Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jolly64
#70580
Ik geef mijn hond al een tijdje eneriqeu nr 4 tegen huidproblemen
Maar omdat het zo eenzijdig is heb ik een pakje rodi gekocht met lam/rijst
Volgens de dierenwinkel is lamsvlees ook wel goed voor de huid
Dus ik dacht laat ik eens wat anders kopen
Hij vind het erg lekker en het is lekker vleserig
Energiue ziet er altijd wat droogjes uit maar heeft hij veel minder van nodig
Zolang het goed gaat ga ik af en toe lamsvlees proberen
Door Lizzy
#70799
Lamsvlees van Rodi bedoel je? Heb je dan de complete versie of de enkele versie? Want de enkele versie zou ik niet te vaak geven, tenzij je daar zelf nog dingen aan toevoegt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#70816
Het is niet waar dat lamsvlees goed voor de huid is. Dat is een fabeltje. De reden dat lam en rijst brokken goed voor de huid is, is omdat er weinig andere granen en veel rijst in zit.
Dus je kunt rustig ook andere versvleesproducten zonder lam proberen.
Door Paul_Barte
#70838
Yep, commercieel geleuter!
De reden dat sommige honden het er beter op lijkente doen komt door het feit dat er een andere granbron in zit en het helpt indien je hond allergisch reageert op eiwitten van rund (wat volgens mijn mening ERG zeldzaam is).
Door jolly64
#71017
Ik heb wel de complete voeding genomen
Maar ik durf geen andere te proberen dan lam/rijst
Hij kan idd ook allergisch voor rundvlees zijn
Maar het gaat nu wel goed met hem
Mischien inderdaad vanwege de rijst dat ze zeggen dat met lamsvlees beter is
maar volgens mij doet hij het er goed op :-*
Door ~Joke~
#71188
[quote="Hitam"]
Het is niet waar dat lamsvlees goed voor de huid is. Dat is een fabeltje. De reden dat lam en rijst brokken goed voor de huid is, is omdat er weinig andere granen en veel rijst in zit.
Dus je kunt rustig ook andere versvleesproducten zonder lam proberen.
[/quote]
Klopt, mij Border Terrier krijgt een vette, rode, jeukerige huid van lamsvlees.
Door ~Joke~
#71190
[quote="jolly64"]
Ik heb wel de complete voeding genomen
Maar ik durf geen andere te proberen dan lam/rijst
Hij kan idd ook allergisch voor rundvlees zijn
Maar het gaat nu wel goed met hem
Mischien inderdaad vanwege de rijst dat ze zeggen dat met lamsvlees beter is
maar volgens mij doet hij het er goed op :-*
[/quote]
Heb je op de verpakking gekeken of er geen dierlijke bijproducten inzitten? Carnibest heeft goed voer wat je bij dit soort klachten ook kunt gebruiken: kip, lam of eend. Dan heb je wat afwisseling
Door jolly64
#71310
Zal kip ook mogen ???
ga morgen ff barfplaats weer uitspitten ;D
De verpakking heb ik al weggegooid :-[
Gr Jolanda
Door Janet
#71393
Je zou eens moeten kijken wáár ie nou precies allergisch voor is, dan kun je verder gaan kijken naar wat wel en niet mag.
Door jolly64
#71888
Er is moeilijk achter te komen denk ik
Ik zal dan van alles moeten uittesten en ben bang dat als ik het eten geeft waar hij allergisch voor is dat hij dan weer ziek word :-[
Het is erg vervelend dat hij haast niets anders mag hebben
geen kluifjes of botten :'(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#71969
Als je heel voorzichtig eens een stukje kip probeert, kan er niet zo heel veel schokkends gebeuren. Als dat goed gaat, geef je twee dagen achter elkaar kip. En zo probeer je voorzichtig ook rundvlees. Het hoeft niet volledig te zijn, gewoon een paar dagen alleen kip of alleen rund. Anders kom je er nooit achter.
Door jolly64
#71997
Tis wel een idee
Ik kan wat verse kipfilet koken met rijst
Hoop alleen niet dat ie er verstopping van krijg
kan er eventueel ook wat olie bij doen voor de ontlasting :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#72000
Koken? Bespaar je de moeite. Lekker zo geven, en laat die rijst maar zitten en vervang die door gemalen rauwe groente.
Door jolly64
#72012
Is nieteens zo'n gek idee ;D
Ben blij dat ik hier lid ben
Ben nog volop in de leer bij barfplaats ;D
Door ~anna~
#72224
Mijn reu krijgt nu lams/rijst van Duck omdat hij nogal te druk is op het trainingsveld hij wil te graag.En lams/rijst schijnt te kunnen helpen bij drukke of nerveuze honden en ook honden die te mager zijn.Hij kan er gelukkig wel tegen want ik heb vaak gehoord dat lams branderig kan zijn voor de huid.Mijn hond had na een training,kreeg Energique nummer 1 of nummer 3, ook weleens te dunne ontlasting.En van nummer 3 werd hij net een stuiterbal.Ik hoop dan ook dat dit voor hem het ultieme voer is.Anders kan ik nog Duck therapie proberen maar dat is veel duurder en met lams/rijst zou het ook moeten lukken.Hoop ik in ieder geval wel ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 29 mar 2004, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door