Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door LilianR
#709880
Via andere fora's werd ik hierheen gewezen, wat is dit precies ect?

Mijn verhaal dat ik had gezet op de andere fora:
Hallo,

Als een jaar of vijf heeft onze hond gruwelijke last van jeuk. Er is met alle soorten voer getest, atans de meeste, hij heeft 'anti-jeuk' prikken gehad, ook dit werkte niet. Hij heeft zéker geen vlooien. Vanalles is er geprobeerd, nu hebben we 2 á 3 mogelijkheden:

- Prednison prikken (hoe je het ook schrijft) Hier beschadigen de nieren van ect. ect. en gaat hij daar als nog van dood.
- Onderzoeken op allergie. Er bestaan ontelbaar veel allergieën, en het is maar de vraag of ze erachter komen welke allergie het is, en of je er iets aan kunt doen. IEDER onderzoek (1 onderzoek, onderzoekt ÉÉN allergie) kost meer dan 100 euro per keer.
- Inslapen, en áls hij lijdt, dus van zn lijden verlossen.

Hij krabt aan één stuk door, hij doet letterlijk niet anders, de hele dag door. Hij is zowat helemaal kaal door het gekrab, het bloed, het jeukt nog meer, korstjes ect.
Daarbij stinkt hij verschrikkelijk, niet dat ik daar wakker van lig, maar goed.
Dáárboven op is hij héél aggresief tegen alles en iedereen, en dan niet zo'n beetje ook. Hier heb je van 20 sec. loopafstand een hondenveld, maarja meneer kan daar toch niet lopen, hij valt alle honden ed. aan. Hij staat dan ook bekent als dat kreng van een hond, en daar zijn wij de baasjes van... Hij kan daar dus niet meer los lopen, hij grijpt alle honden. Sinds vorige week hadden we hem maar meegenomen naar de wei van mn paard, en kan hij daar los lopen en zn behoeftes doen, maar ook hier kan hij niet meer heen. Hij valt de paarden aan, en bovendien ook de mensen die langs lopen, vandaag of morgen bijt hij echt hard door ofzo. Het is níet meer normaal. Thuis valt hij ook aan, voornamelijk mn broertje, hij springt dan met zn lippen opgetrokken en brommen en blaffen, tanden laten zien bovenop Joost (broertje, 11 jr.) en bijt hem in zn oor ofzo, niet dat hij echt doorbijt volgens mij, maar dit kan zo niet langer.

Laska (hond dus) wordt ook steeds magerder, terwijl hij voldoende voedsel krijgt. Hij is nu 9 jr, en dan vind ik niet heel oud voor een Heidewachtel.

Ik weet het echt niet meer, hij is gevaarlijk, heeft alleen maar jeuk. Hij wordt van de jeuk gevaarlijk, denk ik, daarvan wordt hij shaggerijnig en reageerd hij duidelijk af. Hij wil de hele dag in de gang liggen onder de kapstok, of in de garage (waar hij 's nachts ook slaapt, ehhhh krabt)

Ik vind het heeel moeilijk als we het besluit moeten nemen hem in te slapen, echt heel moeilijk.

Weten jullie iets/het?

Gr. Lilian
Door *wendy*
#709883
LilianR schreef: Via andere fora's werd ik hierheen gewezen, wat is dit precies ect?
Allereerst welkom  :D

Ten tweede denk ik dat je binnen no time reacties zult krijgen op je bovenstaande vraag.
Ik kan het niet goed, maar kan je wel de meest simpele uitleg geven. Brokken eruit, vers vlees (hetzij kantklaar, hetzij zelf samen stellen) erin.  :D
En gezien wat je allemaal aan klachten opnoemt zal dit de reden zijn dat mensen je naar deze site hebben verwezen.

Lezen lezen en nog eens lezen. Iedere dag lees je weer wat nieuws en iedere maand ga je weer iets "natuurlijker" denken.

