Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#708948
Ik geef Cairo dus spiersupport,en sinds een paar weekjes dus ook Glucosamine-chondroitine-msm.
Nu las ik vanavond het etiket van de spiersupppport,en ik zag dat daar ook gluco-chondro-msn inzit.

Ben ik het nu dan niet aan het overdoseren bij Cairo?
Cairo krijgt 1 x daags een maatschepje spiersupport en 1 x daags zo'n tabletje gluco-chondro-msm.
Door *wendy*
#709116
Ik heb antwoord van de groene os gekregen onlangs op dezelfde vraag. Alleen zit ik nu op mijn werk. Zal het mailtje vanavond plaatsen. Weet wel dat je het wel in combinatie mag geven.

Maar vanavond even het volledige antwoord.  ;)
Dus even geduld.
Door judith1967
#709136
Lizzy schreef: Als je van beide dus de volle dosering geeft, dan geef je erg veel ja. In mijn ogen kun je de gluco-tabletjes wel weg laten.
Ik ben de gluco-chondro-msm tabletjes gaan geven,omdat Cairo soms wat stijvig is met opstaan.Dat is dan vnm. na inspannig,als ie dus eventjes heeft gelegen.En ik moet zeggen,ik vind dat ik wel resultaat zie bij Cairo.

En de spiersupport ben k gaan geven,omdat ze achterk.wat minder stevig werd,ook daar zie ik,na het geven van de speirsupport resultaat.

Is het dan een optie om om de dag zo'n gluco tabletje te geven?
Ik geeef ze van de Hema,op het etiket staat :
Samenstelling per 2 tabletjes;Glucosaminesulfaat uit 2 KCI 600mg (komt overeen met 473 mg Glucosamine),Chondrotoinesulfaat 200 mg,MSM 1000mg.
Door judith1967
#709137
pippy schreef: Ik heb antwoord van de groene os gekregen onlangs op dezelfde vraag. Alleen zit ik nu op mijn werk. Zal het mailtje vanavond plaatsen. Weet wel dat je het wel in combinatie mag geven.

Maar vanavond even het volledige antwoord. ;)
Dus even geduld.
Oke,ik wacht geduldig af ;) :)
Door Lizzy
#709166
judith1967 schreef: Ik ben de gluco-chondro-msm tabletjes gaan geven,omdat Cairo soms wat stijvig is met opstaan.Dat is dan vnm. na inspannig,als ie dus eventjes heeft gelegen.En ik moet zeggen,ik vind dat ik wel resultaat zie bij Cairo.

En de spiersupport ben k gaan geven,omdat ze achterk.wat minder stevig werd,ook daar zie ik,na het geven van de speirsupport resultaat.

Is het dan een optie om om de dag zo'n gluco tabletje te geven?
Ik geeef ze van de Hema,op het etiket staat :
Samenstelling per 2 tabletjes;Glucosaminesulfaat uit 2 KCI 600mg (komt overeen met 473 mg Glucosamine),Chondrotoinesulfaat 200 mg,MSM 1000mg.
Ik denk dat dat prima kan hoor. En als ze minder wordt, geef je haar toch weer gewoon haar dagelijkse tabletje? Op zich zou het dus niet nodig hoeven zijn, maar volgens mij kan het weinig kwaad als je wat meer gluco en chondro geeft. Ik geef Brutus overigens ook spier support en daarnaast krijgt hij een halve dosering Glucobest. Zonder Glucobest doet hij het minder goed als met, dus ik ben ook weer gaan geven. Alleen niet meer de volle mep.

Ben benieuwd naar het antwoord van de Groene Os, dat wel!
Door judith1967
#709261
Lizzy schreef: Ik denk dat dat prima kan hoor. En als ze minder wordt, geef je haar toch weer gewoon haar dagelijkse tabletje? Op zich zou het dus niet nodig hoeven zijn, maar volgens mij kan het weinig kwaad als je wat meer gluco en chondro geeft. Ik geef Brutus overigens ook spier support en daarnaast krijgt hij een halve dosering Glucobest. Zonder Glucobest doet hij het minder goed als met, dus ik ben ook weer gaan geven. Alleen niet meer de volle mep.

Ben benieuwd naar het antwoord van de Groene Os, dat wel!
Oke,dan geef ik het gluco tabletje om de dag,mocht ie weer wat stijviger worden,dan ga ik het gewoon weer elke dag geven.

Nu geef ik naturlijk maar 1 tabletje per dag,daar zit natuurlijk nooit de benodige hoeveelheid in ,als die hij nodig heeft toch?

En jij geeft de poedervorm aan Brutus?

Ik ben natuurlijk ook benieuwd wat de Groene Os hierover adviseert!
Door *wendy*
#709417
Eerst zal ik even mijn vraag posten om vervolgens het antwoord eronder te zetten.

===================================

* Mijn vraag:
Ik kreeg een vraag over spiersupport (zie onder mijn naam). Kunt u mij hierop het antwoord laten weten? En zelf heb ik nog de vraag of Spiersupport langdurig gebruikt kan/mag worden?

Mvrgr, Wendy Richardson

Wat ik me afvroeg: is het een middel wat je ook periodiek moet geven? Van Creatine monohydraat is namelijk bekend dat je het niet continu moet geven maar in periodes van bijv. 8 weken wel, 8 weken niet omdat het lichaam anders zelf moeilijker creatine aan kan maken (is lichaamseigen stof).


* Het antwoord:
Geachte mevrouw Richardson,

Het verhaal betreffende Creatinemonohydraat klopt inderdaad, het betreft hier echter de enkelvoudige stof. De hoeveelheid Creatinemonohydraat in de Spier Support is niet dusdanig hoog dat het direct de beschreven werking tot gevolg heeft. Wel is het raadzaam, bij langdurig gebruik tussendoor te stoppen om te voorkomen dat er gewenning optreed. Bijvoorbeeld de omschreven 8 om 8 weken, de stopperiode kan echter ook korter zijn bij het gebruik van Spier Support.

In de Spier Support zit circa 0,9% Chondroïtinesulfaat en circa 1,8% Glucosaminesulfaat. Bij slijtage klachten is dit echter niet voldoende, het is raadzaam om de Glucosaminesulfaat en de Chondroïtinesulfaat dan aan te vullen met bijvoorbeeld Glucosamine Complex van De Groene Os.

Spier Support kan samen met ander producten worden ingezet.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Marlies Blom

De Groene Os BV - Haarlem
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 17 jul 2008, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#709573
Bedankt voor het antwoord ;)

Kan het dus gewoon in combi blijven geven.

Over dat stoppen na 8 wkn,heb ik eigenlijk nooit gedaan.
Dus dan maar even stoppen,voor een paar weekjes.
Ik ben eigenlijk bang dat als ik stop zijn ach.h achteruit gaat,mar als ze van de Groene Os zeggen dat het beter is om dan te stoppen,dan volg ik dat advies wel op.
Door judith1967
#710019
Ik maak de pot SS gewoon op,en dan stop ik een weekje en ga dan weer verder.zo ga ik dat gewoon voortaan doen.Scheelt mij toch ook weer effe geld,als ik om de 4 weekjes 1 week stop.

Lizzy,doe jij dat ook dan zo'n stop week(weken)?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door