Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jette
#706090
halloallemaal.Na de slechte start met mijn nieuwe pup gaat het nu gelukkig prima Ik heb deze pup gelijk kvv gegeven en ben van plan ze daar op de houden.Nu voer ik haar net als mijn andere hond carnibest natuur,maar ik vind ze zo hongerig, echt extreem.Ze weegt 8 kilo.en ik geef haar nu 500gr. per dag als ik haar meer geef word ze heel druk echt zo,n hondje waarvan je zegt  haal de batterij er eens uit.Nu heeft ze al die tijd nog 4 maal per dag eten gehad ,wat denken jullie zou het helpen als ik die hoeveelheid over drie maaltijden verdeel is niet echt mager maar ze zou wat voller kunnen zijn. drea
Door zea
#708364
Ik geef mijn pup van 11 weken ook als hoofdvoer CB Natuur, maar wissel af met andere merken. Ik geef haar 50 gram per kilo, dus je zit met jouw 500 ruim!! Mijn pup groeit goed, eet goed en heeft op zich niet zo heel veel honger. Ik geef trouwens grof ook wat meer hoor, mijn pup is nu 6 kilo en ze krijgt ongeveer 350 per dag als ik CB voer. Ik geef haar nu per week: 2 dagen CB natuur, 1 dag CB kip/rijst, 1 dag Rodi of Duck, 2 dag Energique en vanaf volgende week begin ik met een daggie BARF  ;)
Door Ponneke
#708741
[quote="jette"]
.Ze weegt 8 kilo.en ik geef haar nu 500gr. per dag als ik haar meer geef word ze heel druk echt zo,n hondje waarvan je zegt  haal de batterij er eens uit.Nu heeft ze al die tijd nog 4 maal per dag eten gehad ,wat denken jullie zou het helpen als ik die hoeveelheid over drie maaltijden verdeel is niet echt mager maar ze zou wat voller kunnen zijn. drea
[/quote]



Ik geef rond de 3 maanden 3x per dag CB.
Hier zat mijn pup aan de 8 a 9 %  CB per dag.
Tegen de 6 maanden werd ze wat te dik........ben toen minder gaan voeren per keer.

Het voordeel van vlees voeren is dat het niet uitzet inde maag, wat brokken wel doen.
Door Lizzy
#709138
[quote="jette"]
halloallemaal.Na de slechte start met mijn nieuwe pup gaat het nu gelukkig prima Ik heb deze pup gelijk kvv gegeven en ben van plan ze daar op de houden.Nu voer ik haar net als mijn andere hond carnibest natuur,maar ik vind ze zo hongerig, echt extreem.Ze weegt 8 kilo.en ik geef haar nu 500gr. per dag als ik haar meer geef word ze heel druk echt zo,n hondje waarvan je zegt  haal de batterij er eens uit.Nu heeft ze al die tijd nog 4 maal per dag eten gehad ,wat denken jullie zou het helpen als ik die hoeveelheid over drie maaltijden verdeel is niet echt mager maar ze zou wat voller kunnen zijn. drea
[/quote]

Hoe oud is je pup nu? Ik gaf mijn Dalmatierpup 7% van haar lichaamsgewicht. Zij is een middelgrote hond. Pups kun je 5% tot 10% van het lichaamsgewicht voeren. Tot op een zekere leeftijd. Daarna wordt de hoeveelheid rap minder (dat was bij mijn pup zo rond een maand of 5). 5% is trouwens voor honden van grote rassen en 10% voor honden van mini-rassen.

Als ik 7% van 8 kg neem, dan kom ik al uit op 560 gram voer per dag. Als zij van een klein ras is en ze is mager, kun je wel 8% gaan voeren. En dat is 640 gram per dag. Ik zou zeggen: voer met je ogen! Dat is belangrijker dan voeren volgens de richtlijnen.
Door jette
#709155
Mjn pup is nu 13 weken en het volwassen gewicht zal rond de 20 kilo zijn,ze is iets groffer dan mijn andere nizinny en die weegt nu 17 kilo.Ze is een echte nizinny dus kun je aan haar manier van eten niets af lezen,een schrokker dus.Ze is over de laatste 2 weken 1300gram gegroeit ,mischien moet ik wennen aan de gelijkmatige groei.Als ik de afgelopen 4 weken bekijk denk ik dat ze het nog niet zo slecht doet,ze is van 6.2 naar 8.8 kilo gegaan.Ik ben mischien wat onzeker omdat dit de eerste pup is die meteen op vlees is gegaan.Ze blijft hongerig, maar mischien vind ze het gewoon heel lekker.
Door Lizzy
#709179
[quote="jette"]
Mjn pup is nu 13 weken en het volwassen gewicht zal rond de 20 kilo zijn,ze is iets groffer dan mijn andere nizinny en die weegt nu 17 kilo.Ze is een echte nizinny dus kun je aan haar manier van eten niets af lezen,een schrokker dus.Ze is over de laatste 2 weken 1300gram gegroeit ,mischien moet ik wennen aan de gelijkmatige groei.Als ik de afgelopen 4 weken bekijk denk ik dat ze het nog niet zo slecht doet,ze is van 6.2 naar 8.8 kilo gegaan.Ik ben mischien wat onzeker omdat dit de eerste pup is die meteen op vlees is gegaan.Ze blijft hongerig, maar mischien vind ze het gewoon heel lekker.
[/quote]

Ik denk dat je pup inderdaad mooi stabiel groeit. En ik snap je onzekerheid wel hoor. Maar het is met versvlees in feite niet anders dan met brokken. Je kunt binnen een bepaalde marge voeren. En dat is binnen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht. Een pup van 13 weken, van dit formaat: het kan best zijn dat zij 7% van het lichaamsgewicht nodig heeft. Dus dan kun je haar 60 gram meer geven. Blijft ze nog steeds honger hebben en dun: geef haar dan gerust 7,5%. Let wel, je moet haar dus wegen. Want als ze 9 kilo weegt, krijgt ze bij 7% al 630 gram voer per dag.

Ik vond het opgroeien van de pup eigenlijk een combinatie van : de pup wegen, de hoeveelheid voer aanpassen volgens de marges/richtlijnen en controleren met de ogen. En bij je tweede pup en derde pup en vierde pup word je steeds relaxter ;D
Door Ponneke
#709488
[quote="jette"]
.Ze blijft hongerig, maar mischien vind ze het gewoon heel lekker.
[/quote]



Is typisch een Nizinny........ze hebben nooit genoeg.
Al hebben ze net gegeten......en je biedt ze weer iets aan........ze zullen nooit weigeren te eten.
Een nizinny die niet eet........is ECHT ziek. :D
Staat het ras trouwens om bekend....t zijn vreters.
tevens is het een sober ras..........ze worden snel te dik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door