Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wendy178
#707348
zijn er mensen die dit ook hebben hier.En waarbij de barf goed werkt
Ik ben zo blij dat ik de stap heb genomen heb gewoon een wereld hond ervoor terug zijn hotspots gaan weg ook zijn jeuk wordt al minder het meest blij ben ik dat ik weer met hem kan spelen,wandelen en knuffelen daar had hij gewoonweg geen tijd voor.
Ik heb nu 7 honden die barfen en het bevalt me prima.
Door Fido
#707473
Ja wij hebben deze ervaring ook bij diverse honden van klanten.
Ik zeg altijd dat honden stabieler worden en dan leg ik uit dat ADHD honden rustiger worden en dat honden die niet aktief zijn juist aktiever worden.

Van niet aktief naar aktief kan je onderbouwen doordat de honden minder koolhydraten (granen) binnen krijgen enz.

ADHD honden die rustiger worden komt waarschijnlijk door al die additieven die brokvoeding bevat en die in rauwe voeding ontbreken.

Ach....eigenlijk kan je zo wel een tijdje doorgaan en er zullen denk nog wel meer voordelen volgen.

Kortom; je hond zit lekkerder in zijn vel met rauwe voeding :)
Door roefus
#707476
[quote="Fido"]
Ja wij hebben deze ervaring ook bij diverse honden van klanten.
Ik zeg altijd dat honden stabieler worden en dan leg ik uit dat ADHD honden rustiger worden en dat honden die niet aktief zijn juist aktiever worden.

Van niet aktief naar aktief kan je onderbouwen doordat de honden minder koolhydraten (granen) binnen krijgen enz.ADHD honden die rustiger worden komt waarschijnlijk door al die additieven die brokvoeding bevat en die in rauwe voeding ontbreken.

Ach....eigenlijk kan je zo wel een tijdje doorgaan en er zullen denk nog wel meer voordelen volgen.

Kortom; je hond zit lekkerder in zijn vel met rauwe voeding :)
[/quote]

Dit begrijp ik niet.
Hoe verklaar je dat een hond door minder koolhydraten actiever wordt?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#707482
Ja, ik roep ook altijd dat ze rustiger worden doordat ze minder koolhydraten binnen krijgen.
Actiever doordat ze meer energie krijgen door beter verteerbare voeding en minder afvalstoffen in het lichaam.
Door roefus
#707503
[quote="Hitam"]
Ja, ik roep ook altijd dat ze rustiger worden doordat ze minder koolhydraten binnen krijgen.
Actiever doordat ze meer energie krijgen door beter verteerbare voeding en minder afvalstoffen in het lichaam.
[/quote]

Ja oké, maar evengoed lees ik over slede-honden die extra koolhydraten krijgen voor snelle energie...dus ergens begrijp ik het niet.
Door wendy178
#707670
dat durf ik ook niet te zeggen ik weet wel dat het voor mij super werkt alleen wat ik dus weer niet begrijp is dat als ik mijn hond brok met kip of vis geef hij tegen de muren aanvliegt en rauw gaat prima
Door Siete
#707685
Is het niet zo, dat koolhydraten natuurlijk niet schadelijk zijn of zo. Maar dat de brokhond( om hem maar even oneerbiedig zo te noemen) veel te veel krijgt en de koolhydraten niet verbruikt, of verbruiken kan?
Terwijl sledehonden topprestatie´s moeten leveren en dus alles verbruiken wat ze maar kunnen?
Bij topsporters zie je ook wel dat er voordat er gepresteert moet worden ze macaroni of iets van die aard eten.
Door Siete
#707691
Is het niet zo, dat koolhydraten natuurlijk niet schadelijk zijn of zo. Maar dat de brokhond( om hem maar even oneerbiedig zo te noemen) veel te veel krijgt en de koolhydraten niet verbruikt, of verbruiken kan?
Terwijl sledehonden topprestatie´s moeten leveren en dus alles verbruiken wat ze maar kunnen?
Bij topsporters zie je ook wel dat er voordat er gepresteert moet worden ze macaroni of iets van die aard eten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#707719
Spieren gebruiken gemakkelijker koolhydraten als energiebron dan vetten en eiwitten. Die moeten eerst omgezet worden in glucose en dat is meer werk dan koolhydraten omzetten in glucose.

Alleen als je niet zoveel beweegt dan houdt je energie over en wordt je te druk. Zoiets, eenvoudig uitlgelegd.
Door Fido
#707845
[quote="Siete"]
Is het niet zo, dat koolhydraten natuurlijk niet schadelijk zijn of zo. Maar dat de brokhond( om hem maar even oneerbiedig zo te noemen) veel te veel krijgt en de koolhydraten niet verbruikt, of verbruiken kan?
Terwijl sledehonden topprestatie´s moeten leveren en dus alles verbruiken wat ze maar kunnen?
Bij topsporters zie je ook wel dat er voordat er gepresteert moet worden ze macaroni of iets van die aard eten.
[/quote]

idd te veel, in brok, en bijna geen beweging. Dieren worden vet en voelen zich niet topfit waardoor ze geen zin hebben om te bewegen en dus in een negatief spiraal belanden.

Ook zo leuk, de light brokvoer, halen ze het vetgehalte naar beneden en het koolhydraat gehalte gaat omhoog. koolhydraten geven ook energie waardoor het energie gehalte van light voer vaak nog hoger ligt dan van het gewone voer. (dit gebeurt ook met ons eten ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door