Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#710852
de hond van mijn ouders is 13(hongaarse visla) en krijgt nu problemen met de achterpoten.  Hij valt er heel vaak door.  Soms sleept zijn achterpoot een beetje (zo met de bovenkant van zijn voet over de grond) Hij raakt niet meer alleen in de zetel.  Mijn ouders moeten hem dan geregeld rechthelpen want alleen lukt het niet altijd.  Ik heb over dit probleem ooit eens iets in een dierenprogramma gezien,maar weet het fijne er niet meer van.  Heeft er soms iemand iets gelijkaardigs meegemaakt  en kan je me wat meer uitleg geven?  alvast bedankt!                                                                                                                    solange
Door Lil
#710877
Ik zou deskundig advies inwinnen, dit zijn uitvalverschijnselen (verlammingsverschijnselen). Vaak komt dit vanuit de rug. Persoonlijk zou ik dan foto´s laten maken en naar een goede therapeut gaan.
Door Truus
#711163
Achossie :(, misschien is  hydrotherapie iets voor hem. Ik zou het eerst even goed laten onderzoeken waar het vandaan komt.
Beterschap voor de hond van je ouders!
Door Lizzy
#711404
Ik denk dat je hier zeker mee naar een orthopeet of DA/fysiotherapeut moet. Mogelijk worden deze verschijnselen veroorzaakt door een degeneratief iets in de rug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door