Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#671740
goedemorgen allemaal,

Jamie van 11 mnd bijt  aan plastic zakken of aan verpakkingen van kaakjes,
oook zit hij op plastic sluitingen van broodzakken te kauwen .

nu las ik dat ze dan last kunnen hebben van haarballen , er schijnt een middel te zijn wat je bij de DA kunt krijgen ISOGEL.

maar is er niets anders het is een kieskeurige kat ::) kuikens lust hij niet en kippennekken ook niet hij eet alleen kvv en hap klare  vlees  kip,soepvlees soms gehakt .


wie kan me helpen
                              groetjes  jet en jamie
Door Boefke
#672001
Die link heb ik nog nooit eerder iets over gehoord. Een van mijn katten is ook dol op plastic. Dat ligt hier dus nooit voor het grijpen. Maar haarballen heeft hij echt geen last van, dat weet ik zeker. Het middel ken ik niet.
Door Pino
#672014
Mijn kat zit ook altijd aan plastic te knagen zodra hij de kans krijgt, ook ik heb nooit eerder gehoord dat dat betekend dat ze last hebben van haarballen. Volgens mij is het gewoon een tick  :D
Door Rosita
#672072
Toen mijn siamees Nero nog leefde kon ik ook nooit iets van kunstof, wat ook maar enigzins eetbaar was, laten liggen (plastic, elastiek, enz.). Mijn andere katten hebben daar geen last van, maar het zit er zo ingebakken dat ik na Nero's dood nog steeds niets laat liggen.
Door eefje
#672134
kun je niet zo'n bak met gras neerzetten dan?
als ie last van haarballen heeft gooit ie ze er misschien op die manier wel uit?

weet het ook niet hoor,heb het zelf nog nooit meegemaakt.

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#673545
Pebbles vond het heerlijk om aan plastic te likken of aan foto's. Dat plastic vond ik prima de foto's niet.

Ik heb het altijd als iets onschuldigs gezien.
Door Femke
#673620
Isogel is trouwens een middel bij zowel verstopping als diarree. Vergelijk het met Volcolon voor mensen.
Het zijn vezels in een zakkie  :) ik gebruik het regelmatig voor mijn honden als ze aan de slinger zijn. Verstopt zitten ze haast nooit maar daar helpt het ook voor.

Overigens heb ik ook een kat met een plastic-tic. En die is ook gek op van die schuimrubber oordopjes  8)
Door getomaci
#704928
Hoi ik heb hier ook een aantal katten die dat doen,ook teenslippers zijn  hier favoriet.
Maar dat middel wat ik bij de dierenarts koop heet kat-a-lax.
Is dat wat je bedoelde?? Je smeert het aan een poot,of in de wang. (aan de poot is makkelijker want een kat wil dat altijd schoon likken)
Door Barrak
#704936
Hier ook een kat die plastic fan is. Tegen haarballen heb ik kattengras staan, werkt prima, zodra ze er meer van eet is dat over het algemeen omdat ze er last van heeft. Gelukkig niet te vaak. Plastic schijnt voor katten erg lekker te zijn om aan te likken of op te liggen. Sagah vind het ook geweldig om in tassen te liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door