Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#710710
Mijn dierenarts beweert dat het vlees in carnibest niet 'echt rauw' is maar voorbehandeld zodat het gesteriliseerd is.  Nooit van gehoord en zo ziet het er ook niet naar uit.

(Enne... ja, mijn dierenarts is heel erg anti-rauw-vlees. Hij wil maar dat we het vlees koken. Zijn mening over het geven van botten houd ik maar voor me  :). Verder echt een prima DA waar ik heel blij mee ben. Alleen op dat gebied verschillen we duidelijk van mening.)

Maar... wil het toch graag even checken. Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Op de site van CB kan ik er niks over vinden.

groeten
Suzanne
Door roefus
#710712
[quote="nelis"]
Mijn dierenarts beweert dat het vlees in carnibest niet 'echt rauw' is maar voorbehandeld zodat het gesteriliseerd is.  Nooit van gehoord en zo ziet het er ook niet naar uit.

(Enne... ja, mijn dierenarts is heel erg anti-rauw-vlees. Hij wil maar dat we het vlees koken. Zijn mening over het geven van botten houd ik maar voor me  :). Verder echt een prima DA waar ik heel blij mee ben. Alleen op dat gebied verschillen we duidelijk van mening.)

Maar... wil het toch graag even checken. Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Op de site van CB kan ik er niks over vinden.

groeten
Suzanne
[/quote]

Dit is volgens mij de GROOTSTE ONZIN die er bestaat.
Dat die mooie da dat eens 'zwart op wit' neerzet.
Dan kan de betreffende zich tenminste verdedigen.
Dit vind ik doodgewoon 'vuilspuiterij'.

Als ZIJN voorkeur uitgaat naar gekookt vlees, of naar brokken....dat maakt me niet eens wat uit.
Hij is niet de enige.
Maar ga dan geen stomme dingen zeggen, om een ander in een kwaad daglicht te stellen.
Wat een schlemiel.  :P
#710746
Het leek mij ook je reinste onzin, maar ik wilde het toch even zeker weten. Nu reageren jullie heel stellig, maar hoe weet je zo zeker dat ze niet 'iets' met het vlees doen?
Het vlees ziet er rauw uit, maar wie weet, misschien wordt het wel met iets gespoeld of zo.

Weet iemand hoe de produktie bij carnibest in zijn werk gaat?

groeten

suzanne
#710770
Van de Carnibest website:

"Honden en katten zijn 'gebouwd' om rauw, onverhit en vers voedsel te consumeren. Onder andere vers vlees, dit verse vlees bestaat uit de beste kwaliteit eiwitten voor hond en kat. Carnibest bevat grote hoeveelheden spiervlees en orgaanvlees. Ook bestaat vers vlees uit natuurlijke vitaminen en mineralen, enzymen en bacteriën. Over de laatste groep bestaan veel misverstanden, men denkt vaak dat bacteriën schadelijk zijn. Maar voor onze huisdieren is het tegendeel waar. Honden bezitten een veel sterker maagzuur dan mensen en zijn veel beter in staat om met bacteriën om te gaan. In de natuur eten wilde dieren namelijk ook geen gekookt voedsel. Door vers voedsel te verstrekken moet de maag van de hond weer aan het werk, met het gevolg dat het maagzuur sterker wordt, wat veel voordelen heeft".

Ik denk dat er overigens genoeg verkopers van Carnibest bij Carnibest zijn geweest, de fabriek hebben gezien en het productieproces hebben gezien om dit zo stellig te durven beweren ;). Roept dit direct in vraag bij mij op: hoe durft jouw DA dit zo stellig te beweren dan? Is ie daar geweest? Heeft hij met Carnibest gesproken?

Maar ik zou zeggen: bel eens met de firma Carnibest.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 feb 2007, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#710774
Maar ik denk dat je het beter om kan draaien: laat jouw DA maar eens motiveren waarom en hoe het vlees voorbehandeld zou zijn en wat hij zich daarbij voorstelt. Hier even de definitie van sterilisatie (ivm voedsel):
Sterilisatie is het opzettelijk doden van bacteriën, virussen en ziektekiemen en sporen op/in allerlei materialen/stoffen. Dit is verder uit te werken in voedselsterilisatie, luchtsterilisatie, watersterilisatie en instrumentensterilisatie, dus kortweg om infecties of besmetting tegen te gaan.
Sterilisatie van voedsel gebeurt met een hoge dosis straling (door X-stralen en gamma-stralen) of sterke verhitting.

