Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nathalie&Mexx
#702435
Dit menu heb ik van de week samengesteld en wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Als ik in de goede richting zit ben ik van plan een maand menu te gaan maken en alle spullen in te kopen.

Mexx is een staffordshirebullterrier en weegt 17 kilo

Dit is het menu voor de eerste week; Voor de groentemix ben ik van plan om wortelen, paprika, komkommer, witlof, sperziebonen, appel, mandarijn en banaan te gebruiken. Als extra supplement wil ik hier ook zeewier door doen.

Ik heb voor de eerste week een beetje de zelfde ingredieënten gepakt omdat dat geadviseerd werd. En er per week een andere vleessoort bij te doen.


Maandag
150 gram kippennekken, 100 gram groeten/fruitmix,90 gram pens (rund)

Dinsdag
200 gram rundvlees, 140 gram eendenneken

Woensdag
150 gram makreelkoppen, 100 gram kippenlevertjes/hartjes, 90 gram groeten/fruitmix

Donderdag
200 gram kippennekken, 140 gram rundvlees

Vrijdag
150 gram pens (rund), 100 gram groetenmix, 90 gram sardientjes

Zaterdag
200 gram eendennekken, 100 gram rundvlees, 50 gram groenten/fruitmix

Zondag
300 gram kippennekken, 50 gram rundvlees en een rauw ei
Laatst gewijzigd door Nathalie&Mexx op vr 02 feb 2007, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#702584
Ik heb de volgende percentages:

47,5% vleesbot
24% spiervlees
14% orgaanvlees
14% groente

Dat ziet er prima uit! Ik tel verder 4 diersoorten. Dat is ook prima. Wat ik alleen wil adviseren is om voorzichtig te zijn met paprika. Sommige honden zijn overgevoelig voor groente uit de nachtschade familie. Het kan huidproblemen geven. Geef je de groente/fruitmix met vlees? Fruit en vlees kunnen voor darmgas zorgen, dus mocht je hond daar last van hebben: dat komt daar van. Ik zou je willen adviseren om ook bladgroentes in je mix te gaan gebruiken. Bijvoorbeeld andijvie of paksoi of waterkers, etc.
Door Nathalie&Mexx
#702905
Oké dan zal ik de paprika vervangen door andijvie, dit is voor de eerste week. En ben van plan om er iedere week 1 vleessoort bij te voegen.

Ga er vanavond eens goed voor zitten een een maandmenu in elkaar zetten  :)
Door Lizzy
#703196
[quote="Nathalie&Mexx"]
Oké dan zal ik de paprika vervangen door andijvie, dit is voor de eerste week. En ben van plan om er iedere week 1 vleessoort bij te voegen.

Ga er vanavond eens goed voor zitten een een maandmenu in elkaar zetten  :)
[/quote]

Nou, perfect! Ga zo door!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door