Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#707404
Ik weet niet wat er heerst, maar Fjurdy en Balou zijn behoorlijk ziek. Allebei misselijk, Balou heeft zo'n buikpijn dat hij piepend over de grond kruipt, de hele tijd loopt te hijgen en behoorlijk onrustig is.
Ze kotsen mijn hele huis onder, zijn behoorlijk aan de schijt. Ik heb ze allebei al weer de snuiten moeten wassen omdat ze een uur in de wind stinken naar kots.

Ben ALWEER naar de DA geweest, allebei een spuit Primperid voor de misselijkheid, tabletjes Primperid mee, Finidiar voor de diarree.
Heb alleen het idee dat de primperid nog niet echt werkt. De spuit hebben ze om 16.00 uur gehad.

Eten willen ze ook allebei niet.

Okugest heb ik vanmorgen gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit.

Het is gewoon heel zielig.

Ik weet niet wat er heerst maar het is venijnig.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#707436
Yep, er heerst inderdaad van alles, helaas!
Mijn oudje was een maand geleden ook aan de spuitpoep, na 2 dagen over, en een week later was het weer raak.
Ze had van de week nog steeds een slechte eetlust, wou wel wat eten, maar veels te weinig. Ze heeft nu medicijnen voor haar maag gekregen van de da, en gelukkig eet ze nu ook weer voldoende.

Ik hoop dat je hondjes snel weer opknappen, want het is vreselijk om je hond zo ziek te zien.
Door tt-tjes
#707444
Sanyo schreef: het is vreselijk om je hond zo ziek te zien.
Balou is echt heel ziek, hij hijgt continu, heeft volgens mij ook maagpijn. Hij kruipt de hele tijd tegen me aan, heeft geen rust, hij blijft nog geen minuut op 1 plaats liggen. Ook krabt hij de hele tijd aan me, net of hij vraagt om geholpen te worden.
Ik vind het echt vreselijk om hem zo te zien, maar ik zal toch de medicijnen de kans moeten geven.
Straks mag hij nog een tabletje primperid. Ik hoop echt dat het gaat helpen.

Vanavond slaap ik op de bank, dan kan ik hem in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#707449
He bah, heel veel sterkte voor de honden! :-*

Joep en Joris hebben het van de week ook gehad en waren idd ook aan het overgeven en diarree. Joep meer dan Joris trouwens.

Joep was ook duidelijk misselijk en had buikpijn. Hij bibberde constant en kwijlde voor gek en onwijs..... :(

Met een dag of 2 werd het aanmerkelijk beter en inmiddels eet hij weer als een dijker!
Door tt-tjes
#707468
Pauline schreef: He bah, heel veel sterkte voor de honden! :-*

Joep en Joris hebben het van de week ook gehad en waren idd ook aan het overgeven en diarree. Joep meer dan Joris trouwens.

Joep was ook duidelijk misselijk en had buikpijn. Hij bibberde constant en kwijlde voor gek en onwijs..... :(

Met een dag of 2 werd het aanmerkelijk beter en inmiddels eet hij weer als een dijker!
Heb jij jouw jongens nog iets van medicijnen gegeven of ging het zo over??
Gebruikersavatar
Door Hitam
#707490
Ja, er heerst een uitermate vervelend virus. Sommige honden hebben behoorlijk hardnekkige braakklachten en ik heb er ook al gehad met waterige en bloederig diarree.
Een heb ik even een infuusje moeten geven om weer op krachten te komen. Was behoorlijk uitgedroogd.
Bij de meeste duurt het maar een paar dagen, maar als de weerstand wat slechter is kan het wel nodig zijn om primperid te geven, zodat ze in elk geval het water binnenhouden.
Door Helen
#707504
Balou heeft ook een paar dagen diarree gehad. En dat is voor haar echt een unicum. Ik kan mij niet herinneren dat zij ooit langer dan een dag of misschien 2 diarree heeft gehad. Ze voelde zichzelf verder niet slecht of zo hoor. Buiten de diarree merkte je niets.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#707515
tt-tjes schreef: Heb jij jouw jongens nog iets van medicijnen gegeven of ging het zo over??
Nee Carol, de jongens hebben niets gehad. Ik heb ff overlegd met mijn DA en die gaf aan dat als Joep woensdag (de 3e dag) nog over zou geven, ik eventueel antibraakmiddel zou kunnen komen halen. Was gelukkig niet nodig. Joep heeft vanaf woensdag niet meer overgegeven.
Door tt-tjes
#707518
Tinker schreef: maar het zit jullie niet erg mee de laatste tijd wbt de hondjes hè? :'( :'( :'(
Nee, idd, het lijkt wel of we een jaarabonnement gratis gekregen hebben. Ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje doorheen zit op dit moment.
Door tt-tjes
#707700
Er zit nog niet veel verbetering in. Balou heeft nog steeds maag/buikpijn. Hij drinkt ook heel veel, net alsof hij te veel maagzuur heeft.
Vanmiddag hadden ze allebei nog steeds knalgele ontlasting, wel wat vaster als gisteren.

Vanochtend heeft Balou een heel klein beetje gegeten, maar dat resulteerde meteen weer in pijn, Fjurdy weigert nog steeds maar lijkt niet zo ziek als Balou.

Ik hoop echt dat het snel wat verbetert, vooral die gele ontlasting baart me zorgen maar kan volgens de DA wel.
Door Copin
#707701
ja, hier is er nog een aan de (bloederige) diaree.
Hij had er eigenlijk sedert 2 dagen last van (slap-gelig), maar tijdens de ochtend wandeling was het weer vast vaster... ikke blij natuurlijk. Echter 2 uur later was het prijs, zodanig dat zijn broek echte bloedstrepen had. Dus direkt naar de DA (training laten vallen) waar hij een spuitje heeft gekregen voor de darmkrampen en een tube probioticum. Nu is het afwachten natuurlijk.
Hij is wel in zijn natuurlijke overactieve doen... (oef)
Door tieneke
#707706
tt-tjes schreef: Er zit nog niet veel verbetering in. Balou heeft nog steeds maag/buikpijn. Hij drinkt ook heel veel, net alsof hij te veel maagzuur heeft.
Vanmiddag hadden ze allebei nog steeds knalgele ontlasting, wel wat vaster als gisteren.

Vanochtend heeft Balou een heel klein beetje gegeten, maar dat resulteerde meteen weer in pijn, Fjurdy weigert nog steeds maar lijkt niet zo ziek als Balou.

Ik hoop echt dat het snel wat verbetert, vooral die gele ontlasting baart me zorgen maar kan volgens de DA wel.
Heel veel beterschap voor je hondjes,wat voel je je dan machteloos he  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door