Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#707051
Ik heb mikki wel es geiten en lamsribben gegeven, Maar nog nooit runderribben.
Zijn er hier mensen die dit geven en wat is de ervaring ermee.
Ik kan me zo voorstellen dat, omdat het van een volwassen dier is, het hele harde botten zijn.

Groetjes

Roellie
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#707054
Ik heb een keer runderribben geprobeerd maar vond ze veel te hard.
Ze zijn gewend om de lamsribben en de geitenribben op te eten maar hier kwamen ze echt niet doorheen.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#707056
Ik vergis me het waren kalfsribben die ik had gegeven. Maar omdat die al zo enorm hard waren zou ik nooit runderribben geven. Die zullen nog wel harder zijn.
Door jantjehermien
#707379
Moet je niet geven hoor zijn veel te hard.Ik heb dat ook eens gedaan ze aten ze in notime op.heb ik hier toen vertelt en ben goed gewaarschuwd dat niet weer te doen ze kunnen er verstoppingen van krijgen en andere ellende.dus in de kliko ermee. :'(
Door roefus
#707381
Echte runderribben zijn naar mijn idee veels te hard.
Ik vind kalfsribben al best hard (maar dat is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van het kalf).
Nee, ik zou zelf geen runderribben geven, maar er soep van trekken  ;)
Door Lizzy
#707397
Ik vind kalfsribben vaak al hard laat staan runderribben. Ik zou ze nooit aan mijn honden geven. Brutus heeft 1 kies finaal vermoerd op runderbot (was een foutje van de slager).
Door Sietie
#708190
Dat zijn stukken wervel met van die korte stukken (volgens mij) rib eraan. Misschien is het wel van hele jonge dieren ik weet niet Ik haal het bij een islamitisch slachthuis vandaan en het is echt mooi zacht spul ze kraken er zo doorheen :)Moet je maar eens vragen naar knarsbeen, Dit is zachter dan geitenribben, die geef ik ook maar heeft ze iets langer werk mee ...)ik heb het even opgezocht in het woordenboek is een ander woord voor kraakbeen ;D)
Laatst gewijzigd door Sietie op ma 12 feb 2007, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jacobus
#710975
yep klopt helemaal, geef het mijn hond ook altijd, vraag bij je slager naar kraak been van de rib van de kalf ook wel siena genoemd het liefst van een kalf daar zal je hond echt van smullen..... heerlijk...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door