Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#70494
ik had voor morgen een afspraak voor Moby bij de DA gemaakt omdat ik het niet goed genoeg vind gaan met Moby.

Maar ik kom vandaag thuis van mijn werk en besloot niet eens meer tot morgen te wachten want Moby had en overal gepiest (voor zover je dat pies kunt noemen) en hij zat ongelofelijk te persen (zo mogelijk nog erger dan de vorige keer) met zichtbaar veel pijn :o

Dus tja, huppiekee in de auto en naar de DA die nog op me bleef wachten (die was bang dat de boel echt verstopt zat).

Op dit moment zit het niet verstopt maar goed is het zeker ook niet, ik heb weer AB mee gekregen en een plasbuisontspanner en dit gaan we wat meer en langer gebruiken. Ook gaat ie nu voorlopig echt alleen maar aan de "speciale" brokken (sorry, ik weet het, ik doe het met pijn in mijn hart maar een kat in deze conditie is echt niet leuk en durf ik het nu echt niet aan om het anders te doen :-[).

Als dit niet voldoende gaat werken is de volgende stap het openen van de blaas die dan goed uitgespoeld gaat worden :o

pfffffft, het was wel weer een heel gedoe
Door geer
#70495
He jakkes Ivonne...'t is zo vervelend als een van je beestjes zo ziek is... Geef Moby een hele dikke knuffel van mij, en een likje van Ted, ik hoop dat hij snel weer opknapt! :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70525
He jakkes Ivonne :-\ Das vervelend nieuws,niks aan te doen hoor van die dieet brokjes laat eerst maar eens zien dat hij van dat gruis afkomt.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#70600
sylvia schreef: He jakkes Ivonne :-\ Das vervelend nieuws,niks aan te doen hoor van die dieet brokjes laat eerst maar eens zien dat hij van dat gruis afkomt.
ja, mijn idee. Volgens mij zijn we nl geen meter opgeschoten....... nog steeds twijfel ik eraan of die brokjes echt in staat zijn het reeds bestane gruis "op te lossen" maar ja. Het is gebleken dat de combi Cb met cranberrie en de brokjes ook niet werkt :(

Ik heb dus nu schoon kunnen maken een vensterbank, het tapijt in de slaapkamer, het tapijt op de overloop, dweilen in de gang en als klap op de vuurpijl bleek ook nog eens het bed onder gezeken tot op het matras :o
Die timing van die kat is weer geweldig als je je huis in de verkoop hebt >:( maar goed, het beestje is echt ziek en kan het dus ook niet helpen. Dit is het eerste wat ie heeft in ruim 10 jaar tijd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70611
Misschien slaat het nergens op wat ik zeg,maar zou hij ook niet erg gestrest kunnen zijn door alles wat er bij jullie gebeurd nu?
Ik bedoel hoe vriendelijk het ook gaat,ik neem aan dat je toch gestrest bent,en dat voelt je kat misschien,vandaar dat het misschien erger is dan dat het anders zou zijn.Kweet het niet hoor,ik roep ook maar wat.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#70638
nah, dit is echt een medisch verhaal...... het is gewoon een feit dat hij nog erg veel gruis in zijn blaas heeft zitten (de echo heeft dat toen uitgewezen) en helaas is het zo dat ook al geef je ze medicijnen en bepaald voer, dan nog kan het nodig zijn om de kat operatief te helpen.

Moby is de rust zelve, is echt waar, het enige waar hij anders van wordt is als hij zijn eten niet op tijd krijgt en als je hem uit zijn vertrouwde omgeving haalt (maakt voor hem niet uit wat er gebeurt in die omgeving als hij maar in zijn eigen huis is). Ik heb dat ook wel even gedacht en o.a. daarom zijn we ook niet eerder naar de DA gegaan, maar ik geloof toch echt dat het een lichamelijk/medisch verhaal is dat door puur toeval nu plaatsvind.

