Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#699916
Rumble heeft bijna altijd wel dat 1 oog traant, een beetje van dat roodbruine. Hij lijkt er verder geen last van te hebben maar toch.

Vorige keer dat ik een muis aan hem gaf was de dag erna zijn traanoog normaal. Ik dacht aan toeval, maar nu heb ik hem gisteren weer muis gegeven, (Ahum 3 want de anderen lieten ze liggen  :puke: en Rum tsja die kan wel wat kwijt in dat grote lijf) en is weer zijn traanoog geen traanoog meer!  ??? Dat kan geen toeval zijn. De anderen hebben nooit traanogen, dus het moet iets bij Rumble zelf zijn, dat hij toch iets tekort komt ofzo. Hij krijgt hetzelfde eten als de anderen. Wie heeft een idee?

Maarre, ROOOOOBIN !! Mag ik volgende keer meedoen met muizen bestellen?  :biggrin2:
Door Lizzy
#699919
Ik durf vanaf hier niet te zeggen of Rumble wat tekort komt of niet. Maar het is een raar iets, dat is zeker! Ik moet zeggen dat ik hier 1 hond heb met een traanoog. Brutus. En ik heb me heel lang afgevraagd waar het nou van is. En ik ben erachter. Het is het oog waar hij mee knijpt als hij zijn vlees/vleesbotten ligt te eten.... Ik denk eerder dat je aan zoiets geks moet denken. Wat weet ik natuurlijk ook niet, maar ik denk dat het niet aan het eten ligt, tenzij je Rumble voor iets overgevoelig is wat hij normaalgesproken iedere dag krijgt, behalve als het 'muizen-dag' is.
Door Loeka
#699922
Dat is ook zo raar voor het overige heeft hij normaal zijn eten gekregen(Bibi, Carnibest) en dan nu 's avonds 1 witte muis, een zwarte en zo'n woestijngeval. En oja een kippennek... Hij krijgt wel meer om te kluiven en dan is zijn oog nog steeds tranerig... Of het aan de muis ligt of niet, hij krijgt in ieder geval vanaf nu een paar keer per week muis. De rest van de mutsen zitten er naar te kijken alsof het iets abnormaals is zo'n ding. 8)

Lizzy schreef: tenzij je Rumble voor iets overgevoelig is wat hij normaalgesproken iedere dag krijgt, behalve als het 'muizen-dag' is.
Door avalon
#700129
Het kan nooit verkeerd zijn lijkt mij zo. Baat het niet schaad het niet gaat in dit geval zeker op. Wel vreemd dat het oog dan niet traant. Zal het eens tegen mijn tante zeggen dat ze een keer muis moet geven, wie weet helpt het. (alleen vind ze het waarschijnlijk zelf niet zo'n best idee, want van de zomer had ze kikkers in huis ;D poeslief had ze zelf gevangen 8)).
Door *Robin*
#700887
Loeka schreef: Maarre, ROOOOOBIN !! Mag ik volgende keer meedoen met muizen bestellen? :biggrin2:

Ja hoor meid jij wel :P

Maar wel beter dat hij er dan minder last van heeft :D ik heb er ook geen verklaring voor maar als hij het lekker vind.... Gewoon blijven geven, het is goed voer met veel taurine!! ;)
Door *Robin*
#701147
Er gaan ongeveer 30 muizen in 1 kilo en dat kost rond de 13 euro.
We bestellen over twee weken ongeveer weer nu heb ik het net een week binnen want ze waren weer laat ::) bij de kiezebrink... het lijkt duur die muizen maar ik heb ze nog nergens goedkoper gezien dus dit is eigenlijk goedkoop voor muizen :-\ ik vind het jammer dat ze zo duur zijn want ik zou er zelf best meer van willen voeren maar een kilo per maand voor Roxy alleen is wel mijn limiet hoor.... :-[ ik geef haar nu elke dag een muisje bij het ontbijt (kuikentjes) en zo red ik het wel een maand :) Bailey lust het niet ::)
Door Loeka
#701348
Ik wil 2 hoogstens 3 x per week muis geven aan de Rumbleteaser. Ok die diertjes zijn voor hem eenhapscrackers, maar het is meer ter variatie. En om te zien of zijn oog daarmee goed blijft.

