Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#709671
Onze hond heeft een longontsteking. Een longkwab of een deel er van schijnt niet te werken, maar  er zitten nog wel luchtbellen in. Nu is mijn vraag misschien Tannetje??? Zou ik dat kunnen oplossen met kalium jodatum D4 dat is nl. een hom. middel voor longontsteking. De da wil amoxycycline en clavuzuur voorschrijven tesamen met  metronidozal.  Omdat deze hond niet tegen antibiotica kan(wat zij niet schijnen te snappen >:()  wil ik het op een andere wijze proberen homeopatisch dus met bovengenoemd middel. Mijn probleem is ook dat ze niet zoveel meer eet als vroeger ze wordt begin maart 11 jaar , dus dan wordt het met al dat antibiotica gedoe er ook niet beter op, lijkt mij.   S.v.p. kan iemand met kennis hierover op reageren? Alvast bedankt.
Door hellenbanjerbo
#709683
ik zou niet zelf gaan dokteren daarvoor is longontsteking een veel te ernstige klacht, maar advies inwinnen bij een klassiek veterinair homeopaath. ik kan je hildegard dijkgraaf adviseren. tel. 0573 281188, email [email protected].
Door Helen
#709684
casangio schreef: Onze hond heeft een longontsteking. Een longkwab of een deel er van schijnt niet te werken, maar  er zitten nog wel luchtbellen in. Nu is mijn vraag misschien Tannetje??? Zou ik dat kunnen oplossen met kalium jodatum D4 dat is nl. een hom. middel voor longontsteking. De da wil amoxycycline en clavuzuur voorschrijven tesamen met  metronidozal.  Omdat deze hond niet tegen antibiotica kan(wat zij niet schijnen te snappen >:()  wil ik het op een andere wijze proberen homeopatisch dus met bovengenoemd middel. Mijn probleem is ook dat ze niet zoveel meer eet als vroeger ze wordt begin maart 11 jaar , dus dan wordt het met al dat antibiotica gedoe er ook niet beter op, lijkt mij.   S.v.p. kan iemand met kennis hierover op reageren? Alvast bedankt.
Kan je wat uitgebreider vertellen waarom deze hond niet tegen antibiotica kan? Is dat je eigen conclusie of is dat door een DA vastgesteld?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door