Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#709112
Hoi

Vraag me al een tijdje af,, na hier en daar op wat forums aktief te zijn geweest. Waarom zijn er een aantal mensen die bvb Smul alszijnde een goedkope Kvv, zo nadelig in het licht zetten, met als excuus het is goedkoop dus het is slecht ::) ::)

Er zijn wel meerder merken kvv die goedkoper zijn, bvb AHv-Breda of Kivo..
lijkt wel op het moment , dat als je geen Carnibest voerd je ,, beesten dus tekort doet?
Vind ik een beetje onzin eigenlijk,, ik voer afwisselend verschillende merken,, en we hebben ook een tijd alleen maar Smul gevoerd,, omdat onze  andere hond dat lekkerder vond.,, en de andere honden kregen toen Duck afgewisseld met Smul.
Kan dus wel zeggen dat we een aardig beeld hebben kunnen vormen na een aantal jaren mbt wel of geen goed Kvv.

Vind het jammer dat , sommige fanatiekelingen, de goedkope varianten Kvv dus echt in een kwaad daglicht stellen. En laten we vooral niet vergeten dat bvb de Smul er best al een tijdje is,, En omdat het makkelijk te verkrijgen is,, dus erg veel verkocht word. Is natuurlijk wel zo prettig voor mensen die en geen enorme vriesruimte hebben,, en vanwege het feit dat ze bvb honden hebben van meer dan 50 kilo die groep dus dankzij de goedkopere Kvv wel hun honden omzetten, en dat vind ik wel wat waard. :) 
Door Lizzy
#709133
Nou, het ligt er aan hoever je terug bent gegaan in de tijd. En waar je op hebt gezocht. Want als je nog even verder zoekt, dan zie je vanzelf dat heel veel mensen juist heel tevreden zijn over Smuldier. En dan kom je vanzelf tegen dat we sinds een jaartje of wat toch wel veel genuanceerder over Smuldier e.d. zijn gaan denken.
Door *wendy*
#709139
Ik zelf ben alleen negatief over smuldier als ik het betrek op mijn eigen honden  ;)
Mijn honden doen het er gewoon ontzettend slecht op en ik moet er dubbel zoveel van voeren.
Nu is dat dubbel voeren niet zo erg want zelfs dan zou ik nog onder de kosten van CB blijven. Dat houdt dus in dat ik misschien - ware het niet dat ik nu verkooppunt ben van CB - ook Smuldier zou voeren als ze het er goed op hadden gedaan. Ook ik kijk naar de portemonnee.
Dat is dan ook de reden dat als ik geen verkooppunt meer zou zijn ik zonder na te denken weer zelf Bibi zou gaan halen en per direct zou stoppen met de CB.

Verder word er vaak gezegd dat een KVV waar jouw hond het het beste op doet het best is. Dus volgens mij valt het best mee betreft het negatieve van smuldier.  :)
Door Dogshome
#709182
Ik denk dat je je eigen ook een beetje vergist ;)
Er zijn juist een hoop mensen op dit forum die afwisselend
smuldier met barf zijn gaan voeren en tevreden zijn.
Kijk maar naar de laatste berichten de afgelopen mnd
zijn verschillende topics over.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#709301
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi

Vraag me al een tijdje af,, na hier en daar op wat forums aktief te zijn geweest. Waarom zijn er een aantal mensen die bvb Smul alszijnde een goedkope Kvv, zo nadelig in het licht zetten, met als excuus het is goedkoop dus het is slecht ::) ::)

Er zijn wel meerder merken kvv die goedkoper zijn, bvb AHv-Breda of Kivo..
lijkt wel op het moment , dat als je geen Carnibest voerd je ,, beesten dus tekort doet?
Vind ik een beetje onzin eigenlijk,, ik voer afwisselend verschillende merken,, en we hebben ook een tijd alleen maar Smul gevoerd,, omdat onze  andere hond dat lekkerder vond.,, en de andere honden kregen toen Duck afgewisseld met Smul.
Kan dus wel zeggen dat we een aardig beeld hebben kunnen vormen na een aantal jaren mbt wel of geen goed Kvv.

