Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gosha
#707843
Ik heb mijn honden sinds een maand of 4 op vers. Mijn russen vinden barfen het einde en doen het er prima op. Mijn witte dwerg vind het ook geweldig en ziet er goed uit, alleen verkleurd haar vacht zo. ze heeft een witte lange vacht en op de voorpoten en het onderste gedeelte van de borst zie je dat ze regelmatig aflikt.(zal nog wel naar rauw smaken) ook de voetjes zijn erg rood, heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand showhonden die lange witte haren hebben, en zo ja, hoe doe je dat?? ze wit houden?
:-[
Door ursula.v.gelder
#708148
meestal gaat de rood verkleuring juist weg met barf.
Het kan zijn dat die allergisch is voor een bestanddeel.
je kunt een paar stappen terug doen en bv eerst even een paar weken alleen lam geven, dan voeg je kip toe enz. enz. net zo lang tot je merkt dat na het toevoegen van het laatste bestanddeel problemen geeft.

ik zelf heb het geprobeerd met lodewijk met rund en pens, daar was hij in brokvorm allergisch voor.

eerst even een paar weken alleen kip en lam en geit, toe 2 dagen rund gegeven en weer kip.....geen probleem, toen na een week de standaard vleessoorten weer 1x pens en bingo....een paar bultjes na 2 dagen pas.
Ik kan hem dus wel pens geven maar met mate en dan is er niets aan de hand.
zo kun je het bv ook aanpakken met bv de zalmolie en ander toevoegingen.

zelf merk ik ook dat als lodewijk te vaak achter elkaar lam krijgt hij ook minder prettig in zijn vel zit, geit doet hij het veel beter op.
Door Lizzy
#708240
Zijn alleen haar voorpootjes erg rood of alle pootjes? Likt ze aan haar pootjes na het eten, om de restjes eraf te likken of heb je het idee dat ze om een andere reden aan d'r pootjes likt?
Door gosha
#708491
Ik heb het idee dat ze na het eten aan haar voorpoten likt om alle restjes eruit te halen, ze gaat er ook echt voor liggen om te eten, dus zal wel vocht etc. aan haar poten zitten die zij dan weer aflikt, de achterpoten zijn niet rood. haar huid is super, en ik probeer al zoveel mogelijk vleesnat eruit te halen. maar helaas :-[
Door Jojo
#709486
Komt dat niet door de zuurgraad van het speeksel, dat roodkleuren van de haren na het likken?! Dat heb ik nl ooit eens begrepen. Je ziet witharige pootjes ook rood worden van het soppen op de poten bij stress bijvoorbeeld. Omdat ze nu vers eet zou misschien de zuurgraad van het speeksel kunnen zijn veranderd waardoor het likken nu verkleuringen geeft en voorheen niet ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#709514
Jojo schreef: Komt dat niet door de zuurgraad van het speeksel, dat roodkleuren van de haren na het likken?! Dat heb ik nl ooit eens begrepen. Je ziet witharige pootjes ook rood worden van het soppen op de poten bij stress bijvoorbeeld. Omdat ze nu vers eet zou misschien de zuurgraad van het speeksel kunnen zijn veranderd waardoor het likken nu verkleuringen geeft en voorheen niet ???
Ja, dat kan natuurlijk, maar als de hond aan de poten likt omdat die daar nog wat eetbaars proeft dan is het zaak te voorkomen dat er iets eetbaars in die voeten terechtkomt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door