Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Milou-Roxy
#703243
hallo,
mijn poes wil ik ook laten Barfen (net als mijn hond)
nu is mijn vraag, kan ik goed beginnen met 1dagskuiken?
of moet daar dan nog iets bij??
nu heeft ze de hele dag brok staan, dat wil ik dan weghalen, en alleen geven als het vlees weg is,
maar om te beginnen, om haar eraan te laten wennen, waarmee kan ik dan beginnen??
en zou ze aan een kuiken genoeg hebben voor 1 maaltijd??
Door Loeka
#703274
Ik zou het wel een hele stoere kat vinden als ze meteen een kuiken verorbert als ze brok gewend is. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Of het genoeg is voor 1 maaltijd hangt van het gewicht van je kat af.
Door *Robin*
#703318
mijn katjes hebben aan 1 kuiken per kat genoeg, maar ik hoor regelmatig dat er katten zijn die per maaltijd 4 kuikens opeten... :P
Door kimh
#703351
Mijn mannen aten toen ze 4 maanden waren 1 kuiken als maaltijd. Gewoon heel in 1 stuk geven... Ik begon ook om het naast de brokken te geven, op zaterdag kregen ze 1 kuiken, en dan de rest van de dag/ week brokken.

Als hij/ zij het niet wil, kan je ook proberen om de kuiken in te snijden, zodat de kat bloed proeft.
Bij mij in 1 x gelukt. Met huid en haar op gegeten...

Succes!
Door *Robin*
#703370
ik moest voor Bailey echt het hele velletje met veertjes van het kuikentje af stropen... ::) en het in stukjes snijden/knippen...
Ik heb het steeds groter gelaten en toen hij hem geheel at heb ik er steeds meer veertjes aan laten zitten. eerst liet hij het nog liggen maar later begon hij de veertjes ook op te eten en nu eet hij ze maar al te graag in zijn geheel op ;)
als je wil zien wat ik bedoel klik op de link, zo at Bailey zijn eerste kuiken

http://i67.photobucket.com/albums/h307/ ... Afb000.jpg

zie het velletje aan de linker kant liggen ::)

nu eet hij ze graag zo

http://i67.photobucket.com/albums/h307/ ... ndebek.jpg

als ze het nog niet lusten kan je proberen om er even de kook overheen te laten gaan of helemaal te koken, misschien herkeenen ze het dan als eten. Dan kan je langzaam de kooktijd af bouwen en het kuiken steeds rauwer voeren tot dat het kuiken helemaal rauw is ;)
Door Nelly
#706950
Persoonlijk vind ik eendagskuikens alleen niet voldoende, te eenzijdig. Ik voer het samen met zoveel mogelijk variatie in runds-en lamsvlees. Wel krijgt SR minimaal 2 kuikens per dag, maar hij eet ook kopvlees, spiervlees, organen van rund en schaap, gewone kip. En als het rundergehakt bij een of andere super in de buurt in de aanbieding is, dan smullen ze daar met z'n allen van, honden en katten. Heb vandaag ook weer 2 kg. bij Linders gehaald; heerlijk avondeten voor strakkies.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door