Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door schnüggerli
#705809
wij zijn nog maar net met vers voer begonnen....
ze vinden het heerlijk maar doe ik er wel verstandig aan om een hond van 14 jaar  helemaal over te zetten op vers....
haar ontlasting is de laatste 2 dagen erg dun...
wie weet raad?
Door Dogshome
#705836
Ja hoor kan echt geen kwaad,de hond zal inderdaad in het begin dunne of anderen ontlasting krijgen.
Maar wat gaf je de hond hiervoor ?
Hij kan ook last krijgen van ontgifting,
daar heeft de een wat meer last van dan de ander.
Onze vorige bull heeft er 6mnd last van gehad,
en was 11 jaar dat ze over ging naar vers.
Zou zeggen succes,is genoeg leesvoer hier.
Door tiny
#706182
;) Ik barf met Tessa nu 5 maanden en volgens mij is ze nog aan het ontgiften. Vieze oogjes en overal kriebeltjes. Ben ook benieuwd wanneer dat over gaat. De ontlasting werd wel heel snel beter, minder en het ligt er een beetje aan wat je geeft hoe dik of hoe dun het is. 't Maagje moet even wennen he... :o
Door tieneke
#706252
schnüggerli schreef: wij zijn nog maar net met vers voer begonnen....
ze vinden het heerlijk maar doe ik er wel verstandig aan om een hond van 14 jaar  helemaal over te zetten op vers....
haar ontlasting is de laatste 2 dagen erg dun...
wie weet raad?
Als de hond verder gezond is hoeft dit geen probleem te zijn.
De kvv? voorlopig overgieten met kokend water tot de ontlasting goed is.(wel even laten afkoelen)
Wat voor merk geef je?
Door kaszi
#706358
Ben met onze 12 jarige gestopt. Ze kreeg lopende diarhee en nog geen beetje!  En het hield echt niet op na een weekje of zo. Achteraf heb ik geprobeerd om haar nu en dan een klein stukje vlees te geven, maar telkens weer lopende diarrhee, zelfs van een klompje van 30-50 gram. Dus volgens mij kunnen haar darmen het niet meer aan. Wel jammer, want ze zou zo graag wat krijgen.... Ze likt de bakken van de andere honden leeg, (en daar zit echt niets meer in!)
Door schnüggerli
#706531
tieneke schreef: Als de hond verder gezond is hoeft dit geen probleem te zijn.
De kvv? voorlopig overgieten met kokend water tot de ontlasting goed is.(wel even laten afkoelen)
Wat voor merk geef je?
hé leonbergers....leuk! mijn vriendin heeft er ook 2.
ik geef rauw vlees gemalen tot gehakt, gemixt rund,schaap,geit, paard..
maar inderdaad, vanavond diaree... we zijn nu ongeveer 6 weken bezig..eerst carnibest maar met 2 berners is dat bijna niet te betalen nu haal ik het bij een islamitsche slager..
zou het ook nog ontgiftings verschijnselen kunnen zijn...?
Laatst gewijzigd door schnüggerli op do 08 feb 2007, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door schnüggerli
#706752
ze poept bloed!  :'( geeft over....vanmiddag naar de DA...hopelijk iets van griep of zo.....
ik heb ook iets van gardia ? gelezen...had wel iets met diaree te maken...?
Door Lizzy
#706780
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het een virus is. Maar, heb je je hond wel langzaan overgeschakeld? Niet iedere hond van 14 kun je cold turkey overzetten.
Door Lizzy
#706786
schnüggerli schreef: maar ze krijgen nu al 6 weken vers(eerste weken carnibest).......
En dat is de eerste weken gewoon goed gegaan? Dan denk ik dat je er gerust vanuit kunt gaan dat je hond een virusje heeft opgelopen. Het heerst als de pieter!
Door schnüggerli
#707072
vanmiddag naar de da geweest 4 soorten pillen....AB en om een laagje in de darmen te leggen..
nu net heeft ze wat gekookte kip met rijst gehad,hopelijk blijft het erin!

vanmorgen diaree en overgeven,vandaar naar de DA geweest, met zo'n oude hond is het toch een beetje oppassen..
Door "inge"
#707081
Ik heb mijn 10 jarige Tervueren ook geprobeert op vers te krijgen. Maar dat is helaas niet gelukt.Na 5 weken gaf ze nog elke dag over. Ze staat dus weer "gewoon"op brokken.  :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#707112
schnüggerli schreef: hé leonbergers....leuk! mijn vriendin heeft er ook 2.
ik geef rauw vlees gemalen tot gehakt, gemixt rund,schaap,geit, paard..
maar inderdaad, vanavond diaree... we zijn nu ongeveer 6 weken bezig..eerst carnibest maar met 2 berners is dat bijna niet te betalen nu haal ik het bij een islamitsche slager..
zou het ook nog ontgiftings verschijnselen kunnen zijn...?
En je botjes ??? ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door