Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Tibetaantje
#708055
Ik heb een vriendin en haar hond is nu 4 weken zwanger
Ze wil overstapen op vers maar geeft nu nog brokken
(durft niet over te stappen inverband met ontgiften)
dat het te zwaar word voor de teef
nu moet ze van de dierenarts andere brokken gaan geven met meer energie
is dat wel verstandig
of is het beter een voedingssupplement aan haar te geven zo ja welke
wie heeft advies voor haar

groetjes tibetaantje
Door Lizzy
#708066
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom je vriendin niet gewoon heeeeel langzaam en voorzichtig over zou kunnen gaan op vers? Als je dat heel langzaam doet, dan valt het met die ontgiftingsverschijnselen ook wel mee hoor. Tenzij het een ongezonde hond is met allerlei kwaaltjes.... Maar dat lijkt me niet, aangezien ze nu zwanger is.

High energy brokken zou ik zelf nooit geven. Waarom vind de DA dat een goed idee? Is er iets mis met de hond?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#708067
Lizzy schreef: Ik zie eerlijk gezegd niet waarom je vriendin niet gewoon heeeeel langzaam en voorzichtig over zou kunnen gaan op vers? Als je dat heel langzaam doet, dan valt het met die ontgiftingsverschijnselen ook wel mee hoor. Tenzij het een ongezonde hond is met allerlei kwaaltjes.... Maar dat lijkt me niet, aangezien ze nu zwanger is.

High energy brokken zou ik zelf nooit geven. Waarom vind de DA dat een goed idee? Is er iets mis met de hond?
Dat is gebruikelijk om na zoveel weken dracht een hoog energie of pupbrok aan de hond te voeren omdat er nu meer mee moeten eten van het prakje ::).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#708068
Er zijn vrij veel fokkers die standaard tijdens de dracht wel ver vlees gaan voeren omdat ze dan een betere melkgift hebben. Van ontgiften hebben deze vast nog nooit gehoord.

Als ik jouw vriendin was zou ik de hond geleidelijk, in een week tijd over zetten op vers voer. Het ontgiften zou ik me niet zo druk om maken, het is maar zelden dat dat nou echt een drama is, ik zou het overzetten er in ieder geval niet om laten. De voordelen die je er voor moeder en kinders uithaalt zijn vele malen groter dan misschien het ongemak van een paar daagjes wat slappe ontlasting, wat uitvallende haartjes (die gaan toch na de dracht) of een pukkel achter haar oor.
Door amiwoods
#708073
ik weet nog van mijn moeder dat die de teven tijdens de dracht en zoog periode altijd vers voerde, voornamelijk pens toen. later is ze dit met Rodi gaan doen.
toen ik mijn eerste nest fokte stond mijn teef nog op brokken, als advies van de fokker kreeg ik toen om har rodi bij te voeren, vanaf die tijd is dat eigenlijk niet meer weg geweest en 2 jaar later voerden we alleen nog maar rodi. dat is nu bijna 9 jaar geleden. we hebben nooit last gehad van ontgifting.
Door Tibetaantje
#712336
Was bij mijn vriendin geweest en misschien leuk om te horen
ze is (nog)niet helemaal over gestapt
maar ze heeft me een verzameling rodi worsten
in geslagen
en die geeft ze nu met brokken
zal dit het begin zijn ? ? ?
Door Erna
#712337
Tibetaantje schreef: Was bij mijn vriendin geweest en misschien leuk om te horen
ze is (nog)niet helemaal over gestapt
maar ze heeft me een verzameling rodi worsten
in geslagen
en die geeft ze nu met brokken
zal dit het begin zijn ? ? ?
Ehmmm ik denk niet dat dit een begin is .....Rodiworsten zijn leuk maar niet te vergelijken met verse rauwe voeding. Die worsten zijn verhit geweest en hartstikke lang houdbaar.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door