jaar is toch een redelijke tijd.
[/quote]

Niet elk ander voer maar een ander merk kvv (dus geen brokken, maar b.v.Carnibest of Bibi).
Door Lizzy
#711923
[quote="tieneke"]
Granen,kalk en suiker...
Ik zou deze bagger niet eens met geld toe willen hebben,laat staan voeren aan mijn honden.
Blij dat ik barf zodat ik 100% weet WAT ik voer.
[/quote]

Hoewel ik ook helemaal 10 keer niks heb met een aantal van de ingredienten (en ook zeker vind dat er essentiele voedingsmiddelen ontbreken zoals gemalen bot, maar och tja, dat is in zoveel merken niet aanwezig), denk ik dat ik dit niet zou willen zeggen. We weten niet wat het is, er staat ook niet duidelijk op de website wat er allemaal in zit, ben er zelf in eerste instantie ook niet echt kapot van, maar och, er zijn wel meer versvleesvoedingen hoor, die dit soort onnodige/vreemde ingredienten verwerken. Dus bagger zou ik het niet direct willen noemen. En bovendien geldt voor ieder versvlees dat je niet weet wat je geeft. En ja, in dat opzicht ben ik ook reuze blij dat ik barf en weet wat ik voer. Maar nogmaals, dat geldt voor het hele lijstje versvleesvoedingen....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 19 feb 2007, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door