Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#706540
ik ben sindskort parttime barfer. en ik moet zeggen dat het prima bevalt.
Nu zie ik dat de mensen uit mijn omgeving ( ook de mensen die honden hebben ) er erg raar van staan te kijken. Ze vinden Fayah maar een verwend nest en vinden het niet nodig.
Nu heb ik daar opzich lak aan natuurlijk maar ik ben heel benieuwd hoe er in jullie omgeving op gereageerd word.
Door conleeuw
#706731
[quote=""inge""]
Meestal zeggen ze: je geeft ze toch geen botten????? Dat is gevaarlijk hoor!  ;D
[/quote]de meeste mensen die het voor het eerst horen vragen altijd of ik het wel durf, kippenbotten :o want dat was eng, maar verder weinig reacties, oh ja, van de week een man die vroeg of het klopten dat de honden dan vals worden??  ;D ;D ik wilden zeggen dat het helemaal klopten, maar heb toen toch maar netjes uitgelegd dat ook dat een fabletje is..... hij vondt dat hij nu heelwat stof had voor in de kroeg vrijdagavond :D
Door Lizzy
#706774
Ik praat er nooit over met andere mensen.

Of tenminste, vrijwel nooit. Alleen als mensen er zelf over beginnen. Omdat ze bijvoorbeeld mijn auto hebben zien staan (zit een grote Barfplaats sticker op). Ze vragen dan "dat Barfplaats he, dat is toch om zelf rauw eten te leren maken voor je hond?". En dan vertel ik wel. En dan zijn ze alleen maar super geinteresseerd. Of wanneer ze niet geloven dat Brutus 10,5 jaar is en eruit ziet als een jonge God. Meestal vragen ze dan "jeetje, wat eet hij?". Grappig he, dat mensen dan zelf ook de link wel leggen, naar voeding!

Ik maak nooit mee dat mensen mij de les gaan lezen. Ik denk dat ik daarvoor wat teveel zelfvertrouwen uitstraal, als het gaat om hondenvoeding (of arrogantie, kan ook). Mensen durven mij al zeker niet te zeggen dat ik mijn honden verwen. Ik denk dat ik ook wel uitstraal dat ik dat soort commentaar/opmerkingen niet dult. Ben daar totaal niet van gediend.

Zijn jullie misschien nog (heel) jong? Ik merk namelijk wel dat, nu ik bijna 40 ben, mensen mij sowieso de les niet meer lezen. Vroeger wel, nu niet meer. Hahaha, is het toch nog ergens goed voor, ouder worden ;D!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#706784
Wanneer ik, in 't begin, in de supermarkt m'n portie kippennekken ophaalde kreeg ik nog weleens een vraagje/opmerking; salmonella/gevaarlijk hoor; kippenbotten. Ik leg 't dan netjes uit. Voor de rest vertel ik 't alleen aan mensen die er geïnteresseerd naar vragen omdat de honden er zo goed uitzien.
Er wordt weleens gevraagd of 't dan niet verschrikkelijk duur is, dan leg ik maar uit dat ze heus niet elke dag biefstuk eten  ;D

(wel jammer dat je dan in de wachtkamer van de dierenarts denkt een 'gelijkgestemde ziel' te hebben ontdekt, omdat die verteld vlees aan z'n honden te geven... Toen ik verder vroeg bleek 't om bereid vlees te gaan, want rauw was zo gevaarlijk  ???)
Door amiwoods
#706790
ach ja ik wijd er nooit niet teveel over uit.
als ze zeggen dat brokken goed zijn, heb ik altijd  1 regeltje tekst, je geeft je kippen toch ook geen vlees, waarom geef je je hond dan wel kippenvoer.
uhhhhh.... kijken ze je verdwaasd aan. tjsa een hond is een vlees eter en brokken bestaan uit graan, graan geef je aan kippen.
maar er zit toch vlees in die brokken?? tuurlijk daar is dat beestje heel hard langs af gerent zoveel vlees zit erin. als ze het er al instoppen.
9 van de 10 keer gaan ze met een flyer en een paar rollen bibi naar huis. ;)
Door conleeuw
#706796
Lizzy schreef: Ik praat er nooit over met andere mensen.

