Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#707190
Hier het schema van Truus week 5...

Maandag: 115 gr kippenlever, 400 gr runderriblap, 200 gr kippenhart, 90 gr kippenmaag, 230 gr konijnenbraadstuk, 160 gr kipfilet.

Dinsdag: 490 gr kippenvleugel, 100 gr Rodi pens, 100 gr Rodi lamshart, 340 gr konijnenbraadstuk.

Woensdag: 170 gr verse vuile sardien, 220 gr konijnenbraadstuk, 525 gr kalkoenspiervlees, 1 ei.

Donderdag: 245 gr konijnenbraadstuk, 485 gr kippenvleugel.

Vrijdag: 100 gr Rodi pens, 100 gr Rodi lamshart, 415 gr kippenvleugel, 160 gr kippenlever, 270 gr runderriblap.

Zaterdag: 490 gr halve parelhoen, 480 gr GFT-mix bestaande uit: appel, 3 teentjes knoflook, stukje gember, bloemkool, broccoli, spruiten, bleekselderij, komkommer, wortel, snijbonen, sperziebonen, 3 eetlepels gemalen notenmix en rozijnen dit moest ik erdoorheen doen, aangezien Truus de GFT-mix niet zo geslaagd vond. Door de knoflook en de gember was hij te scherp van geur en smaak voor haar.)
Wellicht was ik iets te enthousiast met het gebruik van de knoflook :-\ Ik denk dat ik het een volgende keer eruit laat...

Zondag: 510 gr halve parelhoen, 465 gr GFT-mix zie bovenstaand, 1 ei

In het totaal heeft ze:

RMB:3425 gram
Spiervlees:1525 gram
Orgaan:965 gram
GFT-mix: 945 gram

in percentages afgerond:

RMB: 55%
Spiervlees: 24%
Orgaan: 16%
GFT-mix: 15%
Door Lizzy
#707192
Ziet er allemaal prima uit! Je percentages, je afwisseling. Je moet alleen geen rozijnen aan je hond geven. Die zijn schadelijk voor honden. Er is niet precies bekend welke hoeveelheid nou precies schadelijk is, maar ik zou het risico gewoon niet nemen. Als Truus de groentemix niet lekker vindt, kun je de hoeveelheid misschien beter verlagen naar een procent of 10. En dan meer verspreid over de week verdelen zodat ze niet in twee keer zoveel moet eten.
Door Ramona
#707195
Rozijnen schadelijk? :oOkay dan...geen rozijnen meer voor Truus. los dat men niet precies weet welke hoeveelheid schadelijk is, wat kan het dan bij een hond veroorzaken als ze bijv. op regelmatige basis rozijnen krijgen?

Ik had wel gelezen dat de pitjes van appels ook schadelijk kunnen zijn, giftig meende ik mij te herinneren? Deze krijgt ze ook binnen als ik de hele appel door de fruitmachine doe...

Wellicht zou ik ipv 15% GFT-mix er idd 10% van kunnen maken en dan 5% overige, aangezien ze ook notenmix krijgt en rauwe eieren. Rauwe eieren krijgt ze overigens niet elke keer, noten wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door