Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#703199
Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels al ruim een jaar aan het Barfen.
Maar we hebben nu ook al een hele tijd problemen met onze hond.
Zijn vacht rond het eerste gedeelte van zijn staart, vanzijn zijn kont gezien is bijna helemaal weg.
De huid ziet er 'normaal' dus niet geirriteerd uit.

We waren een tijdjhe geleden bij de dierenart en hij dacht dat het kon komen door dat z'n klieren, ik weet effe niet de juiste naam, maar je knijpt ze uit als ze te vol zitten het zit in de anus, dus vol zaten.
Maar was daar zelf ook niet zo zeker van.
Nu een tijd, vele weken, later is er nog steeds geen verbetering.

Herkent iemand dit probleem? Kan het verband houden met BARF?

Ik geef hem dagelijks BARf , gemalen vlees dat we bij een kleine barf fabriek kopen. Puur vlees met been en ook gemalen pens. Pens krijg hij ongeveer 3 keer per week. ik meng alles dagelijks met o.a fruit zoals appels en/of bananen of sinaasappels en ook andere dagen groente zoals sla of bv wortels.
En af en toe krijgt hij ook kliejes van (allen maar) pasta of rijst.

Morgen ( maandag) gaan we zo en zo maar weer even langs de dierenarts.
Maar ik hoor graag jullie mening! :)
Door Lizzy
#703203
Heeft je hond misschien een vlooienallergie? (hoewel ik dan verwachten dat je irritatie zou zien). Is hij getest op de schildklierwerking? Wat houdt dat barf in, dat je voert? Want van [gemalen vlees, been en pens' krijg ik niet echt een indruk. Wat voor vlees is dit? Bevat het zowel spiervlees als orgaanvlees? En van verschillende dieren afkomstig?
Door irmaa
#703206
Ik heb geen oplossing voor je maar ik ken een vergelijkbare situatie.
Daarbij verloor een hond vanaf  de vioolklier alle echt haar, nadat hij daar een wondje had ( ontsteking? bekneld geraakt??)
Alles is onderzocht,  ook schildklier, cushing  kortom de hele reut, de hond is  zo gezond als een vis zit prachtig in vacht, het enig probleem wat ik wel opmerkelijk vind is oorproblemen, erge schilfering in de oorschelp.
De hond heeft nu na bijna een jaar.. een beetje haar op zijn staart, maar nog steeds erg kaal. Voor de rest van de vacht: prachtig.
De hond loopt bij de homeopaat en krijgt homeopatische medicijnen en acupuntuur. Deze arts en de gewone dierenarts zeggen dat het zeker terug komt het haar, dat het erg lang kan duren voordat het weer normaal groeit.
En dat het waarschijnlijk haast wel zeker is dat er een trauma is geweest dat dit de oorzaak is.
( helemaal jammer is dat deze hond ontzettend goed scoorde op shows.... maar ja met een kale staart ... he....)
Wie weet zijn er nog meer mensen met zo'n ervaring?
gr irma
#703212
Hoi Lizzy en Irma,

Ja de worsten zijn gemalen vlees van verschillende dieren.
o.a kalkoen, kip, rundvlees etc.
Gemaakt/gemalen en verpakt door een hondenfokster.
Ze deed het in eerste instantie voor haar eigen honden en bgon het langzaam maar zeker voor anderen te maken.
Inmiddels is ze al een flink bedrijf geworden en heeft ook al een boek geschreven over BARF.
Haar naam is Jill Melström en haar bedrijf heet Jippotimas als je haar mocht willen googlen.

Ik meng het vlees ook met groenten en/of fruit.
Zowel sla enzo als ook wortelen, bannaan appel etc.

Zoals ik al schreef de huid is niet geirriteerd.
Maar bedankt voor de klier infektie info.
Ik zal dat morgen ook aan de arts voorleggen.

Bedankt voor de snelle reakties!
Ik moet nu naar me werk, maar kom vanavond weer even voorbij om de andere tips /reakties te lezen.

Theo
Door Lizzy
#703216
OK, geen BARF dus maar een kant en klaar versvlees. Het jammere daarvan is dat je nog steeds niet precies, exact weet wat je hond eet en bovendien je het ook niet kan aanpassen aan de behoefte van jouw hond.

Ik zou geen vlees met fruit mengen. Dit veroorzaak juist vaak gisten. En gisten in de darmen kunnen zelfs huidproblemen veroorzaken. Meng het vlees hooguit met groentes.

Verder moet je misschien tijdelijk wat extra visolie gaan geven.

En, beslist een goed idee om het nog eens met je DA te bespreken!
#703241
Hoi Lizzy,

Wel degelijk BARF dus, (zie mijn andere reaktie)
Het is absoluut 100% vlees met been. Geen enkele toevoeging zelfs geen water. Ik ken de eigenaar persoonlijk, ben ook nog verkoper voor ze geweest. En ben ook op hun werkplaats geweest. Zei zijn juist in Zweden zo hard gegroeid omdat ze de enige zijn die echt helemaal niks toevoegen.

Bedankt voor wat je zei over vlees met fruit.
Daar was ik dus niet van op de hoogte.
Kan dat misschien een oorzaak zijn denk je?
Door irmaa
#703246
Hoi,
BARF is iets anders is dan dat jij denkt ( jij en ik geven KVV Kompleet vers vlees)  KVV is een complete gemalen diepvries maaltijd.
Barf stel je helemaal zelf samen.
Door Lizzy
#703294
Zweedse Barfreak schreef: Hoi Irma,

Tja ik las Lizzy's uitleg inderdaad op een andere bericht  van mij.
Maar wat ik geef is geen KVV hoor. Het is puur 100% vlees, maar inderdaad zoals Lizzy al schreef, gemalen.



Ja, KVV is dus 100% gemalen vleesbot, vlees en orgaanvlees. BARF is ongemalen vleesbot, vlees en orgaanvlees en wordt door de eigenaar van de hond/kat zelf samengesteld en in zo groot mogelijke stukken gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door