Of tenminste, vrijwel nooit. Alleen als mensen er zelf over beginnen. Omdat ze bijvoorbeeld mijn auto hebben zien staan (zit een grote Barfplaats sticker op). Ze vragen dan "dat Barfplaats he, dat is toch om zelf rauw eten te leren maken voor je hond?". En dan vertel ik wel. En dan zijn ze alleen maar super geinteresseerd. Of wanneer ze niet geloven dat Brutus 10,5 jaar is en eruit ziet als een jonge God. Meestal vragen ze dan "jeetje, wat eet hij?". Grappig he, dat mensen dan zelf ook de link wel leggen, naar voeding!

Ik maak nooit mee dat mensen mij de les gaan lezen. Ik denk dat ik daarvoor wat teveel zelfvertrouwen uitstraal, als het gaat om hondenvoeding (of arrogantie, kan ook). Mensen durven mij al zeker niet te zeggen dat ik mijn honden verwen. Ik denk dat ik ook wel uitstraal dat ik dat soort commentaar/opmerkingen niet dult. Ben daar totaal niet van gediend.

Zijn jullie misschien nog (heel) jong? Ik merk namelijk wel dat, nu ik bijna 40 ben, mensen mij sowieso de les niet meer lezen. Vroeger wel, nu niet meer. Hahaha, is het toch nog ergens goed voor, ouder worden ;D!
whahaha...... jong......  ;D jij mag blijven, ik ben inderdaad al heelwat jaartjes 26 ;D ;D ;D
Door bloemetje
#706798
Ik denk idd dat als er wat jaartjes bij gaan komen dat men je dan toch iets meer serieus neemt of in ieder geval er wat meer terughoudendheid is qua iemand de les te lezen.

Ik heb al erg veel mensen ontmoet die mijn brokkenverhaaltje zeer logisch vinden. Er zijn ook zeker wel mensen die ik ontzettend graag om zou krijgen.  ;D
Door conleeuw
#706800
Tinker schreef: Ik praat er ook nooit over en het intresseert me ook niet zo wat andere er van vinden.Het komt uiteraard wel eens ter sprake,maar meer ook niet.Nu kan dat ook wel komen dat ik in tegenstelling tot sommige BP-leden niet echt anti-brok ben(wel pro vers  ;) ).Ik ben er dus verder ook niet zo fanatiek in om het andere aan de man te brengen.Ik vind dat het ieder zijn keuze is.De een voert zus en de ander zo,leven en laten leven. ;) :D
ik praat er wel over als voeding ter spraken komt, of een hond die voor de zoveelste keer een oorontsteking heb, of huid problemen heb, dan wil ik wel over de mogelijkheid dat het aan voeding kan liggen beginnen. En gister bijvoorbeeld, sprak ik een meneer met windhondachtige, en hij vertelde dat ze darmproblemen hebben en dan dat windhonden eigen was...... nou.... dan kan ik het toch niet laten, ik vertelden dus dat Jazz geen darmproblemen heb en vers eet, dat is alles, als ze dan doorvragen dan vertel ik wel meer ;)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#706817
ik vertelde mijn vader toevallig vandaag dat Fayah gister een parelhoen op had.
Joh ben jij gek geworden daar worden ze hardstikke vals van man !!! kreeg ik uds te horen
                                                          ;D ;D ;D
ach ik loop er ook echt niet te koop mee ofzo maar ik vind het wel leuk om erover te praten
Door Boefke
#706879
Op straat zomaar komt het niet snel ter sprake. Ik ben niet zo praterig op straat. Een aantal mensen uit het dorp weten het wel, omdat ze Boef hebben gevolgd sinds zijn allergietijd en weten dat zijn klachten veel minder zijn geworden doordat ik vers ben gaan voeren. Zij zijn allemaal positief, (kan ook niet anders na zulk onomstotelijk bewijs ;D), maar niet zo dat ze zelf ook vers willen gaan voeren. Althans, niet dat ik weet. De mensen die mij goed kennen zijn allemaal positief en geinteresseerd. Ik heb eigenlijk nog nooit een negatieve reactie gehad. Misschien omdat ik ook niet de behoefte voel om mensen over te halen, dus hoeven mensen ook hun brokjes niet te verdedigen in een gesprek.
Door Cindy de Wolf
#706885
Meestal zitten ze me aan te kijken of ik van een andere planeet kom. En uiteraard dan het argument dat het zo gevaarlijk is. Dan zeg ik alleen maar; u zei toch dat ze er zo mooi uitzagen dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn, hooguit voor uw ogen zo fel glimmen ze ;) Als mensen daarna oprecht geinteresseerd zijn dan leg ik het geduldig uit tot het moment dat ze het niet meer kunnen bevatten en dan vraag ik altijd maar of ze internet hebben en zoja dat ze alles op hun gemak hier op bp na kunnen lezen in de bibliotheek en dat deze bibliotheek een schat aan informatie bevat.

