Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#703481
Ons kleine mannetje Joris is ziek, voor de allerallereerste keer.... :( Hij spuugt en heeft diarree. Gisteren wilde hij nog wel een klein beetje eten, maar vandaag weigert hij categorisch alles wat je hem voorhoudt.

Hij is wel meegeweest naar Connie en heeft duidelijk lol gehad tijdens de wandeling op het Rozendaalse Veld. Wilde wel rennen en stoeien, geen probleem. Maar daarna wilde hij alleen maar op mijn schoot slapen, slapen en nog eens slapen...... Als dank liet hij een grote plas braaksel achter (stinken.... :-X :-X :-X) en thuisgekomen is hij weer op de bank gaan liggen.

Ik hoop dat hij gauw weer opknapt en dat ik er weer wat voedsel inkrijg, want de laatste 3 dagen was het al knudde met een rietje..... :-\ Yoghurt ga in ieder geval niet lukken, want dat hoort tot de categorie LUS IK NIE!!!!! Nou voorlopig houd ik hem goed in de gaten en hoop dat ie weer gauw weer opknapt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#703515
:-\ Hij wil niet eens meer knuffelen..... Hij ligt echt een beetje versuft op de bank. Ik heb de deken over hem heengelegd, want hij voelde ook een beetje koud.... :-X

Maar ik bewaar jullie lieve knuffeltjes voor hem hoor, totdat hij wel weer wil! :)
Door tt-tjes
#703516
Pauline schreef: Ik heb de deken over hem heengelegd, want hij voelde ook een beetje koud.... :-X
Hou hem maar lekker warm, het ventje.
Door Lizzy
#703563
Heeft hij koorts? Ik ben bang dat hij misschien een virusje heeft opgelopen... Heeft hij buikpijn?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#703565
Lizzy schreef: Heeft hij koorts? Ik ben bang dat hij misschien een virusje heeft opgelopen... Heeft hij buikpijn?
Ik heb het niet opgenomen, maar hij heeft keurige koude oortjes.

Zijn buikje rommelt wel en ik heb hem ook al okugest gegeven.

Ik denk zelf ook aan een virusje Liz. Vorige week had Joep weer een paar dagen afwijkende ontlasting, maar Joris had nergens last van. Hoorde echter wel dat er wat heerst en al verschillende honden hier in de buurt hebben dezelfde klachten gehad.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#703567
Hou je goed in de gaten of hij genoeg vocht binnen krijgt met zijn braken en diarree?
Aangezien je zegt dat hij wat suffig is, zou ik dat goed in de gaten houden, door te testen of een huidplooi weer snel terug zakt als je die oppakt.
(eventueel een bouillonnetje trekken en kleine beetje tegelijk geven.)
Beterschap met je ventje :-*
Er schijnt ook volgens mijn da inderdaad wat te heersen aan maag/darm virussen.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#703568
Ook kussen van hier voor de kleine teckelman...  :-* :-* :-* Ik vind versuft niet zo fijn klinken Plien :-[. Heeft 'ie koorts of juist ondertemperatuur?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#703575
Weet je versuft klinkt idd heel vervelend en misschien is dat niet de juiste uitdrukking. Als ik namelijk zeg: Ga je mee een plasje doen, schiet zijn koppie omhoog en staat ie zo bij de deur om mee te gaan. Maar hij is duidelijk niet zoals ie wezen moet.

Ik heb hem net laten drinken door hem mijn vingers af te laten likken en later dronk hij uit zichzelf een paar slokjes.

Vanavond slapen hij en Joep boven bij ons, zodat we hem goed in de gaten kunnen houden.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#703577
Pauline schreef: Weet je versuft klinkt idd heel vervelend en misschien is dat niet de juiste uitdrukking. Als ik namelijk zeg: Ga je mee een plasje doen, schiet zijn koppie omhoog en staat ie zo bij de deur om mee te gaan. Maar hij is duidelijk niet zoals ie wezen moet.

Ik heb hem net laten drinken door hem mijn vingers af te laten likken en later dronk hij uit zichzelf een paar slokjes.

Vanavond slapen hij en Joep boven bij ons, zodat we hem goed in de gaten kunnen houden.
Gelukkig dat het erger klonkt dan je bedoelde.
Ik hoop dat jullie alle 4 lekker kunnen slapen vanacht, en dat de je ventje morgen weer wat opgeknapt is :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door