Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#707445
Kan ik Zitac gebruiken bij een epileptische hond? Ik heb al gesurfd en gezocht met Google, maar kan alleen maar vinden Zitac en het werkend bestanddeel, maar ja daar wordt ik ook weer niets uit wijs.

Vorige week is mijn epi hondje ziek geweest. Overgeven/buikpijn. Maar nu heeft ze dus last van veel maagzuur, en het eten is uren voordat ze nieuwe krijgt verteerd en daardoor moet ze weer overgeven. Ben vanmorgen met haar naar de da geweest. Primperid krijgt ze aanvallen van, dus dat kan ik niet weer geven. Dus heb ik Zitac meegekregen, wie weet het?

Gr. jacqueline
#707627
Ze wist niet eens dat de primperid ook een trigger kan zijn voor epileptische honden. Ik heb zelfs nog een discussie met haar gehad, dat het niet kon, toen zei ik dat de behandelend arts van Savannah zei dat het door de primperid kon komen (die aanvallen van vorige week na de primperid) Dus nee die weet het niet. Zelfs toen ik dat zei van de primperid zei ze dat ze nog nooit van zoiets gehoord had.

Gr. jacqueline

Tinker schreef: Heb je dit niet overlegd met je da dan?Die zal het antwoord toch ook moeten weten?
Door Timmy
#707656
Cimetidine kan een verhoogd risico geven op CNS verschijnselen. Zou ik niet geven dus. Bovendien (maar dat is bij jou niet van toepassing, want je geeft geen medicatie) geeft het interacties met diazepam en fenytoine.
Je had je vraag beter op het epilepsie-forum kunnen plaatsen; dan had je eerder antwoord gehad.

Aanvulling:

Jacqueline schreef: "toen zei ik dat de behandelend arts van Savannah zei dat het door de primperid kon komen"

Op het epi-forum zei je dat je het niet wist... en nu zeg je dat je dierenarts het zei... haal je niet een aantal dingen door elkaar??


Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op zo 11 feb 2007, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#707682
Ik heb na de aanvallen contact gehad met de behandelend arts nadat ik het op het forum had geplaatst en antwoord had gehad. Ik belde voor een andere hond en toen heb ik dat van Savannah ook genoemd. En deze zei toen dat het inderdaad kon door de primerid kon komen. MIjn dierenarts hier in de buurt weet niet veel van epilepsie en medicatie af.

Had dus eerst antwoord op het forum, daarna contact gehad met deze dierenarts en nog eens doorgenomen. Het kwam gewoon ter sprake.


Gr. jacqueline
Timmy schreef: Cimetidine kan een verhoogd risico geven op CNS verschijnselen. Zou ik niet geven dus. Bovendien (maar dat is bij jou niet van toepassing, want je geeft geen medicatie) geeft het interacties met diazepam en fenytoine.
Je had je vraag beter op het epilepsie-forum kunnen plaatsen; dan had je eerder antwoord gehad.

Aanvulling:

Jacqueline schreef: "toen zei ik dat de behandelend arts van Savannah zei dat het door de primperid kon komen"

Op het epi-forum zei je dat je het niet wist... en nu zeg je dat je dierenarts het zei... haal je niet een aantal dingen door elkaar??


Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door charmed op zo 11 feb 2007, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#707692
Bij westerhuis. Als ik de zitac niet kan geven heb ik nog een probleem, want ik moet het maagzuur omlaag zien te krijgen. Zijn er nog andere middelen waarmee je het maagzuur omlaag kan krijgen?

Gr. jacqueline
Timmy schreef:
Welke dierenarts was dat dan?

Gr.
Linda
Door Timmy
#707702
charmed schreef: Bij westerhuis. Als ik de zitac niet kan geven heb ik nog een probleem, want ik moet het maagzuur omlaag zien te krijgen. Zijn er nog andere middelen waarmee je het maagzuur omlaag kan krijgen?

Hm, daar hoor ik van op. Zoals je weet zijn er diverse leden op het epilepsie-forum die medicijnen van Westerhuis voorgeschreven kregen en krijgen die helemaal niet samen kunnen met AED's en/of epilepsiepatienten...
Maar goed. Altijd even controleren wat de neuroloog van het forum aanraadt, nietwaar...?  ;)

Wat dat maagzuur betreft: gewoon kleine beetjes per dag geven, niet te veel en niet te weinig. En anders een klein stukje Rennie geven.
Met een epilepsiepatient altijd zo min mogelijk met medicijnen werken.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op zo 11 feb 2007, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#708023
Hoi Jacqueline. Ik zou de maaltijden verdelen en vaker geven. Zita had er ook last van,kreeg zelfs insulten van een lege maag. Nu krijgt ze 4 keer per dag een KVV maaltijd. Gaat prima. Smorgens om half 8 de eerste, om 10 uur s,avonds de laatste. Ze braakt nu ook niet meer bij een lege maag. Misschien een optie omdat jouw hond ook een epihondje is?Ik laat ze s,avonds dan voor de laatste maaltijd de laatste keer uit. Daarna rust. Bedtijd.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
#709002
Bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken, ik heb inmiddels rennies opgehaald en geef indien nodig kleine stukjes. Ook had ik haar maaltijden in kleine porties verdeeld evenredig verdeeld over de dag en nacht, maar dat wil 's nachts nog niet zo lukken, ondanks dat er dezelfde tijd tussenzit.
Als dat met een paar dagen nog zo is, dan maak ik de porties nog kleiner en krijgt ze nog vaker op een dag. Maar eerst even kijken hoe dit gaat werken.

Gr. jacqueline
#709295
Onze Boxer is ook een enorme spuger (zit al jaren aan de zitac en soms ook metacloparide).
Maar het werdt nooit beter, totdat ik Energique 4 (maag darm) ben gaan voeren. Normaal spuugde ze bijna dagelijks (kreeg hypoallergene brokken) sinds begin januari over gegaan op Energique en heeft tot nu toe maar 2x gespuugd
Door Kuszco
#709357
Hoi Jacqueline. Ik ben benieuwd of het werkt dat verdelen van de maaltijden.
Welke voeding krijgt je hond. Bij ons is het braken dus echt weg sinds we op KVV zijn overgestapt. En ook de 4 voedingen is ideaal. Geen braken meer s,morgens.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
#709397
Savannah had het wel vaak op brok, maar nog nooit gehad op KVV. Ze is ziek geweest en daarna had ze ineens veel maagzuur. Ik kan het altijd in gedachten houden.

Gr. jacqueline
Wendy en Kiki schreef: Onze Boxer is ook een enorme spuger (zit al jaren aan de zitac en soms ook metacloparide).
Maar het werdt nooit beter, totdat ik Energique 4 (maag darm) ben gaan voeren. Normaal spuugde ze bijna dagelijks (kreeg hypoallergene brokken) sinds begin januari over gegaan op Energique en heeft tot nu toe maar 2x gespuugd
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door