Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#703090
Gistermorgen is een hoektand van Meisje afgebroken.
Het ging heel raar, ze kwam aanrennen en spuugde bijna de tand in mijn hand uit  :o
Ik heb meteen even in haar bekkie gekeken en de tand was in haar tandvlees afgebroken.
De DA heeft nu de tandwortel uitgeboord (zo goed en kwaad als dat gaat) en het tandvlees door middel van hechtingen eroverheen gesloten.
Nu heeft ze een pijnstillende injectie gehad die drie dagen werkt.
Dus morgen zou dat middeltje nog moeten werken, maar maandag niet meer.

Nu zit ik erover te denken om vanaf maandag nog een paar dagen traumeel te gaan geven. Gewoon voor het geval dat.

Vraag 1) is dit een goed idee of kan ik dat beter niet doen?
Vraag 2) Hoeveel traumeel kan ik haar geven? De kinderdosering?
Door *Robin*
#703174
over de dosering kan ik je niet veel nuttigs vertellen maar ik denk dat het geven van traumeel opzich wel een goed idee is, dan geneest het ook wat sneller.

Veel sterkte met Meisje :-*
Door Robian
#703288
Dan denk ik dat ik met 3 tabletjes per dag ga beginnen.
Daarna bouw ik het wel af tot aan het eind van de week.

Ik merk eigenlijk niets bijzonders aan Meisje. Ze is gewoon haar eigen ik, eet goed en heeft een prima humeur.

De  :-* is aan Meisje doorgegeven en met liefde ontvangen.
Door Lizzy
#703381
Robian schreef: Dan denk ik dat ik met 3 tabletjes per dag ga beginnen.
Daarna bouw ik het wel af tot aan het eind van de week.

Ik merk eigenlijk niets bijzonders aan Meisje. Ze is gewoon haar eigen ik, eet goed en heeft een prima humeur.

De  :-* is aan Meisje doorgegeven en met liefde ontvangen.
Wat is de maximale mensendosering ook alweer? Ik zou daar een kwart van geven. Heel veel sterkte met Meisje!!
Door Robian
#703473
Lizzy schreef: Wat is de maximale mensendosering ook alweer? Ik zou daar een kwart van geven. Heel veel sterkte met Meisje!!
De normale dosering is 3x daag 1 tablet. Bij acute zaken gedurende 2 uur - 1 tabletje per kwartier.
Tandpijn vind ik 1 van de ergste pijnen. Vandaar dat ik maximaal wilde gaan.
Nu ik erover nadenk ga ik haar gewoon 3x daags een kwart tabletje geven. Dan kijk ik even aan hoe het gaat. Gaat het goed dan bouw ik langzamerhand af, gaat het niet goed dan bouw ik het langzamerhand op.

Meisje heeft eigenlijk nog geluk gehad want ze had veel meer pijn kunnen hebben.
Volgens de DA was de tand aangetast en het tandvlees opgezet.
Als die tand was blijven zitten dan had ze er erg veel pijn aan kunnen krijgen.
Een gelukkig toeval was ook dat ze de tand praktisch in mijn hand uitspuugde  (op 3 cm afstand op de bank) zodat ik wist dat er iets niet pluis was in dat bekkie.

Nu nog even duimen dat haar geluk een beetje doorgaat en de wond snel geneest.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#703578
He, getsie, wat een narigheid met meisje, geef haar een lekkere knuffel van ons.
Ik zou zo snel mogelijk beginnen met de traumeel, het werkt ook tegen zwellingen erg goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door