Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#701819
Hallo iedereen,
gisteren heb ik toevallig ergens een berichtje gevonden, waarin verteld wordt, wat er zo allemaal in droge brokjes zit  >:(
Eigenlijk denk ik er al een hele tijd over na, onze honden iets anders te voeren en gisteren ben ik dan eens de KVV een beetje nader gaan bekijken. Nu moet ik zeggen, dat wij 3 Salukis, 1 Podenco en een Sheltie hebben en ik heb om te beginnen eens een schatting gedaan, voor de hoeveelheid, die zij per dag zouden moeten eten en dan dus ook ongeveer berekend, welk prijskaartje er aan hangt  :( Omdat ik niet werk, moeten wij dus met een salaris rond komen en met pijn in het hart stel ik dus vast, dat het niet mogelijk zal zijn, alle 5 honden op KVV over te schakelen. Nu stel ik mij natuurlijk de vraag, of er misschien een 'tussen oplossing' zou kunnen zijn. Heel konkreet: maakt het zin voor de honden, hen één of twee keer per week KVV te geven ? Aan welke lichamelijke reacties mag ik mij verwachten, indien ik mijn honden niet volledig overschakel ? Ik lees nl. op deze forum, dat honden, die op KVV overgeschakeld zijn, last van ontgiftigingsverschijnselen kunnen krijgen. Heb je deze verschijnselen ook, als je maar een of twee keer per week KVV geeft ?
Ik ben iig heel erg aan het twijfelen, wat ik nu best kan doen, om mijn honden toch maar een beetje gezond te voeren  :(

Marion
Door Cindy de Wolf
#702011
Naast de smuldier die Tinker je aanraadt kan je ook eens kijken naar Kivo, dit schijnt nog goedkoper te zijn. Wij hebben zelf ook 5 honden en mijn moeder heeft er ook nog eens 4. Ik barf het grootste deel met ze en alleen Jesse krijgt 90% Carnibest, Misty is 95% barf en de andere honden zo'n beetje 50/50. Ik weet niet waar je woont maar ik woon in Den Haag en ik ben gemiddeld zo'n 1,50 pkg kwijt. Ze eten hier momenteel (de honden van mams meegerekend) zo'n kleine 1.5-2kg per maaltijd. Maar goed ik heb er dan nog een puppendoos tussen zitten, die eet nou eenmaal meer. Daarnaast worden hier op BP vaak verzamelritjes gehouden waardoor er veel en goedkoop ingekocht kan worden. Kan je misschien ook eens aan meedoen. En verders kan ik alleen meer zeggen beter iets dan niets. O ja alleen mijn oudste hond toen 8 jaar nu 11 heeft iets van ontgiftingsverschijnselen gehad, de rest allemaal niet.
Door Annicha
#702022
Ik heb onlangs smuldier vlees compleet meegenomen bij de jumbo € 0,57 per pakje ( scheelt toch weer 2 cent per pakje)

Inmiddels ben ik er ook wel achter dat Barf goedkoper is.
Door gosha
#702040
het ligt denk ik een beetje eraan hoe je ertegenover staat, maar als je eerst met KVV begint en dan je er eens inverdiept om te gaan barfen, zul je zien dat veel KVV en zeker het barfen goedkoper is dan een goede brok.
Hier hebben mijn honden alleen maar voordeel gehad van vers en geen nadeel. Mijn beurs ook niet ;D
Door Erna
#702041
Of je gaat met 5 honden zelf samen stellen. Even goed inlezen en de benodigde adresjes e.d. verzamelen.

