Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chico83
#710038
Ik heb een vraagje over hondenvoer. Ik heb een labrador pup van 11 weken. Ik heb hem tot nu toe royal canin gevoerd. Maar daarvan peopt hij wel 5 keer per dag en op mijn puppytraining heb ik gehoord dat royal canin niet super goed voer is.
Mij wordt geadviseerd om vers voer te geven (vlees), mijn vraag is welk voer van CArnibest kan ik het beste nemen voor mijn pup. En hoeveel heeft hij daarvan per dag nodig?
Zijn er tevens mensen die ervaring hebben met Brokken: Bio Food Krokant??? Hoe bevalt dat??
IK hoop dat jullie mij kunnen helpen...!!
;)
Door tieneke
#710062
[quote="Chico83"]
Is het ook goe dmogelijk om bio food (brokken) te combineren met carnibest??? Danielle
[/quote]
Kan je alleen maar adviseren om de brokken weg te laten...brokken zijn bagger en hier op Bp houden we niet van brokken  ;D
Zonde trouwens van dat goddelijke versvlees  ;)
Carnibest is zeker een goed kvv en je kan met de natuurvariant beginnen,dit is ook de goedkoopste.
Per kilo lichaamsgewicht geef je 45-50 gram CB.
Een volwassen hond geef je 20-25 gram per kg lichaamsgewicht.
Laatst gewijzigd door tieneke op do 15 feb 2007, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathy
#710070
[quote="tieneke"]
Kan je alleen maar adviseren om de brokken weg te laten...brokken zijn bagger en hier op Bp houden we niet van brokken  ;D
Zonde trouwens van dat goddelijke versvlees  ;)
Carnibest is zeker een goed kvv en je kan met de natuurvariant beginnen,dit is ook de goedkoopste.
Per kilo lichaamsgewicht geef je 45-50 gram CB.
Een volwassen hond geef je 20-25 gram per kg lichaamsgewicht.
[/quote]


Per kilo lichaamsgewicht geef je 45-50 gram CB.
Een volwassen hond geef je 20-25 gram per kg lichaamsgewicht :-\  :)

Gr Jet
Door Chico83
#710214
Oke bedankt allemaal voor jullie advies  :)
Ga straks meteen carnibest halen hahaha!! oe vaak geef je een pup dan eten, 2 a 3 keer per dag?
Greeets Danielle
Door Ponneke
#710265
[quote="Chico83"]
Ik heb een vraagje over hondenvoer. Ik heb een labrador pup van 11 weken.

;)
[/quote]


Je pup is 11 weken.....dan mag hij nog 4x per dag eten hebben.
Indien je pup "vet" is ga dan over op 3x per dag.
Dat gedurende tot de leeftijd van 6 maanden...
Vanaf 6 maanden mag hij 2x perdag gevoerd worden.
maar voer met je ogen....dat is het belangrijkste. ;)
Door Bullmastiff gek
#710384
Hou alleen rekening met het feit dat je pup gewend is aan brokken, dus de kans is aanwezig dat ie gaat ontgiften. Dat betekend dat ie erg aan de race kan gaan,  dit is alleen maar goed en is als het goed is met een dag of vijf weer weg.

Misschien een idee voor de eerste twee keer als ie Kvv krijgt om ff de kook erover heen te laten gaan. Allen maar even kort omdat ie het niet gewend is.
En ik zou als ik jou was , in ieder geval niet gaan mengen, dus dan bedoel ik brok met Kvv-Carnibest of een ander merk.
Door Mevroi Kruim
#710400
[quote="Bullmastiff gek"]
Hou alleen rekening met het feit dat je pup gewend is aan brokken, dus de kans is aanwezig dat ie gaat ontgiften. Dat betekend dat ie erg aan de race kan gaan,  dit is alleen maar goed en is als het goed is met een dag of vijf weer weg.

Misschien een idee voor de eerste twee keer als ie Kvv krijgt om ff de kook erover heen te laten gaan. Allen maar even kort omdat ie het niet gewend is.
En ik zou als ik jou was , in ieder geval niet gaan mengen, dus dan bedoel ik brok met Kvv-Carnibest of een ander merk.
[/quote]

Dat ontgiften geldt voor volwassen honden zeker, maar pups gaan door de bank genomen probleemloos in een keer over op vers. Mengen is idd geen goed idee.
Door Bullmastiff gek
#710596
[quote="Kruimel"]
Dat ontgiften geldt voor volwassen honden zeker, maar pups gaan door de bank genomen probleemloos in een keer over op vers. Mengen is idd geen goed idee.
[/quote]

Toen wij Mack kregen was ie ongeveer 10 of 11 weken, en had bij de fokker Royal Canine baby giant alleen maar gehad,, en ik ben in eerste instantie over gegaan op de Farmfood,, en drie dagen in de week Kvv, dus Mack heeft wel een klein beetje moeten wennen in het begin, vandaar! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door