Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Monique
#701652
mijn honden staan nu bijna een half jaar  :) op volledig barf. Nu gaan we begin maart met Didge naar de Crufts, en wil ik CB meenemen. Vienna en Kay blijven bij kennissen. Die wil ik niet opzadelen met uitgespitte menu's en ook een week CB geven. Zou ik ze bijv. een week van te voren al over moeten zetten, om ze er weer aan te laten wennen????
Gebruikersavatar
Door *Monique
#701726
Ja, goed plan dus :). Ze hebben een half jaar op half CB/half barf gestaan.
Maar ik ga ze gewoon een week van te voren CB geven.
Door nikèdog2000
#701740
mijn honden barfen nu 3 jaar
en omdat ik het nu druk heb in veband met een verhuizing
heb ik alle 4 mijn honden op cb gezet en geen probleem hoor
ook niet aan de diaree
dus gewoon zo van de ene dag op de anderen dag veranderen kan geen kwaad
ze hoeven nergens aan te wennen
want het is toch ook vlees met botten?
alleen is het grof gemalen
Door Netty
#702140
in NL, gaf ik barf en CB door elkaar heen, en nooit geen last gehad van erge diaree......niet door het eten althans, meestal was er een buikgriep die er heerste en deed ze mee ;)
Door Jojo
#702345
Ik heb ook een barfende hond cb laten eten op het logeeradres toen wij op vakantie gingen. No problemo, als er voorheen kvv gevoerd werd was het ook altijd naar volle tevredenheid cb dus ik heb er niet eens over nagedacht dat het evt. problemen op zou kunnen leveren! Ook een mix van barf en cb gaat prima hier trouwens. Ik zou me er geen zorgen over maken ;)
Door Happy Tail
#702821
Ik maak speciale logeerpakketjes.  dus met zachte botten en weinig moelijk knaagwerk en dan krijgt ze gewoon een zo'n zakje per dag.
Dus mischien dat dat een oplossing is?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#703176
[quote="Happy Tail"]
Ik maak speciale logeerpakketjes.  dus met zachte botten en weinig moelijk knaagwerk en dan krijgt ze gewoon een zo'n zakje per dag.
Dus mischien dat dat een oplossing is?
[/quote]

Heb ik ook wel overwogen, maar als we met Didge in een hotel in Engeland zitten lijkt me CB gemakkelijker. En de dames gaan naar iemand die het gebarf al niet zo ziet zitten en haar eigen gedachten heeft over het voeren :-\
Door K@rin
#703404
[quote="trimsalon"]
Heb ik ook wel overwogen, maar als we met Didge in een hotel in Engeland zitten lijkt me CB gemakkelijker. En de dames gaan naar iemand die het gebarf al niet zo ziet zitten en haar eigen gedachten heeft over het voeren :-\
[/quote]

volgens mij is het verboden vlees privé "in te voeren"/mee te nemen naar Engeland.
Nu daar het gedonder met de vogelgriep weer is begonnen, zou ik toch maar voorzichtig zijn en ook voor een alternatief zorgen .............
Gebruikersavatar
Door Pauline
#703459
Monique ik barf volledig met Joep en Joris (zoals je weet  ;D), maar af en toe geef ik Joris CB als hij weer een periode erg moeilijk eet. Dit geeft hier totaal geen problemen, terwijl ze hier altijd heel erg mager eten.

Zelf denk ik dat het voldoende is om ze een dag of 2 van te voren over te zetten. :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#703562
Sanne krijgt ook wel eens sporadisch kvv in plaats van barf en heeft daar geen enkel probleem mee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door