Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boxergek
#710308
Hallo, ik zou graag enkele maaltijden in de week de Carnibest willen vervangen door Barf. Maar wat kan ik ze dan het beste geven? Is het dan handig om juiste extra vleesbotten te geven of eerder orgaanvlees en pens of iets? Ze krijgen meestal de Carnibest natuurvoeding.

Ik geef ze nu al af en toe kippennekken en -vleugels extra. Puur voor de afwisseling en omdat ze dan even wat te kauwen hebben! 
Door Cindy de Wolf
#710315
Als je een paar CB maaltijden wil vervangen door barf zou ik geen orgaanvlees extra geven, hooguit een lap pens. Ik zou dit vervangen door vleesbotten en dan het liefst iets wat niet in de CB zit zoals parelhoenkarkas, haaskarkas, geitenribben, kalf, vis, kwartel, fazant.
Door Lizzy
#710317
Ik zou vooral dingen geven die niet in Carnibest zitten. Bijvoorbeeld 1 keer per week een zalmkop. Lekker goedkoop en gezond en goed voor het gebit. Aangezien versvlees natuurlijk gemalen is, zou ik vooral ongemalen spiervlees geven (orgaanvlees krijgt je hond al genoeg binnen via versvlees - wanneer je voor meer dan de helft zelf gaat samenstellen, moet je zeker wel weer orgaanvlees toevoegen) en vleesbotten of hele 'prooidieren'/delen van hele 'prooidieren'.

Dus zalmkop, stukken geiten of lamsvlees, eendkarkas, eendennek, parelhoenkarkas of hele parelhoen, geitenribben (als ie wat meer gewend is aan bot), haaskarkas, hele sardientjes, etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door