De DA stond vanavond al in twijfel wel/niet opereren :o , maar we proberen het toch eerst maar even zo. We hebben al wel gezegd dat als dit niet helpt dat Moby dan idd onder het mes gaat want dit is voor hem echt niet leuk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70646
Ik hoop in iedergeval dat hij er nu snel doorheen is,ook voor jou want van dat geplas in je huis word je niet vrolijk,zeker niet als je ook nog huizenkopers moet ontvangen :-\
Door Truus
#70658
He Ivonne wat naar nou, ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet een operatie bij Moby :-\.
Het blijft toch wel sukkelen he. Heb je een goed gesprek gehad met de D.A. of weet je nog niet zo goed wat je ga doen?
Moeilijk allemaal :(.
Sterkte met Moby.
Door tieneke
#70666
Vroeger hadden wij een kat met ernstig blaasgruis.
Zijn piemeltje werd operatief verwijderd! :o
Werd hierna een poesje dus :-[
Heeft hierna nooit meer last gehad en is oud geworden.
Hopelijk zijn er ook andere behandelmethodes voor hem
Beterschap voor Moby :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#70669
het blijft idd sukkelen op deze manier.

De DA was geweldig, ik kwam na het spreekuur binnen zeilen dus er was speciaal op ons gewacht, de man nam er gewoon de tijd voor. Maar het is simpel, als het niet wil op de medicatie en de brokken dan blijft er niet zo heel veel anders meer over dan Moby te laten opereren om op die manier zijn blaas schoon te krijgen wat gewoon niet gelukt is met alle katheters, medicijnen en voer.

Nu krijgt ie wat langer en meer medicijnen en echt niets anders dan die brokjes (jaja). Dus over een week of 3 zouden we moeten weten of het gelukt is ja of nee. Is het wel gelukt dan is dat helemaal super en heeft het niet gewerkt dan wordt het opereren. Deze keuze is voor mij niet zo moeilijk; zoals hij nu is kan echt niet, als de boel echt verstopt raakt heb je ook een megaspoedprobleem, het risico dat zijn piem geamputeerd zou moeten worden wordt ook als maar groter................... dus tja, als je dat allemaal weet dan vind ik de keus niet meer zo moeilijk (maar ik hoop van ganser harte dat dit niet nodig zal zijn)
Door Truus
#70678
Ja ik hoop ook dat het niet nodig zal zijn!

Is het een grote ingreep, en hoelang moet je wachten voor het resultaat. 3 weken?
Door Mayka
#70778
Hè, bah, wat zielig voor Moby (en jou)! Hopelijk knapt hij weer op voordat een operatie nodig is.
Sylvester is vorig jaar geopereerd om zijn blaasstenen weg te halen maar dat waren oxalaat-stenen die niet oplosbaar zijn door aangepast voer o.i.d. Ik vond het een hele ingreep maar het was echt nodig om verstopping te voorkomen vlgs de da. Daarna normaal gesproken één ab-kuurtje en het moet goed zijn.
Als Moby er zin in heeft (het blijven katten hè ;D) geef hem dan maar een dikke knuffel van ons.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#70801
Opereren om de blaas te spoelen? Klinkt een beetje vaag. Zou ik niet doen. En een penisamputatie heeft ook geen zin omdat hij niet verstopt zit. De blaasontsteking en het gruis gaan er niet mee weg.

Als ik het verhaal zo hoor, 10 jaar geen problemen en nu ineens wel, en dan ook nog zo hardnekkig, denk ik echt dat het stress is. Hij voelt echt wel aan wat er aan de hand is maar kropt het op. Homeopathisch middel wat daarbij kan passen: Ignatia
En Bach bloesems. Iets van Walnut, Agrimony en Star of Bethlehem. Je kunt het altijd proberen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#70802
knuffel is doorgegeven (als hij niet lekker is, laat ie zich uitgebreid knuffelen ;D).

Moby heeft geeneens stenen maar gewoon ongelofelijk veel gruis.... maar goed, we zullen zien.

De strijd om het geven van tabletten zijn we nu ook weer aangegaan >:( :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door