Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#709436
Had het bij discussie gezet, lijkt me beter hier.

Vanaf wanneer gaat een pupje meedoen in een vastendag per week?
Lijkt mij pas als ze is uitgegroeid.
Door Jojo
#709489
ellyenrob schreef: Had het bij discussie gezet, lijkt me beter hier.

Vanaf wanneer gaat een pupje meedoen in een vastendag per week?
Lijkt mij pas als ze is uitgegroeid.
Ja dat lijkt mij ook. Maar als een pup wat ouder is kun je ze al wel 1 maaltijd laten vasten in de week. Dus een keer een avond/ middag/ of ochtend maal overslaan
Door ellyenrob
#709495
Jojo schreef: Ja dat lijkt mij ook. Maar als een pup wat ouder is kun je ze al wel 1 maaltijd laten vasten in de week. Dus een keer een avond/ middag/ of ochtend maal overslaan
Dus in plaats van 3 maaltijden, maar 2 maaltijden, of in plaats van 2, maar 1 maaltijd
Door Lizzy
#709512
Vanaf 4 maanden oud kun je de pup een halve dag per week laten vasten. Een keer per maand kun je de pup (vanaf 4 maanden dus) 1 hele dag laten vasten. Vanaf dat ie volwassen is: 1 dag per week laten vasten.
Door ellyenrob
#709597
Lizzy schreef: Vanaf 4 maanden oud kun je de pup een halve dag per week laten vasten. Een keer per maand kun je de pup (vanaf 4 maanden dus) 1 hele dag laten vasten. Vanaf dat ie volwassen is: 1 dag per week laten vasten.
Dank je :D
Door Jojo
#709606
ellyenrob schreef: Dus in plaats van 3 maaltijden, maar 2 maaltijden, of in plaats van 2, maar 1 maaltijd
Yup  ;)
Door Borke
#709611
Wat zie je als meerwaarde om een pup - die nog volop in ontwikkeling is - al te laten vasten?
(NB ik ben op zich niet tegen vasten voor volwassen honden, vind het een raar idee om dat met pups te doen)
Door ellyenrob
#709620
AstridStraver schreef: Wat zie je als meerwaarde om een pup - die nog volop in ontwikkeling is - al te laten vasten?
(NB ik ben op zich niet tegen vasten voor volwassen honden, vind het een raar idee om dat met pups te doen)
Daarom ook mijn vraag hé!
Door Lizzy
#709635
Volgens JdBL is het voor een pup net zo goed om af en toe rust aan het spijsverteringskanaal te geven als aan een volwassen hond. En een halve dag per week vasten is nou niet dat je zegt 'tjonge jonge', toch? Ik vast mijn honden helemaal niet, dus ik geef puur weer wat JdBL daarover te zeggen heeft. Overigens schrijft T Lonsdale bij mijn weten exact hetzelfde. Ook een halve dag per week, vanaf 4 maand.
Door Borke
#709646
Ach in het wild zullen pups ook niet altijd te eten krijgen, dus daar zit wellicht wel wat in.
Zelf laat ik niet vasten, tenzij Borke zijn eten laat staan, dan krijgt hij het de volgende dag weer. Zo probeer ik te voorkomen dat hij al te kieskeurig wordt, dat zou wellicht bij een pup ook een goede reden kunnen zijn om het te doen. Aan de andere kant heb ik de indruk dat pups die van jongsaf vers eten eigenlijk wel alles lusten.
Door hellenbanjerbo
#709680
mogens eliasen heeft in zijn lezing vorig jaar bij Puur Natuur het ook gehad over het vasten van pups. hij was daar voorstander van maar de praktische uitvoering weet ik niet meer.
Door Golum
#710223
AstridStraver schreef: Ach in het wild zullen pups ook niet altijd te eten krijgen, dus daar zit wellicht wel wat in.
Zelf laat ik niet vasten, tenzij Borke zijn eten laat staan, dan krijgt hij het de volgende dag weer. Zo probeer ik te voorkomen dat hij al te kieskeurig wordt, dat zou wellicht bij een pup ook een goede reden kunnen zijn om het te doen. Aan de andere kant heb ik de indruk dat pups die van jongsaf vers eten eigenlijk wel alles lusten.
Hier vast Gollum (6 maanden) soms uit zichzelf, moet ze dr eten gewoon niet  ::)
Dat kan ze soms tot 's avonds volhouden, dus dan heeft ze maar 1 maaltijd gehad... Soms spuwt ze wat gal op 's ochtends, dus dan probeer ik het weer met eten, maar het is wel een miep hoor, ongelovelijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door