Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#703264
Boris heeft de laatste week een heel rare kleur ontlasting, groenig. Soms is het erg dun, meestal niet. Voor de rest zie ik geen tekenen van een infectie, hij is fitter dan ooit, loopt verder dan ooit, heeft een super humeur en geen echte diarree (ook geen rommelende darmen of misselijk of braken).

Iemand een ideetje waaraan het kan liggen en of het kwaad kan?

Menu van de laatste dagen.
50 gram groentenprut euh mix met een beetje rodiworst (twee schijfjes in kleine dobbeltsteentjes gesneden), zalmolie, teunisbloemolie, gelatinaat en groene lipmossel.
300 gram kippennekken en 50 gram spiervlees rund of lam (weet het niet zeker).

Dag 2
300 gram pens
100 gram haaskarkas
50 gram runderkopvlees

Dag 3
75 gram groentemix met alle toevoegingen van hierboven, geen rodiworst, wel een eitje.
300 gram eendennek en 30 gram long

Dag 4
60 gram groentenmix alle toevoegingen en rodiworst.
eendagskuikens en kwartel

Dag 5
50 gram gekookte groente (wortel, bloemkool, broccoli en spinazie) met 1 aardappeltje, alle toevoegingen.
30 gram lever 30 gram hart
1 kwartel
1 parelhoenkarkas
een paar kipnekjes
Door K&D
#703346
Heuh, geen idee. Misschien heeft ie toch ergens een virusje opgelopen? Zolang hij er niet ziek van is, gewoon in de gaten houden. Je zou wat probiotica kunnen geven en wat okugest.
Door Lizzy
#703369
Groene ontlasting duidt in mijn beleving niet op iets specifieks en kan het ook geen kwaad. Meestal zie je wat groenige ontlasting als ze veel verse paardenpoep eten en bij lamsvlees.
Door Lil
#703518
Lizzy schreef: Groene ontlasting duidt in mijn beleving niet op iets specifieks en kan het ook geen kwaad. Meestal zie je wat groenige ontlasting als ze veel verse paardenpoep eten en bij lamsvlees.
Ok, dan zal het spiervlees wel lamsvlees zijn geweest. Zal die deugniet eens in de gate houden, hij heeft al heel lang geen poep meer gegeten, maar hij is wel de afgelopen week twee maal op de manege geweest. Waarschijnlijk heeft het dus gesmaakt  ;D ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#704015
Kan het niet van het groenteprutje zijn? Als wij krootjes eten kunnen wij dat ook terug vinden.
Door Lil
#704704
Unique schreef: Kan het niet van het groenteprutje zijn? Als wij krootjes eten kunnen wij dat ook terug vinden.
Tja dat vraag ik me dus af... hij krijgt al heeeell lang 's ochtends groenteprutje (daar zit bijna altijd hetzelfde in, want veel kan hij niet verdragen op dat gebied). Maar nu is het dus wel zo dat hij niet iedere keer groene keutels legt, 's avonds laat of 's ochtends vroeg is het bruin tot geel (afhankelijk van het vlees dat hij eet). Ach, hij is nog altijd ok en heeft zeer zeker geen ontsteking (dat heeft hij vroeger zo vaak gehad, dat had ik wel in zowat elke variant herkend). Ook zal er verder niets aan de hand zijn... dus laten we het maar zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door