Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathy
#706676
Winny ( 10 jaar ) heeft gisteren voor het eerst 2 kippennekken van mij gehad , ze heeft ze lekker gekraakt en opgegeten , heeft daarna geen buikpijn gehad , en heeft 6 uur laten haar brokken gehad , ze heeft pas overgegen in de ochtend , haar ontlasting is prima .

Winny hoeft maar een grassprietje in haar maag te hebben en ze geeft over .

Overmorgen wil ik toch proberen of de Carnibest er in blijft , ik hoop het echt !!
Ze heeft al eerder versgehad en dat ging goed ( geen Carnibest )

ps, morgen komt mijn vlees binnen !

Gr Jet ( Cathy )
Door Cindy de Wolf
#706703
He Jet, jij ook hier, toch maar overstag ;)

Het lijkt mij sterk dat ze gespuugd heeft van de kippennek. Alhoewel het natuurlijk wel zou kunnen. Als ik jouw was zou ik Winny eerst goed laten wennen aan rauw voer. Dus een KVV en als dat goed gaat weereens een kippennek en als dat erin blijft een, vleugeltje een karkasje en vandaaruit uitbouwen met ander gevogelt en daarna pas iets van ribben. Wel eerst beginnen met lam en niet met geit ivm hardheid.
Door Cathy
#706707
Dank je wel voor je antwoord Cindy :)

Ze heeft alleen maar de kippennekken er uit gegooit , met een restje brokken , nekken waren totaal niet verteerd !

Gr Jet ( Cathy )
Door Cindy de Wolf
#706745
Als ze echt alleen de nekken er uitgegooid heeft zal ik haar zeker eerst laten wennen een rauw met gemalen bot. En als dat echt goed gaat dan pas weer een nek proberen. Je zou de nek ook kunnen platslaan of door een molen heenhalen zodat het wat makkelijker verteerbaar is.
Door roefus
#706758
[quote="Cathy"]
Dank je wel voor je antwoord Cindy :)

Ze heeft alleen maar de kippennekken er uit gegooit , met een restje brokken , nekken waren totaal niet verteerd !

Gr Jet ( Cathy )
[/quote]

Het lijkt mij geen goede idee om vleesbot (kippennek is zacht, maar is tóch bot) in combinatie met brokken te geven.
De vertering van bot vereist een hoger zuurgehalte en dat bereik je door het geven van rauw vlees.
Misschien inderdaad gewoon met kvv beginnen.
Door Lizzy
#707007
[quote="Cathy"]
Winny ( 10 jaar ) heeft gisteren voor het eerst 2 kippennekken van mij gehad , ze heeft ze lekker gekraakt en opgegeten , heeft daarna geen buikpijn gehad , en heeft 6 uur laten haar brokken gehad , ze heeft pas overgegen in de ochtend , haar ontlasting is prima .

Winny hoeft maar een grassprietje in haar maag te hebben en ze geeft over .

Overmorgen wil ik toch proberen of de Carnibest er in blijft , ik hoop het echt !!
Ze heeft al eerder versgehad en dat ging goed ( geen Carnibest )

ps, morgen komt mijn vlees binnen !

Gr Jet ( Cathy )
[/quote]

Wat gaf ze precies over?
Door Cathy
#707008
Kippennekken met een klein beetje brok !

ps, ik kan geitenyohurt krijgen , is dat wat voor haar ?

Gr Jet ( Cathy )
Laatst gewijzigd door Cathy op vr 09 feb 2007, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dogshome
#707166
[quote="Cathy"]
Heb gisteravond één nek gegeven , en na een uur wat geitenyoghurt , en vanmorgen lag niets in haar bench :D

Gr Jet ( Cathy )
[/quote]

Zou als ik jou was de brok vervangen door kvv,
is maar een tip ;) :)
Door Cathy
#707172
[quote="Tiko"]
Zou als ik jou was de brok vervangen door kvv,
is maar een tip ;) :)
[/quote]

Dat gaat ook gebeuren  :), heb net 50 kilo Carnibest binnen .

Gr Jet ( Cathy )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door