Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#704613
Vanwege Beau zijn allergie was ik hem nog maandelijks met Malaseb (om het extra talg weg te wassen + kalmerende werking van zijn huid). Naar wat ik heb begerpen is malaseb niet geheel onschuldig, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Zelf zat ik te denken aan teatree-shampoo; is dit een goed alternatief?
Is het onverstandig om beide door elkaar te gebruiken?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#704617
;) wilde ik net zeggen; teatree shampoo is misschien een goed alternatief!

Ik heb Bas nu 2x per week in totaal 12x gewassen met Malasab; ik durf dit nog niet te stoppen (Bas had een gistinfectie) en maak nog 1 pot leeg met 1x in de week wassen.

Zou Bas gewassen moeten worden om de redenen die jij noemt dan zou ik zeker Teatree proberen en geen medicinale shampoo.
Door tigger
#704624
Ivonne schreef: ;) wilde ik net zeggen; teatree shampoo is misschien een goed alternatief!

Ik heb Bas nu 2x per week in totaal 12x gewassen met Malasab; ik durf dit nog niet te stoppen (Bas had een gistinfectie) en maak nog 1 pot leeg met 1x in de week wassen.

Zou Bas gewassen moeten worden om de redenen die jij noemt dan zou ik zeker Teatree proberen en geen medicinale shampoo.
Beau had vorig jaar agv zijn allergie ook een gistinfectie (Malassezia); daarom hebben we malaseb gebruikt. Hij reageerde hier gelukkig goed op; binnen no time was de gist weg. Maar omdat hij erg veel talg houdt (erg vette vacht) en zo nu en dan een vurige huid agv allergieen, moeten we hem wassen met malaseb.
Ik ga het toch 1 maand proberen met tea-tree shampoo; hopelijk is het net zo effectief als malaseb.
Door Lizzy
#704628
Een schimmel, gisten en bacterie-doder is grapefruitzaad. Bij mijn weten kun je gemakkelijk capsules kopen voor inwendig gebruik en volgens mij kun je ook grapefruit(zaad)extrakt kopen dat je moet verdunnen voor uitwendig gebruik. Volgens mij moet je dit echt heel goed verdunnen want het is super geconcentreerd.
Door ~Joke~
#704706
Dit stukje over teatree shampo kwam binnen op de Border Terrier Barflijst, de schrijfster is dierenarts. Wat geldt voor Beardies zal ook wel voor andere honden gelden.

I just read an article that reported breast enlargement in prepubertal
human boys using shampoos and soaps containing tea tree and lavender
oils.
Given that these are commonly used in dog products I thought it worth
mentioning.

While the breast enlargement resolved once the products were withdrawn,
these oils clearly affect hormones, and it would probably be wise to
avoid their use with any beardie you are planning on breeding.
Linda
Door Helen
#705070
Weet je wat ik vind dat ook erg goed werkt bij huidirritaties. De tick and flea spray. Ben ff het merk kwijt, maar ik bestel hem altijd bij Jordens Hippo. De vachten worden er prachtig van en er zit ook tea tree in. Balou heeft af en toe krassen op haar minimaal behaarde buik en ik heb echt het idee dat de spray echt wat ontsmettend werkt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#705076
Joke Miedema schreef: Dit stukje over teatree shampo kwam binnen op de Border Terrier Barflijst, de schrijfster is dierenarts. Wat geldt voor Beardies zal ook wel voor andere honden gelden.

I just read an article that reported breast enlargement in prepubertal
human boys using shampoos and soaps containing tea tree and lavender
oils.
Given that these are commonly used in dog products I thought it worth
mentioning.

While the breast enlargement resolved once the products were withdrawn,
these oils clearly affect hormones, and it would probably be wise to
avoid their use with any beardie you are planning on breeding.
Linda
Volgens mij was de lavendel (en ik dacht ook nog rozemarijn) verantwoordelijk voor de borstgroei :-\. Tenminste dat meen ik gelezen te hebben... heb die krant helaas niet meer..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#705222
Er bestaat een shampoo (en oordruppels) Zymox genaamd. Daarin zitten enzymen die eiwitten oplossen maar het werkt ook bacterie en schimmeldodend.
Het is in Nederland niet verkrijgbaar. Ben er wel mee bezig geweest maar dat lukte niet.
Volgens mij is het te bestellen bij Amazon.com
Door tigger
#705859
Bedankt voor de suggesties! :) Morgen ga ik langs DE Tuinen om te kijken naar de grapefruitcapsules en de spray; zal ook nog even bij Amazon kijken (dacht altijd dat ze alleen boeken verkochten, weer wat geleerd).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door