Vind het jammer dat , sommige fanatiekelingen, de goedkope varianten Kvv dus echt in een kwaad daglicht stellen. En laten we vooral niet vergeten dat bvb de Smul er best al een tijdje is,, En omdat het makkelijk te verkrijgen is,, dus erg veel verkocht word. Is natuurlijk wel zo prettig voor mensen die en geen enorme vriesruimte hebben,, en vanwege het feit dat ze bvb honden hebben van meer dan 50 kilo die groep dus dankzij de goedkopere Kvv wel hun honden omzetten, en dat vind ik wel wat waard. :) 
[/quote]

Generaal gezien heb je dan echt oude berichten zitten lezen. Tegenwoordig zullen er nog steeds mensen zijn die niet tevreden zijn over merk x, maar ook die niet tevreden zijn over merk y. Dat is hun ervaring, dat mogen ze dus ook vertellen. Een paar jaar geleden werd er inderdaad vanuit gegaan van "wat moet dat zijn voor die centen" maar die mening is door de meeste mensen al achterhaald en bijgesteld.
Zelf adviseer ik mijn pupmensen die kvv willen gaan voeren in ieder geval om zoveel mogelijk merken af te wisselen, van smuldier tot energique, wat er maar te krijgen is.
Door Fynn
#709349
Hoi
Ik heb ook niet echt het idee dat er hier heel veel mensen smuldier niks vinden.
Ik heb nog geen smuldier gegeven omdat het hier  bij de supermarkt niet te koop is.
Bij agriland zag ik wel stawi maar vond ik er niet zo smakelijk uitzien maar ga het toch eens proberen.
Wij voeren Bibi maar wat me de laatste weken bij mijn honden opvalt is dat ze er meer van poepen dan voorheen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Bullmastiff gek
#709432
Nee,, nee misverstand :D :D
Ik heb het absoluut niet over Ons forum hier,, ik heb het over het algemeen genomen,, en dat met name op andere fora,, en als je gewoon mensen spreekt.
Daarom heb ik het juist hier neer gezet,, want hier zitten veel mensen die het wel
voeren, en er erg tevreden over zijn. :D
Door roefus
#709466
Ik heb de hele tijd het idee, dat Smuldier wel eens zo goedkoop zou kunnen zijn door zijn grote 'afzetmarkt'.
Als ik geregeld lees hoe velen 'goedkoop' hun barfvoorraad bij elkaar weten te slepen, dan moet dat voor zo'n fabrikant helemáál een eitje zijn.
En het is zooo makkelijk overal verkrijgbaar, dat ik zelfs geregeld 'pakjes smuldier' in winkelwagentjes zie liggen van mensen, die geeneens 100% rauw voeren.
Volgens mij verkoopt dat spul goed en bij zulke verkoopcijfers vraag ik me af, of de prijs de kwaliteit in de weg staat.
Als ander en duurder versvoer zoveel beter is, dan was het handig als die fabrikanten daarvan duidelijk zouden kunnen maken wat zij er dan instoppen.
En zolang als ze dat niet doen, heeft Smuldier van mij het voordeel van de twijfel.
Ik voer het zelf nauwelijks (omdat ik zelf samenstel), maar als mijn diepvries welhaast leeg is, heb ik geen enkele schroom om een pakje Smuldier variant in huis te nemen.
Door Bullmastiff gek
#709701
Hoi

Ben blij met de reacties,, vind het ook erg prettig dat je op dit forum, niet afgeschoten word omdat je niet Fulltime Nrv voerd.. of samensteld.
Mack krijgt ook regelmatig een kip, of riblap of iets, .
Maar voor 85 % toch Kvv welliswaar van verschillende merken, maar in ieder geval de complete Smul,, inderdaad omdat het makkeijk te krijgen is. En vanwege simpel de kosten.
Mijn supermarkt bestelt speciaal voor mij grotere dozen,, is lekker makkelijk want hun hebben een iets grotere vriezer als wij ;D ;D En op die manier bewaren hun het dus voor mij,, zodat ik wanneer het uitkomt en ik weer ruimte heb , de doos zo op kan pikken.

En voor de rest wissel ik af met Duck,, Ranzijn zit ook vlakbij, en af en toe laat ik wat AHV komen,
En het gaat prima. .. Ben blij dat er hier wat meer mensen zitten die ook tevreden zijn over Smul. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door