Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MadamButterfly
#705793
Goedenacht.....ik heb 2 honden: een Jack Russel van 10 jaar met huid/vachtproblemen en een veel te dikke halve Maltheser van 8 jaar.....Beiden zijn sinds ruim een week overgestapt op barf en ik wil graag weten hoeveel gram per dag per hond ik geven moet.....Sinds het barfen, krijgen ze nog 1 maaltijd per dag.....Ps ik vind het wel een hoop gedoe...maar ik neem aan, dat je er wel aan gaat wennen...ik bedoel het zorgen, dat je hond ALLES binnenkrijgt wat hij nodig heeft.....Groetjes, Yolanda
Door Bullmastiff gek
#706647
Hoi
Misschien zie ik iets over het hoofd,, maar we praten hier toch over Kvv,,En ik lees 50 gram per kg lichaamsgewicht. Denk niet dat dit klopt,,dat zou betekenen dat Mack weegt bijna 60kilo.
3000 gram per dag moet hebben, dit klopt absoluut niet. Volgens mij is het 2,5% van het totale gewicht van de hond. dus dan zou dit zijn ,, In mijn geval 2,5X60=1500 gram per dag.

Of hebben we ht niet over Kvv,,  ;D
Door *wendy*
#706649
als richtlijn: 20 gram per kilo lichaamsgewicht.
Dus als voorbeeld: Mack is 60 kg, dus kun je als richtlijn 1200 gram aanhouden.
Na een week zie je gauw genoeg of dit te weinig of te veel is.
Door Bullmastiff gek
#706653
Ja, ik snap hem,,maar het ging mij erom,, dat men adviseert 50 gram per kg . En dat is niet correct .

Mack krijgt 1500 gram Kvv  ,, is nog aan het groeien vandaar dat ie meer krijgt.  Als ie Nrv eet, krijgt ie bvb een kip van 1200 gram en dat is zijn hoofdmaal.
Door *wendy*
#706720
[quote="Bullmastiff gek"]
Ja, ik snap hem[/quote]

Was ook eigenlijk niet voor jou bedoelt, maar voor de topicstartster  ;) Maar vond Mack wel een mooi voorbeeld  :D
Door Bullmastiff gek
#706750
Goed hoor,, :D :D
Moet er niet aan denken dat ie zoveel moet hebben,, mag ik er nog een baan bijnemen om mijn voer te betalen,, ff rekenen,, zeg gemiddeld tusssen de 1,50 en 3,00 per kg,, pfft
dan zit ik op meer dan 6 euro per dag voor een hond :o :o
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#707313
Ik geef Sanne hetzelfde gewicht aan barf als voorheen aan kvv.
En dat is 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht.
Meer moet ze echt niet hebben, hoor, terwijl ze behoorlijk actief is!
Door tieneke
#707333
[quote="Sanyo"]
Ik geef Sanne hetzelfde gewicht aan barf als voorheen aan kvv.
En dat is 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht.
Meer moet ze echt niet hebben, hoor, terwijl ze behoorlijk actief is!
[/quote]
Hier precies eender  ;)
Door roefus
#707388
[quote="Lupa"]
ze vroeg naar BARF en niet naar KVV
kvv is tussen de 20 a 25 gr per kl gewicht
barf is meer en mij ervaring is toch dat het bijna het dubbelen is
[/quote]

Ik heb net het idee dat ik minder aan barf voer dan aan kvv.
Maar goed, dat weet ik niet precies, omdat ik vrijwel direct op barf overschakelde.
Maar als jij stelt dat je aan barf bijna het dubbele moet voeren, dan zou dat dus betekenen dat de BARF-samenstelling minder aan voedingswaarde bevat/minder energie oplevert.
Dat kan ik niet geloven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#707416
[quote="Lupa"]
ze vroeg naar BARF en niet naar KVV
kvv is tussen de 20 a 25 gr per kl gewicht
barf is meer en mij ervaring is toch dat het bijna het dubbelen is
[/quote]

Oww...nou hier niet hoor. Op hetzelfde gewicht van kvv naar barf kon ik ze hier in notime rollen. Ze eten er hier zeker een derde minder van.
Maar goed, dat zal wel het verschil zijn tussen barf en barf.
Door Bullmastiff gek
#707600
Hier krijgt Mack ook hetzelfde van zowel Barf als Kvv.
Zit ook rond 25 gram per kg lichaamsgewicht.
Ik hou meestal aan 2,5% van het totale lichaamsgewicht,, maar meestal kijk ik gewoon,,naar hoe ie het doet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door