Anyway...ik hoop dat de mensen hier je goed op weg kunnen helpen en dat je hond er super veel baat bij zal hebben, zodra je de overstap durft te maken.
Door Boefke
#709900
Pfff... wat een heftig verhaal joh!
Ik kwam hier zelf twee jaar geleden ofzo met mijn heidewachtel, Boef. Hij had ook jeukklachten. Toen we op het punt stonden een allergie-traject in de reguliere diergeneeskunde te gaan volgen hoorde ik over vers voedsel voor honden en ben direct overgestapt. Mijn angstscenario was precies wat jij boven beschrijft. Ik kan je vertellen dat Boef meteen met sprongen vooruit ging en inmiddels praktisch geheel van zijn klachten is afgekomen, zonder medicatie. Nu wil ik Boef niet met jouw hond vergelijken, dat zou niet zinnig zijn. Maar ik denk dat een eerste goede stap voor jou zou zijn om je hond op vers over te zetten. Er zijn verschillende kvv soorten te koop, zoals hier staat:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html
en hier staat uitleg over wat kvv is:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
En daarbij zou je kunnen overwegen om een holistische dierenarts te bezoeken voor begeleiding. Ik ben zelf met Boef bij Tannetje Koning geweest (Hitam hier op het forum) en heb daar baat bij gehad.
Ook denk ik dat, gezien de gedragsproblemen van je hond, het misschien zinvol is om een hondengedragstherapeut te overwegen. Daarvoor zou je hier eens kunnen kijken:
www.hondengedragsforum.nl Op dit forum zitten GT's die bekend zijn met rauwe voeding.

Je krijgt vast snel uitgebreide uitleg over verse voeding, daarin ben ik niet zo goed. Ontzettend veel sterkte met je hond en ik hoop voor je dat je een oplossing kunt vinden!
Door Lizzy
#709907
Hallo Lilian, allereerst: welkom op Barfplaats. Ik heb je vraag verplaatst naar de medische categorie omdat ik denk dat jouw vraag beter in deze categorie past.

Wat een afschuwelijke situatie zit je in... Het lijkt mij niet ondenkbaar dat je hond onhandelbaar wordt van de jeuk. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Ik denk dat je een gedragstherapeut moet raadplegen. Hoewel ik denk dat je ook dit pas zeker weet wanneer je hond totaal van de jeuk af is.

Allereerst wil ik toch wel benadrukken dat levenslang prednison beter is dan levenslang jeuk. Vaak kan een hond met uiteindelijk een lage dosering prednison een goed leven hebben.

Maar, ik vermoed dat je brokken voert? Ik zou je toch aan willen raden om eerst over te stappen naar een verse/rauwe voeding. En wel onmiddellijk. Dit zal ongetwijfeld niet direct aan slaan. De klachten zouden zelfs tijdelijk erger kunnen worden. Maar daar moet je hond doorheen. Ik zou dit echt beslist eerst proberen, voordat je uberhaubt na denkt om hem in te laten slapen. Geef hem een goed merk versvlees, zonder tarwe/mais. Geef hem absoluut niks, maar dan ook niks extra's van hondenkoekjes, brood, pasta, etc. Niks. Geef wel borage olie en vis olie. En wacht dan eerst maar eens af.
Door conleeuw
#710165
jeetje, wat een verhaal zeg :'( kan de agressie van jou hond komen van zijn eeuwige jeuk....... nou en of, ik zou inderdaad eerst de jeuk aanpakken....... door vers te gaan voeren (zie wat Lizzy schrijft) en eerlijk is eerlijk, ik zou ook prednison geven, al is het maar in het begin om verlichting van de jeuk te geven. Ik moet er niet aan denken, continu jeuk, dan zou ik ook agressief worden :'( Ik weet niet welke onderzoeken allemaal zijn gedaan, maar ik mag aannemen dat als je al vaker bij de dierenarts kom dat er ooit wel eens bloed onderzoeken zijn gedaan, maar daar schrijf je verder niets over. Het zou wel zo prettig zijn als er een diagnose gesteld kan worden, maar of je nu allergie testen moet laten doen........ nou ik zou eerst maar vers voer gaan geven en kijken hoe de hond dan is. Niet dat ik voorstel dat je vers voer en de probleem meteen verdwijnt, nee, je zal wel even moeten doorzetten, maar dan heb je in iedere geval de beste gegeven. Verder heb ik niet veel toe te voegen behalve, welkom hier en succes ermee
Door LilianR
#710225
Maar ik snap niet goed wat ik dan moet voeren als ik 'vers' moet gaan voeren. Kunnen jullie dat uitleggen, en is dat per 'klacht' verschillend?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#710229
Welkom op Barfplaats. Ik las je verhaal inderdaad vanochtend ook op een ander forum. Je had daar ook linkjes naar foto's geplaatst. Misschien handig om die hier ook te plaatsen? Het ziet er behoorlijk heftig uit en ik kan me levendig voorstellen dat het gedrag van de hond beïnvloed is door deze klachten.
Door LilianR
#710230
Oja :)