X-stralen : Röntgenstraling (ook wel X-stralen), genoemd naar de ontdekker ervan, Wilhelm Röntgen, is elektromagnetische straling met een iets hogere energie dan zichtbaar licht. In het spectrum ligt röntgenstraling tussen ultraviolet licht en gammastraling. De golflengtebegrenzing is enigszins willekeurig. Men spreekt van röntgenstraling tussen golflengtes van ongeveer 4,5 nm (nanometer) en 0,01 nm, ofwel straling met energie van ongeveer 0,5 tot 200 keV.
gamma-stralen: Gammastraling (?-straling) is onzichtbare elektromagnetische straling met een hogere energie dan ultraviolet licht en röntgenstraling.
verhitting is uitgesloten omdat je kunt zien dat het vlees rauw is.

Dus, denkt jouw DA nou echt dat Carnibest steriliseert d.m.v. rontgen- of gammastralen  ???  ??? Die worsten zouden dan werkelijk een vermogen moeten gaan kosten.

Ik vind het prachtig bedacht door jouw DA maar misschien moet ie toch eens zijn literatuur erop naslaan ;D
#710803
[quote="Lizzy"]


Ik denk dat er overigens genoeg verkopers van Carnibest bij Carnibest zijn geweest, de fabriek hebben gezien en het productieproces hebben gezien om dit zo stellig te durven beweren ;). Roept dit direct in vraag bij mij op: hoe durft jouw DA dit zo stellig te beweren dan? Is ie daar geweest? Heeft hij met Carnibest gesproken?

Maar ik zou zeggen: bel eens met de firma Carnibest.
[/quote]

Daarom wil ik dit ook graag horen van iemand die weet hoe Carnibest zijn grondstoffen verwerkt. Maar, ik was sowieso al een keer van plan om er langs te gaan. Het lukt me hier in de buurt maar niet om pondverpakkingen CB voor katten te krijgen. Vind alleen maar de 250gr verpakkingen. Denk dat ik maar eens groot ga in kopen in Bunschoten. Dan kan ik het meteen verifieren. Lijkt me ook leuk om te zien hoe het produktieproces er uit ziet.

Wat die DA betreft. Ik ben supertevreden over hem, maar wat dit betreft verschillen we gewoon van mening. Dat hij anti-vers-voer is, maakt hem nog geen slechte DA. Laat mijn het voergedeelte maar doen, mag hij zich over de rest buigen.  Dankzij het internet zijn we op het gebied van diervoeding (maar bijvoorbeeld ook vaccinaties) in een stroomversnelling terecht gekomen. Artsen die diezelfde ontwikkelingen niet hebben gevolgd lopen nu tegen communicatieproblemen met hun klanten aan.
We lopen op dit moment bij de DA met Nelis v.w. 2 problemen: voedingsallergie en vergrootte milt/hemogolobine probleem.
Ik zal dus zeker nog genoeg gelegenheid krijgen om hem eens uit te horen over zijn CB beweringen.
#710990
[quote="DaanTarah"]
Dat van die sterilisatie geloof ik ook niets van.

Maar ik vraag me wel iets anders af over de cb.

Bibi verkleurd heel snel. De cb en dan met name lam en rijst en kip en rijst verkleuren nauwelijks. Hoe zou dat komen?
[/quote]

Ik ken bibi niet, maar de kattenvariant cb verkleurt bij ons wel. Het frisse kleurtje gaat er van af en het wordt een beetje bruinig. Bij de hondenvariant is me nooit een verkleuring opgevallen. Heb zelfs eens een halve worst over het hoofd gezien in de koelkast die daar dus al 3 dagen lag. Zag er niet echt raar uit. Natuurlijk toch maar weggegooid!

Verkleuring is feitelijk heel normaal. Ik heb liever een puur product dat verkleurt als er zuurstof bij komt dan iets wat dagenlang frisroze blijft omdat het op e.o.a. manier is voorbehandeld. Op dit moment krijgt de hond sowieso voorlopig geen CB. Hij is ergens allergisch voor, moet eerst ontdekken waar hij gevoelig voor is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door