Hier wordt met 12 honden zelf samengesteld en dat gaat hartstikke goed. Gemiddeld zijn wij 1 euro per kilo vlees kwijt en er gaat ongeveer 6 a 7 kilo per dag doorheen. De vis krijgen we zo goed als gratis zodat we ongeveer 170 euro per maand kwijt zijn.
Door Ziviaantje
#702136
Als ik het vergelijk met mijn  honden denk ik dat je ca 2 kg per dag nodig hebt ( er wordt vaak meer gezegt, maar ik merkte bij mijn honden dat de volle mep vaak toch te veel is ) en als je bijvoorbeels Bibi voert ( redelijk te betalen én in 4 smaken ! ) en per 100 Kg in koopt ( of samen doet met andere ) ben je 2 x 2.07 = 4.14 per dag x 30 = 124,20 per maand. Ik denk dat je dat aan brokken ook al snel kwijt bent voor 5 honden ( of je moet echt hele goedkope brokken hebben ). En als je dan af en toe afwisselt met Barf ( kippennekkies en karkassen zijn voor een habbekrats te koop bij de poelier ) kun je de prijs nog wat drukken.
Door K&D
#703456
Als je deels brok blijft voeren dan zal het ontgiften niet plaatsvinden of veel minder. Nu moet je daar ook niet te dramatisch over doen hoor. Veel honden hebben er amper problemen mee, en bij andere is de ontlasting een poosje wat wisselend. En sommige honden hebben er wat meer moeite mee. Daar moet je het versvoeren niet om nalaten.
Bovenstaande tips kan ik nauwelijk aanvullen. Groot inkopen is het voordeligst, en het is handig ergens een vriezer op de kop te tikken.
Ook al voer je een dag of twee, drie vers, dat is beter dan helemaal niet. Je moet zelf even uitvinden wat je het handigst vind en wat je honden het best verdragen.
Feit is wel dat je met heel andere ogen naar het eten van je honden gaat kijken.
Door ZsaZSa
#705559
Onze hond hebben we pas vanaf eind augustus en daarna ben ik me pas in KVV gaan verdiepen.
Daarvoor (we hebben honden vanaf 1984, altijd terriërs, nu een hondje via een organisatie uit Spanje) kregen al onze honden altijd brok en 2 of 3 dagen in de week Rodi.
Nu krijgt ZsaZsa minimaal 5 dagen in de week CB en soms in het weekend krijgt ze Orijen (brok). Dat is omdat ik het niet zie zitten als we weg zijn met een maaltje CB onder mijn arm een dag te gaan wandelen,  :D
Dit bevalt me heel goed.
Door Bullmastiff gek
#706433
Hoi Marion

Ik kan me voorstellen dat het voor vijf honden echt in de papieren loopt, als ik zie wat ik hier voor een grote 60 kilo en een kleintje 5 kilo aan Kvv kwijt bent.
Ik heb zelf al van alles geprobeerd, en ik moet eerlijk zeggen tot nu toe gaat het met alle Kvv merken goed, het enigste wat me opviel is dat ze van de Duck iets meer ontlasting hebben.
Ik voer afwisselend maar wel altijd Kvv, meestal Smul of Ahv-Breda, maar ook Duck komt hier wel eens voorbij vliegen :D Wat je in jou geval zou kunnen doen, is bvb 5 dagen een brok voeren , zoals bvb Farmfood, is en niet duur, en het is een van de weinige brokken waar niet al te veel dingen inzitten zal ik maar zeggen,, die je beter niet kan voeren. Het voordeel is dat het een geperste brok is dus je hoeft er kwa hoeveelheid minder van te voeren dan de meeste andere brokken. Het is een brok op vlees basis dus goed te combineren met Kvv.
Dan zou je de Kvv alleen in het weekend kunnen geven.
Dan zijn de kosten misschien nog te overzien. Farmfood kost voor 15 kilo 30 euro.
En ze hebben voor alle honden een soort, zowel voor jong als senior.
Mocht je nu een kleiner hondje hebben, is er ook een variant die kwa brokjes iets kleiner is, mar met exact dezelfde ingredieenten als in de gewone!

Een heel verhaal , maar ik hoop dat je er wat aan hebt :) 
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#706925
Hoi Marion,

Ik voer momenteel mijn 3 honden 3 dagen Farmfood en 4 dagen KIVO en ben hier echt heel tevreden over.
Ik weet niet waar je woont, maar toen ik de eerste keer naar KIVO reed kreeg ik een doos van 12 kilo compleet mee om te proberen  :)
Nu betaal ik voor 12 kilo 14 euro, dat scheelt een heleboel met Duck wat ik voorheen voerde.

Succes!

Groetjes Monique
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door