Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door meesmerel1
#70839
Je leest erg veel over de eiwitfractie van hondenvoer en wat goed is en wat niet, maar hoe zit dat met katten? Wat is de ideale eiwitfractie daar en koolhydratenfractie?

Waar kan ik dat evt. vinden?

Groetjes,

Marije
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70850
meesmerel1 schreef: Je leest erg veel over de eiwitfractie van hondenvoer en wat goed is en wat niet, maar hoe zit dat met katten? Wat is de ideale eiwitfractie daar en koolhydratenfractie?

Waar kan ik dat evt. vinden?

Groetjes,

Marije
De eiwit fractie in katten voer ligt hoger dan in hondenvoer meestal is dit 26% als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.
Koolhydraten,een kat heeft niets aan koolhydraten,waar een hond nog weg weet met iets koolhydraat daar kan een kat er niets mee. Brokken zitten vol met nodeloze koolhydraten voor de kat,maar ja een brok zonder koolhydraat valt uitelkaar.Dus de perfecte koolhydraatfractie in kattenvoer is 0%
Door meesmerel1
#70866
dat laatste dacht ik ook ja! De eiwitfractie is dus vrijwel gelijk aan die van een hond? Weet jij toevallig boeken waar hier dieper op wordt ingegaan?

Groetjes,

Marije
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70868
meesmerel1 schreef: dat laatste dacht ik ook ja! De eiwitfractie is dus vrijwel gelijk aan die van een hond? Weet jij toevallig boeken waar hier dieper op wordt ingegaan?

Groetjes,

Marije
Nee,misschien weet iemand anders dit?
En anders via een katten arf lijst
Gebruikersavatar
Door Hitam
#70905
Als de koolhydraatfractie lager is is die van de eiwitten bijna automatisch hoger. Volgens mij kun je katten niet te veel eiwitten geven.
Door Paul_Barte
#71194
Omdat een kat een carnivoor 'pur sang' is, is al de energie afkomstig van vlees en dus van vet en eiwit.

De eiwitfractie zal dus automatisch wat stijgen.

Bij Carnibest is de EF van kattenvoer zo'n 34% maar ik meen me te herinneren dat Bertus altijd zei dat zelfs 50% geen probleem was.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door