Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#701810
Hoi, vorige week of zo vroeg ik hier (en aan carnibest) of ik cb voor de hond ook aan de kat kon geven en toen was eigenlijk het unanieme antwoord dat dat prima kon en dat er behalve wat minder eiwitten en iets groffere maling weinig verschil in zat....nou dat vinden onze katten helemaaaal niet!
Ik vind het ook echt heel anders van structuur enzo. Twee eten het wel, de andere twee absoluut niet en ik heb 6 kilo gekocht! Boehoehoe....
Even voor de eigenaren van de kieskeurige kat....begin met een klein verpakkinkje als je het wilt proberen!
:-)
Inge
Door tieneke
#701818
Vraag eens wat proefzakjes van 250 gram aan je leverancier  ;)
Ik gaf deze pakjes vaak mee aan katteneigenaren om te proberen of ze het wel aten want katten hebben nogal een bijzondere smaak  ;)
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#701843
Hoi,
dat had ik natuurlijk veel beter kunnen doen...ik kijk wel even of ik de voorraad die ik heb kan slijten bij Ingeborg (ook op dit forum) en anders meng ik het wel met CB voor de kat.

Maar die katten van ons zijn geen barfers hoor...heb ik drumsticks gekocht...omdat het zo zielig is dat ze de cb niet lusten...maar zo'n drumstick...dat is te ingewikkeld hoor...je likt eraan en er gebeurd niks...tssss..

Inge
Door Annicha
#704232
de overgebleven cb heb ik dus overgenomen.....

De hond vind het prima maar ging na 2 likken toch eerst voor de kipkarkasjes die onderin de bak lagen.

Van de katten heeft Garfield een paar happen gehad en toen besloten dat hij liever honger had dan dat te moeten eten  >:(
Kat heeft dus bijna 200 gram in z'n eentje opgegeten.

Droopie is nog steeds krols en is net een kliko op het moment ze heeft dus alles op gegeten maar of ze het volgende week nog wil eten ik heb geen idee....

Morgen gaan ze aan de drumsticks en hart. Garfield mag dan wat extra ( ik vind hem toch wel zielig nu....)


Mijn dochter bracht Droopie haar voer en riep zowaar; "wat is dit voor smurrie, die kuikens zien er niet zo goor uit!"  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#704247
Rare dochter! Haha....
Maar onze poesjes zijn weer innig tevreden met hun CB Lam voor de kat...en dat is toch wel heel belangrijk voor de solidago...die meng je nueenmaal niet door een drumstick!
Ik merk trouwens dat Jovi het beter doet op 5x solidago dan 3x...hoe moet dat in vredesnaam als we weg gaan??
Ik zat al te denken aan blokjes Cb met solidago invriezen...kan dat?
Ik zal een nieuw topic openen met deze vraag, maar nu eerst slapen..
:-)
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#704511
Nou, dan heb je het niet over kinderen in het algemeen hoor! Mijn zoon is strikt vegetarier en die vind al dat vlees zowiezo gruwlijk! Als ik met kuikens aankom heeft hij echt een trauma.

Enneh Ingeborg....de koffie die je me in ruil voor de carnibest smurrie hebt beloofd..dat wordt hopelijk in ruil niet ook smurrie??
Hiihi...
;D
Inge
Door Lizzy
#704517
ingeastrid schreef: Hoi, vorige week of zo vroeg ik hier (en aan carnibest) of ik cb voor de hond ook aan de kat kon geven en toen was eigenlijk het unanieme antwoord dat dat prima kon en dat er behalve wat minder eiwitten en iets groffere maling weinig verschil in zat....nou dat vinden onze katten helemaaaal niet!
Ik vind het ook echt heel anders van structuur enzo. Twee eten het wel, de andere twee absoluut niet en ik heb 6 kilo gekocht! Boehoehoe....
Even voor de eigenaren van de kieskeurige kat....begin met een klein verpakkinkje als je het wilt proberen!
:-)
Inge
Weet je zeker dat dat hier was? (kan je vraag niet vinden). Ik ken wel katten die de kat-versie niet vreten en de hond-versie lekker vinden. Maar over het algemeen is dat toch niet het geval... De meeste katten vinden pens namelijk een vies goor iets. En dat is aanwezig in de hond-versie. Dus mij verbaast het niks. Ik vind overigens dat je alleen de hond versie moet voeren als je het menu daarnaast aanvult met rijkelijk spiervlees (en eventueel af en toe wat vis en eventueel vleesbotjes). De kat-versie is niet voor niets de kat-versie en de hond de hond-versie. Het eiwitgehalte van de hond versie is lager en nogmaals, het bevat dus ingredienten (zoals pens en groenvoer) die veel katten niet pruimen....
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#704546
Hoi,
maar minder eiwit is dan weer beter voor mijn nierkat. En niet in alle versies zit pens hoor...maar dat vonden ze inderdaad wel erg vies. Maar het was geen probleem, ze waren constant bevroren gebleven en konden zo terug naar de verkoper. De aangebroken versies heb ik dehond en katten van ' Annicha' (zie hierboven) een groooooot plezier gedaan! Haha....
:-)
Inge
Door Lizzy
#704551
ingeastrid schreef: Hoi,
maar minder eiwit is dan weer beter voor mijn nierkat. En niet in alle versies zit pens hoor...maar dat vonden ze inderdaad wel erg vies. Maar het was geen probleem, ze waren constant bevroren gebleven en konden zo terug naar de verkoper. De aangebroken versies heb ik dehond en katten van ' Annicha' (zie hierboven) een groooooot plezier gedaan! Haha....
:-)
Inge
Ohw zo! Ik geloof trouwens niet dat minder eiwit beter is voor je nierkat. Ik denk dat je vooral heel goede kwaliteit eiwit moet voeren. Maar goed, de hondenversie zonder pens had prima geweest natuurlijk, waren het niet dat ze deze niet te happen vinden ;D
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#704567
Tsja, het zijn natuurlijk wel katten...met allemaal kattevoorkeuren  :)
(en laten we de eigenaardigheden niet vergeten....katten eigen en eigenlijk heel aardig)

Levertjes is niks, hartjes -doormidden - weer wel, nekken zijn raaaadselachtig, cb voor de hond kennelijk honds....zoals ik al zei: tsja...

:)
Inge
Door zurca
#704666
Hier zijn 2 van mijn katten bestorven op de honden-lam/rijst van Bibi, daar zit schapenpens in......Ze vreten het bijna bij de hond uit de bak weg...
Een van die katten is ook gek op vuile pens, gromt en bromt als ze dat eet.
Ook de (honden) natuurvoer van Bibi vinden ze ge-wel-dig...

Katten ::) ::) ::)
Door Nelly
#707330
Zipper en Simply Red zijn ook dol op pens, Zip trekt de stukken zo onder m'n handen vandaan als ik penslappen sta te snijden. Simply Red vreet het uit de hondenbakken als hij de kans krijgt. Mistral lustte het niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door