Oja, volgens mij zat er ook zo'n bruin woestijndiertje bij, zijn die dezelfde prijs? En die zwarte, die was groter dan de witte en de bruine... ???
Door *Robin*
#703089
die bruine met behaarde staartjes zijn idd woestijnratjes, die zijn een stuk goedkoper als muizen (vraag me niet waarom :-\) en je hebt ook zwarte, witte en bruine muisjes.
dit is de prijslijst voor muizen van de kiezebrink (prijzen zijn EX btw)

muis
baby p/st 31 cent
fuzzy p.st 40 cent
klein p/st 34 cent
klein p/kg 17,-
regular p/st 45 cent
regular p/kg 19,-
groot p/st 65 cent
groot p/kg 19,-
jumbo p/st 85 cent
jumbo p/kg 19,-

hamster p/st 70 ct
hamster p/kg 5,40
woestijnrat klein p/st 20 ct
woestijnrat klein p/kg 5,40
woestijnrat groot p/st 40 ct
woestijnrat groot p/kg 5,40


ik zou gewoon voor de jumbo muizen gaan en dan woestijnratjes. ik denk dat je dan voor twee maanden genoeg hebt... geef je één dag een muis en de andere dag een ratje. (kan je makkelijk elke dag doen hoor ;))
(is trouwens wel 4 euro duurder geworden per kilo muis :o :o :o :o :o :o :o !!!!!!!!!!!!!!
Rotzakken!!!! >:( >:( >:( het was al niet goedkoop.... :-\ ik begin er steeds meer aan te twijfelen of ik ze zelf zal gaan fokken die beesies... :-X denk niet dat pieter dat leuk vind ;D)
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 03 feb 2007, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#703217
Welke maat heb jij me meegegeven eigenlijk? Gezien Rumble's formaat denk ik automatisch aan Jumbo :P

Ik weet niet of ik elke dag ga geven. Vanochtend heb ik er 1 voor het ontdooien uit de vriezer gehaald. Rum werd helemaal wild :mbounce:
Het zijn 10 muisjes bij de dierenwinkel vandaan(kost 3.95). Ze zijn ieniemienie klein en ze worden verkocht als hondensnack....

Vanochtend is zijn oog weer aan het tranen, dus ik denk dat 2 keer per week genoeg moet zijn. Hij krijgt ook nog andere lekkere dingen(gisteren kalkoen van de markt).
Door stefcat
#711618
er stond een interessant artikel in de laatste editie van het neocatblad.

over iemand die van een fokker in rusland iets kreeg voor haar kat (tablet of medicijn) wat een stof of delen  bevatte die in dode prooidieren gevonden werd.
het was dus voor een zieke kat en die kat knapte er binnen de kortste tijd erg van op en zag er zo mooi uit als dat hij nog nooit gedaan had.

theorie is dat prooidieren die gedood worden een bepaalde stof (stress hormoon???) aanmaken dat de vleeseter dus binnenkrijgt. iets wat de normale huis tuin en keukenkat (die niet prooidier gevoert wordt) moet missen.

zou dus kunnen zijn dat jou kat die stoffen via de gedode muizen ook binnenkrijgt en hem dus gewoon heel veel goed doen en hem van zijn traanoog afhelpen.

er is een soortgelijk minder smakelijk verhaal (relatief gezien dan, kwestie van verhoudingen vind ik zelf;)) van de koreanen die honden slachten voor in de pot.
die honden schijnen dus op een bepaalde, vrij brute manier doodgemaakt te worden zodat ze volgens die koreanen beter/malser smaken en doordat de honden een bepaald hormoon aanmaken in hun laatste momenten ook als gezonder en zelfs als heilzaam voedsel zouden dienen.

gr,


stefanie
windcharm kittens burmezen
www.windcharm.nl
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door