Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#709364
Tessa heeft al een aantal weken de kriebels over haar achterlijf. Als je er maar naar wijst begint haar velletje al te trekken. 't Kriebelt zo dat ze nu naast haar staart een wondje heeft van het bijten. Dat kriebelt natuurlijk weer en ook komt ze regelmatig even langs voor een lekkere kriebelbeurt waarbij ze niet over haar kop geaaid wil worden maar verder naar achteren. Ja, het kan een allergie zijn. Ik dacht eerst aan de pens maar die heeft ze al een tijdje niet gehad. 's Ochtend begint ze met 3 eetl. bioyoghurt en 's avonds krijgt ze ca. 160 gr. vlees (afwissellende soorten en ook zalm en gfmix)  Ben ook begonnen met probiotica.  Ik weet het even niet meer. Iemand opties? ???
Door Lizzy
#709366
Heeft ze geen vlooien allergie? Dat geeft vaak vooral jeuk op de achterkant van het lijf, op de een of andere manier. En tja, als je vermoed dat het de voeding is: dan kan het alles zijn... Van de yoghurt tot iets in je groentemix (geef je ook groentes uit de nachtschade familie? Zo ja: even mee stoppen!) tot een bepaald vleessoort. De enige manier om daar achter te komen is een (zelf samengesteld) eliminatie-dieet doen...
Door tiny
#710156
Tja, eliminatiedieet, dat is nogal wat. En ja, de eerste vlo heb ik vanhet weekend weggeplukt bij Rosco. Ze zijn er dus al weer. (als ze ooit weg zijn). Ik zal haar eens lekker showeren en controleren. Dank voor de reacties.
Door Helen
#710528
tiny schreef: Tja, eliminatiedieet, dat is nogal wat. En ja, de eerste vlo heb ik vanhet weekend weggeplukt bij Rosco. Ze zijn er dus al weer. (als ze ooit weg zijn). Ik zal haar eens lekker showeren en controleren. Dank voor de reacties.
Ik zou een pipetje advantage er tegenaan gooien.
Gebruikersavatar
Door Dian
#711299
tiny schreef: Aha, vorige week zondag heb ik een pipetje frontline gegeven. Ik neem aan dat dat vergelijkbaar is.
Ik weet het niet, maar ik vind het troep. Rakker krijgt er een giga huiduitslag van! Afgelopen week heb ik hem advantage gegeven en tot op heden heeft hij nergens last van (bij Frontline was het binnen een paar dagen raak!)
#711391
tiny schreef: Aha, vorige week zondag heb ik een pipetje frontline gegeven. Ik neem aan dat dat vergelijkbaar is.
Tegen frontline is al resistentie, advantage werkt beter. Ik heb de laatste maanden al meerdere dieren gezien die ondanks de frontline onder de vlooien zaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door