http://www.uploadworld.nl/guests/62.51. ... 0_1700.JPG

Dove vacht
http://www.uploadworld.nl/guests/62.51. ... 0_1702.JPG

http://www.uploadworld.nl/guests/62.51. ... 0_1705.JPG

Z'n buik en achterpoten zijn ook heel erg, wat hier nu niet super goed te zien is.

http://www.uploadworld.nl/guests/62.51. ... 0_1707.JPG

Ik heb m even stil kunnen houden voor de foto's, maar hij weet niet hoe hard hij verder moet krabben.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#710237
LilianR schreef: Maar ik snap niet goed wat ik dan moet voeren als ik 'vers' moet gaan voeren. Kunnen jullie dat uitleggen, en is dat per 'klacht' verschillend?
Vers houdt in dat je je hond een rauwe vleesvoeding gaat geven. je kunt dat op twee manieren doen: je kunt een kant en klare complete versvleesvoeding geven of je kunt het zelf gaan samenstellen. Voor dat laatste moet je je wel even verdiepen in hoe je dat op een verantwoorde manier moet doen zodat de hond geen tekorten oploopt. Je kunt natuurlijk ook prima eerst een versvleesvoeding geven en je ondertussen gaan verdiepen in hoe je zelf zou kunnen gaan samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#710240
Lupa schreef: is die onderzocht op atopie?
Zat ik ook al aan te denken.
Bij mij springen ook de tranen in de ogen als ik dit zie.
Door LilianR
#710241
Sonja schreef: Vers houdt in dat je je hond een rauwe vleesvoeding gaat geven. je kunt dat op twee manieren doen: je kunt een kant en klare complete versvleesvoeding geven of je kunt het zelf gaan samenstellen. Voor dat laatste moet je je wel even verdiepen in hoe je dat op een verantwoorde manier moet doen zodat de hond geen tekorten oploopt. Je kunt natuurlijk ook prima eerst een versvleesvoeding geven en je ondertussen gaan verdiepen in hoe je zelf zou kunnen gaan samenstellen.
Waar kun je dat halen? Ja sorry snap er niet veel van :P
Door LilianR
#710244
atopie?

Dat zou heel goed kunnen, die dingen doet hij wel, en op die plekken is hij kaal. Wat is er tegen atopie te doen? Is het een allergie of ziekte? Hoe krijgen ze het? En hoe raak je er vanaf?
Door LilianR
#710250
Lupa schreef: klik op de link die ik erbij heb gezet daar lees je alles erover

is je hondje verder wel onderzocht? ik bedoel ben je hier mee naar de Dierenarts gegaan?
Met Atopie niet nee. Ik ga even op die link kijken :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door