Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#709552
:-[ Hoe maken jullie de dames schoon?!
Ik heb een teefje dat zich zelf niet schoon likt (kan er niet bij). Ik haal wel elke dag even een zwitsal doekje langs poepert en mutsje maar de plooien en de haartjes daar gaan er zo langzamerhand toch wel wat 'roestig' van kleur uit zien, van de zuurgraad misschien?! Net als traanstrepen haast. Ik zou het misschien met zo'n billendoekje wel weg kunnen krijgen maar dan moet ik erg hard boenen en dat lijkt me nou ook weer niet 'je-van-het'. Zijn er middeltjes voor zoals van dat spul voor traanstepen bijvoorbeeld of heeft iemand andere tips?! :)
Door mutsie
#709558
o...ik dacht dat je het tegen mij had  ;D

ik heb 2 teefjes die zichzelf wel schoonhouden, dus eigenlijk hebben ze daar geen last van.

karin
Door conleeuw
#709690
ik heb deze probleem niet, dus kan jou niet helpen, maar kan mij voorstellen dat ik ook billenpoetsdoekjes zou gebruiken :-\
Door *Natasja*
#709711
Ik zou denk ik eerder kiezen voor een wegwerpwashandje met wat warm water dan zo'n billenpoetsdoekje. Ik denk dat je met het laatste meer kans hebt op irritaties.
Door senadance
#709713
wat zou je denken van die zwitsal baby oliedoekjes??
is voor babytjes dus mischien denk ik dat dat niet gaat irriteren. ;) ;)
Door *Natasja*
#709715
senadance schreef: wat zou je denken van die zwitsal baby oliedoekjes??
is voor babytjes dus mischien denk ik dat dat niet gaat irriteren. ;) ;)
Ja, maar honden zijn toch geen babytjes?
Door senadance
#709716
nee joh.......

ik bedoel alleen maar dat het voor babytjes natuurlijk geen irritatie mag geven, ikzelf gebruik ook die doekjes (hi hi) alleen dan voor mijn make up om die te verwijderen.
Zijn echt ideaal, probeer het maar een keertje!!!
Door Jojo
#709774
Ik gebruik altijd die lotiondoekjes van zwitsal maar ik heb al uit verschillende hoeken de tip gekregen om idd. de oliedoekjes te gaan proberen! :)
Door pallas
#709776
senadance schreef: wat zou je denken van die zwitsal baby oliedoekjes??
is voor babytjes dus mischien denk ik dat dat niet gaat irriteren. ;) ;)
idd het zijn geen babies :)
al deze producten bevatten héél veel parfum!
i zou gewoon voor het washandje met (gekookt) water gaan of een doekje,watten, gaasje wat je maar prettig vind werken.
Door Bajka
#709779
Bajka houd zichzelf meestal wel schoon, maar soms......
En dan gebruik microvezeldoekjes van het kruidvat om make up te verwijderen, het is wel geen make up wat daar zit  ::) maar het werkt wel.
Een beetje warm water op het doekje en weg is de troep, daarna in de wasmachine en je kan ze keer op keer gebruiken.
Ze kosten 0,75 eurocent per drie.
Laatst gewijzigd door Bajka op do 15 feb 2007, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Golum
#710235
Wij hadden vroeger thuis een franse bull, die kon ook niet bij dr achterkantje komen... We gingen dus standaard op stap met (van die extra zachte) zakdoekjes om dr billen af te vegen...
Dat zorgde wel voor hilariteit op straat  :D Ze was wit dus soms had ze wel verkleuringen, dat wasten we weg met een washandje met lauw water.
Gebruikersavatar
Door pike
#711013
Poepertjes worden hier indien nodig schoongemaakt met een oud washandje (die worden speciaal voor dit soort klusjes bewaard) en wat warm water. Lukt altijd. En daarna gaat washandje gewoon in de wasmachine.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door