Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door antoinette
#705157
ik ga straks even naar IC. nou hadden ze daar eens schapenkoppen liggen. Als die er nu weer zijn wil ik er wel eens een meenemen voor Jazz. Maar eten ze nu de hele kop op, dus ook het bot/schedel of alleen de hersenen( kunnen ze daarbij?) en het vlees?
Evenzo voor konijnenkop.
Door Lizzy
#705160
Yep, de meeste honden eten alles. Ik vind schapenschedels hard. En zelf voer ik ze niet. Maar, je kunt je hond er aan laten kluiven en kijken wat er gebeurd. Als het schedel erg kaal is en Jazz eet ook het bot op: voer er anders extra spiervlees of pens bij.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#705162
antoinette schreef: ik ga straks even naar IC. nou hadden ze daar eens schapenkoppen liggen. Als die er nu weer zijn wil ik er wel eens een meenemen voor Jazz. Maar eten ze nu de hele kop op, dus ook het bot/schedel of alleen de hersenen( kunnen ze daarbij?) en het vlees?
Evenzo voor konijnenkop.

laat je wel even weten wat ze er mee deed???? :)
Door antoinette
#705170
is goed. ( maak er ook foto's van.leuk ;D)
.......en over een paar weken worden de lammetjes op mijn werk weer geboren die ik dan met veel zorg en liefde verzorg...hoe dubbel
Gebruikersavatar
Door *Monique
#705189
antoinette schreef: is goed. ( maak er ook foto's van.leuk ;D)
.......en over een paar weken worden de lammetjes op mijn werk weer geboren die ik dan met veel zorg en liefde verzorg...hoe dubbel
:'( :'( :'(
Door petrap
#705213
Mijn honden krijgen 1 à 2 keer per maand een lamskop waar de tong nog in zit. Ze vinden het zalig en er blijft maar weinig over. Ze eten hem in circa 2 maaltijden op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door kdecoene
#705287
Hier ook al eens een lamskop gegeven, alleen was hij nog helemaal kompleet.
Hij begon met de oren ;D
Hij heeft er ook 2maaltijden mee gevuld, alleen de onderste rij tandjes bleef over anders niets noppes ::)
Hij heeft dan 2 dagen stoelgang met haar gepoept ;)
Door macgirlie
#705297
Hij is fijn Petra, zo'n lekkere foto er tussen  :( :o :-[  Ik sla mijn lunch maar even over.

@ antoinette: Als je dit te heftig vindt, gewoon niet doen. Er zijn genoeg andere lekkere, minder lugubere dingen, voor de hondjes. Ik begin er in ieder geval nooit aan.
Door antoinette
#705423
nou ik heb de buit binnen. Het aanrecht ligt weer vol met lekkers voor Jazz waaronder een konijn. deze heb ik ik stukken gesneden en vanavond krijgt ze het kopje. De schapenkop bewaren we voor het weekend denk ik. hij was al in de lengte doormidden gezaagd. Dat is wel makkelijk, krijgt ze een halve. (wel interessant om te zien hoe het er van binnen uit ziet. Bij de kop zat ook zo'n orgaaan pakket. Alles nog aan elkaar vast; longen, lever,luchtpijp en ook een hoop wit spul. Wat is dit? Het hangt tussen de twee longen in. Vet?
ga de longen zo drogen denk ik dat kan toch?
Door antoinette
#705471
longen en lever liggen nu lekker te drogen. De rest ligt al in portieverpakking in de vriezer. Jazz kan zeker weer zo'n 6 weken smullen.
ben benieuwd wat ze van het konijnenkoppie vind vanavond.
Door kaszi
#705515
Weet niet of ze het hier zouden eten, de konijnekop lieten ze gewoon liggen! En zeggen dat Nizinny's ALLES eten... :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door