Weet je wat mij nou opvalt; bijna iedereen houdt zijn mond dicht. Dat is toch jammer want in een ander topic wordt juist besproken hoe we het kunnen promoten. In mijn optiek is mond op mond reclame nog altijd de beste reclame. Misschien in combinatie met wat onweerlegbare artikelen in vooraanstaande hondenbladen.
Door Lizzy
#706896
Cindy de Wolf schreef: Meestal zitten ze me aan te kijken of ik van een andere planeet kom. En uiteraard dan het argument dat het zo gevaarlijk is. Dan zeg ik alleen maar; u zei toch dat ze er zo mooi uitzagen dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn, hooguit voor uw ogen zo fel glimmen ze ;) Als mensen daarna oprecht geinteresseerd zijn dan leg ik het geduldig uit tot het moment dat ze het niet meer kunnen bevatten en dan vraag ik altijd maar of ze internet hebben en zoja dat ze alles op hun gemak hier op bp na kunnen lezen in de bibliotheek en dat deze bibliotheek een schat aan informatie bevat.

Weet je wat mij nou opvalt; bijna iedereen houdt zijn mond dicht. Dat is toch jammer want in een ander topic wordt juist besproken hoe we het kunnen promoten. In mijn optiek is mond op mond reclame nog altijd de beste reclame. Misschien in combinatie met wat onweerlegbare artikelen in vooraanstaande hondenbladen.
Ik heb juist gemerkt dat het mensen alleen maar tegen staat, wanneer je hen ongevraagd lastig valt met je praatje over echte gezonde voeding. Natuurlijk vertel ik er wel over, wanneer mensen problemen hebben met hun hond. En zo barfen er heus al een aantal mensen in mijn kennissenkring en hier in de straat.

Maar gemiddeld genomen roept het eerder weerstand op dan dat je het promoot, wanneer je zelf over je vers/rauwpraatje begint. In mijn ogen moet je juist subtiel je kans afwachten.

Overigens blijf ik erbij dat de meeste mensen gewoon altijd nog gaan voor gemak. En ik kan met mijn neus exact aanwijzen welke mensen zo gemakzuchtig zijn met hun hond, voor hen is het nog teveel gevraagd om voer te kopen bij een dierenwinkel, laat staan verse voeding te geven. Mensen die ik 2 keer per dag hun hond de graskant op zie schoppen om de hond een pis te laten doen om hem daarna weer naar binnen te schoppen : dit soort mensen staan heus niet open voor verspraatjes. En daar verdoe ik dan simpelweg ook gewoon mijn tijd niet meer aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door