Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nataschja
#708199
De hond van mijn ouders heeft gister morgen een herseninfarct gehad.
Het arme beest is 12 jaar oud en heeft al reuma.
Ze moeten nu dus een week afwachten of hij beter wordt.
Hij draaide gisteravond nog steeds met zijn ogen en schudde een beetje met zijn hoofd.
Volgende de DA was er wel al vooruitgang in vergelijking met gister morgen en gister avond.
Het hij allemaal spuitjes gekregen en kan daardoor nu ook niet goed lopen.

Zijn er mensen hier die dit ook al een meegemaakt hebben en hoe is het bij jullie gegaan ??
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#708212
Vorig jaar had een hondje bij mij in de buurt dit ook (was toen 15 jaar). Dat is inderdaad goed hersteld. Helaas hebben ze het beestje vorige week (16 jaar oud!) moeten in laten slapen om geheel andere redenen.
Door Nataschja
#708219
De DA zei inderdaad dat de meeste honden er heel goed van herstellen, alleen zou je dat nu niet zeggen als je hem zo ziet......
Door Sennaruby
#708220
Onze vorige hond heeft het ook gehad en die herstelde best snel en goed.

Sterkte ermee.

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#708244
Wij hebben twee honden in onze straat die dit hebben gehad. En beide zijn uiteindelijk toch heel goed opgekrabbeld (en bij 1 van de 2 had ik dat echt nooit meer gedacht. Zij heeft ook vrij lang gedaan over het opkrabbelen maar tis toch gelukt!). De een heeft nog iets van 1 jaar geleefd en is aan een andere ziekte overleden. De ander leeft nog steeds en de herseninfarct heeft bijna 1 jaar geleden plaatsgevonden.

Veel sterkte met hem!
Door Nataschja
#708269
Dankje wel.
Ik hoop ook echt dat het weer goed komt.
Hij is ook nog een beetje aan de magere kant... is hij altijd al geweest en dit helpt dan natuurlijk ook niet echt meer.
Ook deed hij de laatste maand veel binnen plassen en poepen.. wat hij normaal nooit gedaan heeft.
En zijn reuman nog erbij.
Zal wel dat hij opeens het laatste jaar erg snel oud geworden is.
Eerst was hij nog best speel en actief voor een hond van die leeftijd en nu is het een echt "oudje" geworden
Door Nataschja
#708422
ze zijn vandaag nog een keer terug geweest bij de dierenarts.
het bleek dat een te hoge bloeddruk de oorzaak was van de herseninfarct.
wat dus in de meeste gevallen de oorzaak is bij alle herseninfarcten.
maar het gaat al wat beter, alleen moeten ze deze week even afwachten om te zien of hij er niets aan over gehouden heeft.
hij houd namelijk zijn hoofd schuin naar rechts en draaid hem ook niet meer recht.
dit kan dus blijvend zijn.
Door Ine
#708459
Nataschja schreef: ze zijn vandaag nog een keer terug geweest bij de dierenarts.
het bleek dat een te hoge bloeddruk de oorzaak was van de herseninfarct.
wat dus in de meeste gevallen de oorzaak is bij alle herseninfarcten.
maar het gaat al wat beter, alleen moeten ze deze week even afwachten om te zien of hij er niets aan over gehouden heeft.
hij houd namelijk zijn hoofd schuin naar rechts en draaid hem ook niet meer recht.
dit kan dus blijvend zijn.
Helaas herken ik dit :-\
Onze boxer, toen bijna 11, leek plotseling heel lief terwijl hij altijd heel dominant was.
Op vrijdag heeft hij het infarct gehad, op zondag kreeg hij epileptische aanvallen, die elkaar steeds sneller opvolgden en op maandag hebben wij hem in laten slapen.
Ik hoop van ganser harte, dat het met de hond van je ouders goed afloopt :-*

Met onze hond gebeurde dit in 1989, dus de medische wetenschap is intussen al ruim 17 jaar verder.
Door Lizzy
#708560
Nataschja schreef: ze zijn vandaag nog een keer terug geweest bij de dierenarts.
het bleek dat een te hoge bloeddruk de oorzaak was van de herseninfarct.
wat dus in de meeste gevallen de oorzaak is bij alle herseninfarcten.
maar het gaat al wat beter, alleen moeten ze deze week even afwachten om te zien of hij er niets aan over gehouden heeft.
hij houd namelijk zijn hoofd schuin naar rechts en draaid hem ook niet meer recht.
dit kan dus blijvend zijn.
Ja, dat kan maar hoeft niet. De Boxer bij ons uit de straat, waar ik het dus over had, die had dit ook maar dit is toch weer goed gekomen. Sterkte! We blijven duimen!
Door Nataschja
#708688
Lizzy schreef: Ja, dat kan maar hoeft niet. De Boxer bij ons uit de straat, waar ik het dus over had, die had dit ook maar dit is toch weer goed gekomen. Sterkte! We blijven duimen!
ik hoop dat het over gaat.
Hij eet en drinkt gelukkig wel weer wat.
Hij had er uitdrogingsverschijnselen bij gekregen.
Lopen dat gaat nog steeds niet erg goed, maar wel al beter dan zondag.
Door Kuszco
#709351
Hoi Nataschja.
Een van mijn labradors heeft het ook gehad. Ze was toen ook al behoorlijk op leeftijd. In totaal heeft ze het twee keer gehad. En iedere keer herstelde het behoorlijk goed. Na de tweede was ze wel wat wankeler op haar benen,maar wel nog vol levensmoed. Na de tweede toen was ze veertien heeft ze prednison blijvend gekregen omdat ze het zonder prednison niet goed deed. Het lopen ging dan veel slechter. Toen ze vijftien was hebben we haar laten inslapen,ze was lichamelijk helemaal op en gaf aan dat het wel goed was. Wilde niet meer eten en drinken en kwam niet meer uit haar mand. Er is dus een goede kans dat je hond goed herstelt. Meestal is dat de eerste 24uur het meeste,wat daarna nog aan restletsel aanwezig is trekt moeilijker bij.
Maar prednison is altijd een optie. Ik ben er bij jonge honden niet zo,n voorstander van. Heel veel succes verder.
Door ulla
#709602
13 maanden geleden heeft 1 van onze honden een beroerte,infarct of hoe je het ook noemen wilt gehad.
We hebben haar zelfs een tijd dwangmatig moeten voeren,omdat ze het niet naar achteren kreeg.
Ze dronk wel,maar het grootste gedeelte liep uit haar bek.
Ik heb op het punt gestaan haar in te laten slapen,maar ze is er nog God dank.
En weer de oude geworden.
Van de da kreeg ze antibiotica en prednison.
Met de prednison ben ik na 2 dagen gestopt,en haar Arnica,en Wobenzym gaan geven.
Misschien een optie,en misschien kan Tannetje er je in adviseren,die weet meer van alternatieve middelen.

Het is wel wat Lizzy zegt,geef die hond en kans,want hij/zij kan echt herstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door