Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door stefcat
#708579
Hallo,

ik geef mijn katten al een tijdje carnibest, wat door een aantal goed gegeten wordt maar 3 katten zijn nog steeds brokkenverslaafd.
Carnibest is bij ons wel te krijgen. maar nu wil ik dus eens bibi gaan proberen.
weet iemand een verkooppunt van Bibi in drenthe, liefst omgeving Emmen?

en heeft er iemand ervaring met het voeren van kvv aan een kat met nierproblemen?

groetjes,

stefanie
Door Lizzy
#708587
Hallo Stefanie, allereerst welkom op Barfplaats! Volgens mij heeft Bibi geen verkooppunten in die buurt. De website doet het nu even niet, dus ik kan ook niet voor je kijken (http://www.bibidiervoeding.nl).

Versvlees voor katten met nierproblemen is een perfect idee. Ik weet niet wat voor nierproblemen de kat heeft?
Door stefcat
#708642
nee canis naturalis verzorgt alleen in utrecht, noord en zuid holland.:((

een van mijn burmezen is een nierpatient, brokken zijn dus gewoon slecht voor haar.
ik moet haar 2 keer per week vocht toedienen. (wat prima gaat overigens) maar ik hoor al diverse geluiden dat volledig natvoer of volledig versvoer voor haar veel beter zou zijn.
ze eet maar zeer matig van het dieetvoer van de dierenarts. Des te meer van de brokken helaas:((

dus als ik ze aan het kvv zou kunnen krijgen zou dat voor haar wel goed zijn.
ook heb ik zeker 3 burren met een flink overgewichtsprobleem (wat ik er ook aan doe).
dus ik zit erover te denken om helemaal over te schakelen op Kvv.

gr.

stefanie
Laatst gewijzigd door stefcat op di 13 feb 2007, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzan54
#708669
Jammer van die bezorging.
Prins diepvries is volgens mij nog moeilijker te krijgen en Tolerant wat wel begon in het oosten van het land is er volgens mij mee gestopt.
Door stefcat
#708728
hoi Suzan,

Prins diepvriesvoeding wordt bij ons in emmen verkocht door de jumper en door
pets place.
maar als je er een groep van 9 katten mee wilt voeden schiet dat niet op met die kleine doosjes met 12 (geloof ik)  miniporties:))

op het moment voer ik nog Felidae/serengeti brokken met regelmatig carnibest, maar ik wil toch naar meer kvv toe en langzaam van de brokken af. (of de brokken alleen minimaal geven als knabbeltje ter afwisseling).


gr.

stefanie
Door Femke
#708864
stefcat schreef: hoi Suzan,

Prins diepvriesvoeding wordt bij ons in emmen verkocht door de jumper en door
pets place.
maar als je er een groep van 9 katten mee wilt voeden schiet dat niet op met die kleine doosjes met 12 (geloof ik) miniporties:))

op het moment voer ik nog Felidae/serengeti brokken met regelmatig carnibest, maar ik wil toch naar meer kvv toe en langzaam van de brokken af. (of de brokken alleen minimaal geven als knabbeltje ter afwisseling).


gr.

stefanie

er zijn wel wat mensen die regelmatig Bibi gaan halen vanuit Drenthe. Je zou eens een oproepje bij Verzamelplaats kunnen zetten.
Ook zitten er wel wat verkooppunten van Carnibest in de buurt.

Is er een reden dat je specifiek voor Bibi wil gaan?
Door stefcat
#709663
nee, ik wil het gewoon eens proberen.
ik voer al een tijdje carnibest en dat wordt door een aantal katten goed gegeten maar ook door een aantal katten niet aangeraakt, wat ik ook probeer.

Heb van de week prins kvv geprobeerd, maar dat wilden ze helemaal niet.

gr.

stefanie
Door Cat
#710371
en Astrilde speciaalzaak in Emmen? Die verkopen vele soorten versvlees, misschien ook Bibi?
En heb je al wel eens Carnibest Lam mix geprobeerd voor je katten. Die van mij lust ook geen gewone Carnibest, maar deze variant vind ze nu wel lekker.

groetjes Cat
Door stefcat
#710471
Hoi Cat,

mmmhhh, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
ik haal mijn carnibest wel bij de astrilde:))
ja, de lam-mix voer ik ook aan mijn katten, alle varianten eigenlijk behalve het diabetes CB.

ik heb overigens al astrid bereid gevonden om me een proefpakketje bibi te brengen.

als het bevalt dan kunnen we dat in ieder geval zelf gaan inkopen.
Door stefcat
#711640
gisteren en vandaag de bibi geprobeerd en het was een vrij groot succes.
waar de carnibest altijd pas met een halve dag helemaal op gaat en door 4 van de 9 katten niet gegeten wordt, was bij de Bibi de grote schaal binnen de 10 minuten schoon leeg.

alleen kniesoor en brokkenverslaafde eersteklas Cindy en ook haar zoon Muppet (zou dit in de genen zitten?) blieften het niet.

en het wondertje was dat mijn nierpatientje Perdita er op aanviel als een hongerige wolf:))

donna onze oude siamees met een flinke voedingsallergie (braakt op alles behalve hypoallergeen brokken van de DA), slechte nieren en megacolon. (ja dat heeft ze allemaal tegelijk:)
heeft ook 2 keer een voorzichtige eetlepel
Bibi op (met smaak want ze mag dan wel heel weinig maar ze is een absolute lekkerbek) zonder spugen.

Ik vind het er nogal wat vleziger (en bloederiger:)) uitzien als Carnibest, dus misschien dat het daaraan ligt.?

Bedankt Astrid, dit gaan we zeker bestellen;))

groetjes,

stefanie en katten
windcharm kittens burmezen
Door Sorcha
#711689
Hier ging het er ook veel sneller in dan Carnibest  :)
Fijn dat ze het zo goed eten. Ik hoop echt dat het bij de patientjes zal gaan helpen te zorgen dat ze zich beter voelen.
Bij ons is Tabitha met CB en Bibi van een voedselallergie? afgekomen. Ze had in ieder geval vroeger ontzettend vaak diarree, zonder dat er een directe reden voor gevonden kon worden.
Ik denk dat we over een week of 3 weer eens een nieuwe lading gaan halen. Als het zo ver is, geef ik wel een gil  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door